Evaluarea profesorilor de către elevi ar putea intra în vigoare din acest an. „Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru în așa fel încât să se colecteze feedback”, anunță secretarul de stat Radu Szekely

53.703 vizualizări
Radu Szekely / Sursă foto: Registrul Educațional Alternativ
„Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback” despre profesori, iar acesta să fie folosit în evaluarea cadrelor didactice, potrivit secretarului de stat din Ministerul Educației Radu Szekely. Anunțul a fost făcut în cadrul conferinței Teach for Romania – FIERST „Scalarea bunelor practici pentru o educație incluzivă”.

„Referitor la evaluarea profesorilor din perspectiva elevilor, să știți că în momentul de față ministerul discută cu Consiliul Național al Elevilor, este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback de la elevi, care să fie ulterior transmis cu dirigintele clasei sau cu directorul, ca să poată să-și îmbunătățească performanța. În momentul de față noi evaluăm doar prin autoevaluare sau prin procese de evaluare coordonate de inspectoratul școlar, beneficiarul final este foarte rar inclus în această consultare”, a declarat Radu Szekely.

Secretarul de stat a precizat că feedback-ul va fi „cules” prin intermediul unui chestonar, în toate școlile din România. Iar acest lucru ar trebui să se întâmple din acest an școlar, potrivit declarației lui Radu Szekely.

„Acest chestionar despre care vorbeam și metodologia de feedback ar trebui să fie aplicate în toate școlile din România în momentul în care Ministerul și Consiliul Național al Elevilor semnează acest protocol, ceea ce sper să se întâmple în următoarele două-trei săptămâni”, a spus Szekely.

Foto: Registrul Educational Alternativ


66 comments
  1. Domnule profesor Florinel Sgardea,
    din cauza faptului ca sunteti profesor ( universitar, cred, deci sunteti de parere ca studentii dumneavoastra nu au competenta sa va evalueze desi sunt majori si pot vota, deci pot evalua presedintele tarii) ar trebui sa va abtineti de la comentarii care nu pot fi impartiale.
    Pentru cunostiintele dumneavoastra generale un profesor ar putea fi evaluat de parinti si de elevi in functie de calitatile sale ca om, de empatia de care da dovada, de calitatea sa de mentor ( foarte importanta ) , nu le trebuie cunostiinte despre materia pe care o preda pentru ca dumneavoastra sunteti platit pentru acele cunostiinte , nu ei.
    Daca ar fi implementat si la noi un sistem ca in occident, in care elevii sa isi poata alege majoritatea cursurilor pe care le fac la facultate ar fi o evaluare corecta ? Au elevii din occident capacitatea sa isi evalueze profesorii? Dar noi trebuie sa inghitim toate relicvele pe care ni le bagati voi pe gat la facultate pentru ca ne desconsiderati din start.

    1. Stimata Doamna Carmen,
      Evaluarile subiective nu au niciun efect asupra activitatii unui profesor. Problema cea mai mare a acestui neam este ca nu doreste sa rezolve nimic. Introducerea concursurilor de admitere la liceu, promovarea pe functii a celor de top, renuntarea la evaluarea pe naza de dosar, introducerea criteriilor de performanta in sectorul public etc…,
      Ne multumim toti cu un invatamant in cadere libera si apoi cautam solutii in niste diplome la facultati private si pilele din administratie pentru ocuparea unor posturi caldute.
      O societate nu va progresa niciodata prin evaluarea pe baza de dosar si diplome de participare…

  2. Este ilegal dacă nu și moral că evaluarea să fie făcută de un elev care până la 14 ani nu arde discernământ, după această vârstă discernământ diminuat și care nu răspunde civil și penal, decât în anumite condiții și cu unele limitări Punct
    p.s. “evaluarea” ca proces este diminuat și viciat că rezultat la învățământul on-line

  3. În fapt, nici acest ministru nu are viziune. Atâta se agită cu tot felul de modificări, care de care mai contrariat, ilogice și la limita bunului-simț, doar ca să justifice da, tot dânsul, de ce a fost un an greu și rezultate modeste… I le reproșa numai lui cineva?!
    Cât despre Radu… Veșnic logodnica, niciodată mireasă. (A se citi: veșnic secretar, niciodată ministru.)

  4. Domnule ministru, după ce ați preluat acest minister, în toate inspectoratele școlare din țară ați schimbat de la inspectorii generali, generali adjuncți și inspectori școlari, toți fiind numiți – nu are rost să ne ascundem după deget – POLITIC. Dacă tot ne vorbiți despre DEPOLITIZAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI și numiri în funcții de conducere pe criterii de PERFORMANȚĂ, de ce nu organizați concursuri SERIOASE la nivel de ISJ-uri, acestea fiind cele care CONDUC ÎNVĂȚĂMÂNTUL ÎN JUDEȚELE ȚĂRII ? ! ? DE CE NU DEPOLITIZAȚI ISJ-urile ? Regret să o spun domnule ministru dar, PĂREȚI om serios, însă, în realitate, UMBLAȚI CU CIOARA VOPSITĂ … ! ! !

  5. De 30 de ani, orice ministru vine vrea să demonstreze că a lăsat ceva în urma lui, drept pentru care începesă facă schimbări peste schimbări. Exact asta face și Câmpeanu: schimbări după schimbări, modificări dupămodificări. Acești miniștri cu școli înalte, și care au o părere atât de bună despre ei înșiși nu sunt în stare să înțeleagă nici măcar că după 30 de ani de schimbări( care nu au avut nici un efect ), sistemul românesc de învățământ nu are nevoie de nimic altceva decât de LINIȘTE ȘI STABILITATE ! Acest sistem în care profesorii au ajuns să fie blamați de către toți actorii implicați în acest proces – părinți, elevi, massmedia, etc, este sistemul car produce elevii medaliați olimpici la olimpiadele internaționale, cu care ne mândrim, dar uităm repede, în schimb ne amintim la fel de repede că suntem ultimii din Europa în ce privește analfabetismul funcțional. Măîntreb cum naiba de s-a făcut un clasament în care suntem ultimii ( așa zic unii ), și pe care îl comentăm cu ardoare cu toții, dar despre un clasament al rezultatelor la olimpiadele internașionale pe națiuni ( unde crde că suntem printre primii ) nu numai că nu spune nimeni nimic, dar STUPEFIANT ESTE CĂ NICI MĂCAR NU SOLICITĂ NIMENI UN ASEMENEA CLASAMENT ! De ce ? Cred că ne place să lovim în tot ceea ce avem bun…
    Am întrebat mulți colegi profesori din diferite colțuri ale țării : dragilor, în 30 de ani de la revoluție s-au întors până acum în țară mulți, mulți copii români care au studiat ani buni în diferite țări europene. Ați întâlnit măcar un singur elev care să ne impresioneze ? care să fie foarte foarte bun ? Regret să vă spun dar nimeni nu mi-a spus că din faimoasele sisteme de învățământ din vest nici măcar un elev revenit de acolo nu ne-a impresionat …Deasemenea, în 30 de ani de la revoluție și până acum au plecat mii de elevi în diferite țări din vest, cu ocazia a diverse proiecte Comenius , actualmente Erasmus +. Nu de puține ori elevii noștri chiar au produs impresii foarte bune în … faimoasele sisteme de învățământ din vestul Europei. Deasemena elevii școliți în acest sistem de învățmânt prăpădit și criticat de toți, vedem că se angajează la diverse companii de renume din it, sau medici care ne fac cinste, etc Domnule ministru, contrar a ceea ce se tot spune – precum că sistemul nostru de învățământ este învechit. ținând cont că există n argumente care infirmă aceste rațiuni deloc binevoitoare, vă rog să conștientizați că aveți onoarea de a conduce un minister al unui sistem de învățământ performant, dar care nu are nevoie de nimic altceva decât de LINIȘTE ȘI STABILITATE ! Ori până acum ne-ați omorât cu atîtea schimbări care mai de care mai …. Efectiv nu mai știm ce avem de făcut de astăzi pe mâine, sau mai există varinata că dvs, dorind atâtea modificări în sistem, nu apreciați nimic din mediul preuniversitar….. păcat, asta denotă că sunteți un ministru slab, care nu are nici măcar capacitatea de a vedea lucrurile bune din sistem care trebuiesc lăsate așa cum sunt .

    1. Așa este ai dreptate, nici măcar slab nu e, iar ca ministru e catastrofă ,el e un analfabet care merita sa de-a un examen.Sa
      stea el zilnic 6 ore cu câte 30 elevi nevaccinați .,și netestați , .

  6. Metodologii dupā metodologii. Absurde si discriminatorii.În momentul de fatā directorii , Consiliile de administratie , inspectorii au avut un singur criteriu de a decide cine are dreptul la o catedrā pe durata viabilitātii postului: candidatul care are domiciliul cel mai apropiat de unitatea scolarā respectivā. N-au fost luate în calcul nici mediile de la examenul de titularizare, nici mediile de departajare, nimic. Bine gândit!
    Poate cā elevii vor avea o metodologie mai bine gânditā, cu mai multe criterii, ca sā poate fi mai obiectivi în evaluarea cadrelor didactice.
    Despre ce fel de performante vorbiti? Performante, care în România nu sunt luate în seamā?
    ,, Procese de evaluare coordonate de inspectorul scolar” ? Care proces, de a māsura metri dintre unitatea scolarā sí domiciliu? Bine gândit, dar dupā pārerea mea, asta poate sā facā si portarul.
    Domnule secretar de stat, am si eu o întrebare: noi, cadrele didactice, titulari si suplinitori, candidati cu note mari la examenele de mobilitate, care anul acesta au avut de suferit din cauza acestor metodologii absurde, când vom avea ocazia sā evaluām pe ,, competentii”, care elaboreazā aceste legi si metologii?
    Mā bucurā faptul, cā în MEC nu sunteti surzi, aveti numai auzul selectiv, auziti numai cea ce vreti. Sesizārile cadrelor didactice nu sunt auzite, dar a elevilor, da.
    Dragi suplinitori si candidati, nu mai faceti griji, de evaluarea elevilor. În România performanta se māsoarā în metri. Asa cā puneti câte un cort cât mai aproape de scoalā, dacā vreti sā obtineti o catedrā pe durata viabilitātii postului!
    În România asa se interpreteazā slogenul: echitate si egalitate de sansā.
    Stimate d-le secretar de stat: ati merita sā dām cu totii demisia!

    1. Stiti ceva dle danii,corectati-ma daca greaesc pentru ca stiu ca asta va place voua peofesorilor sa ziceti ce facem gresit fara a ne spune ce sa facem ca sa nu repetam greseala dar lasand asta la o parte daca bine imi amintesc scoala este un loc destinat ca copii sa invete si deci eu cred ca aceasta schimbare e bine venita din moment ce inspectile mentionate de dvs nu sunt mai mult decat niste piese de teatru care sunt puse in scena in fata unui examinator si deci rezultatele examinarii nu sunt cele adevarate.Deci in concluzie eu cred ca aceasta schimbare este foarte bine venita daca e implementata cum este intentionat si nu corupta asa cum sunt rezultatele asa numitelor “inspectii”.

      1. “Deci in concluzie” respira, pune virgule si fa cerere sa mai mergi o data la scoala. Prima oara, daca ai fost, te-ai dus degeaba!

      2. D-le Miclaus!
        Poate cā nu am fost fost destul de explicitā. Iertati-mā, nu este limba mea maternā, dar mā strāduiesc. Nu mā indignā faptul cā vom fi evaluati de copii, ci faptul cā oameni, adulti în toatā firea, care se considerā specialisti, fac metodogii absurde si discriminatorii, pe baza cārora decid soarta unod candidati, care de ani de zile dau examene, cā sā obtinā un post în învātāmântul românesc.Dacā aveti timp, sí chiar vā rog, cititi metodologia din anul acesta pentru modificarea duratei contractului individual de muncā. Capifolul V, art. 51/7 b- ,, cadrul didactic cu domiciliul cel mai apropiat de unitatea de învātāmânt”.
        Acesta a fost singurul criteriu , toate celelalte si-au pierdut semnificatia, deoarece, cred eu, se referā lá soti sí sotie, sau frati, care trāiesc în aceasi casā sau apartament.
        Cā sā întelegeti: directorii, Consiliile de administratie, inspectorii au avut un singur criteriu de a decide, dar elevii, copiii sunt pusi sā evalueze cadrele didactice pe nu stiu câte domenii, si nu stiu câte criterii.
        Credeti cā este normal si logic?
        Cu tot respectul, nu stiu în care parte a lumii trāiti!
        Examenul de titularizare are mai multe etape, printre care sí un examen în scris cu teme unice si cu camere video în salā.( Nu e numai O scenā de teatru, sau O inspectie oarecare)
        Poate cā nu stiti, cā candidatii, care se înscriu lá examenul de titularizare se deplaseazā de 6-7 ori ( pe propriul cost) lá Inspectoratele Scolare Judetene, iar când ajung lá faza sā obtinā O catedrā cu cea mai mare notā din judet, se împiedicā în metodologii sí criterii absurde sí discriminatorii.
        În comentariul d- voastrā mentionati cā vā critizām ,, fārā a ne spune ce sā facem …”.Spuneti- mi, cui ar trebui sā ne adresām, deoarece când am sesizat la secretarii de stat, rāspunsul a fost: ,, asta-i legea, chiar dacā
        are anomalii, trebuie respectatā!”
        Iertati-mā, legile, metodologiile nu sunt fācute de noi. Prea multe greseli, prea multe metodologii discriminatorii.
        Cā sā întelegeti:
        candidatul care depune dosarul pentru schimbarea contractului individual de muncā, cu nota cea cea mai mare din
        judet lá examenul de titularizare din anul precedent, este evaluat sí respins pe baza unui singur criteriu: distanta de 300 de metri dintre domiciliu si scoalā, dar poate cā va fi evaluat mai obiectiv , pe mai multe domenii, pe baza mai multe criterii de cātre elevi.
        Permiteti-mi sā vā întreb: asta-i normal si logic?
        Cu 38 de ani vechime în învātāmânt, cu nu stiu câti directori, inspectori sí ministri, nu am mai auzit asa ceva. Sper din tot sufletul sā apuc ziua, în care li se va da acestori candidati, tineri, care au rāmas în aceastā tarā, sansa, de a vā evalua.

      3. De ce nu dau și profesorii o notă acestor experți neidentificați ,care fac jocul unor ONG- uri?
        Cum se vor descurca elevii în acest chestionar cu noțiuni abstracte de nuanța psihologică și pedagogică? Dacă se pricep elevii atât de bine să evalueze, atunci să treacă la catedră!
        Este o măsură menită să aducă anarhie în școli și sa submineze autoritatea profesorilor.

  7. Metodologii dupā metodologii. Absurde sí discriminatorii. Asta se numeste: reformā în învātāmântul românesc.
    În momentul de fatā directorii, Consiliile de administratie, inspectorii au avut un singur criteriu de a decide cine are dreptul la o catedrā pe durata viabilitātii postului: candidatul care are domiciliul cu 300 de metri mai aproape de unitatea respectivā. N-au fost luate în calcul nici mediile de la examenul de titularizare, nici mediile de departajare, nimic. Bine gândit!!
    Poate cā elevii vor avea o metologie mai bine gânditā, cu mai multe criterii, cā sā poate fi mai obiectivi.
    Despre ce fel de performante vorbiti?
    Performante care în România nu au nici nici o însemnātate?
    ,, Procese de evaluare coordonate de inspectorul scolar” ? Care proces, de a māsura metri dintre unitatea scolarā sí domiciliu?
    Bine gândit sí simplu! Dupā pārerea mea, asta poate sā facā sí portarul, nu- i nevoie nici de directori, nici de inspectori.
    D- le secretar de stat, as avea o singurā întrebare: noi, cadrele didactice, titulari sí suplinitori, candidati cu note mari lá examenele de mobilitate, care anul acesta au avut de suferit din cauza metodologiilor absurde, când vom avea ocazia sā evaluām ,, competentii” care elaboreazā aceste legi sí metologii?
    Totusi mā bucurā faptul, cā în MEC nu sunteti surzi, aveti numai auzul selectiv: auziti numai cea ce vreti sā auziti.
    Sesizārile cadrelor didactice nu sunt auzite, dar a elevilor, Da!
    Stimati debutanti, drági suplinitori, nu mai faceti griji! Performantele, rezultatele de lá diferitele examene, pārerile elevilor nu conteazā. Puneti câte un cort cât mai aproape de unitatea scolarā, unde vreti sā obtineti un post! În România asa se interpreteazā slogenul: echitate sí egalitate de sansā.
    D-le secretar de stat, ati merita sā dām cu totii demisia!

  8. Eu tare îmi doresc o evaluare a domnului ministru și a întregului sistem…făcută de către elevi, binențeles, și de părinții lor. Dacă profesorii nu sunt ascultați de câte probleme se lovesc la catedră, poate aceste evaluări o să le ia scaunul călduț! Pe noi, ce rost are? Avem școli absolvite, grade didactice, obținute cu multă trudă! Ce o să facă, o să ne “pensioneze” pe toți?

  9. Uite titularizarea, nu e titularizarea, uite semestrul, ba nu este trimestrul, uite concurs pentru inspectori, ba nu, numai pentru directori, uite evaluarea profesorilor, ba nu elevii vor nota profesorii, uite vacanța elevilor, ba nu, e numai pentru unii, nu e pandemie în școli dacă faci remedial cu elevii, ba da e pandemie în școli dacă faci pregătire cu clasele a8a, …. Câmpeanu ăsta bate câmpii ( rău de tot ) !

  10. E foarte bine ca se intampla asa ceva in scoli…Eu nu am avut sansa de a fi chestionat in privinta unor derapaje inregistrate in randul cadrelor didactice, in timp ce, noi, invataceii, eram mereu in colimatorul institutorilor…Uite cum, dupa decenii, reflectoarele s-au intors si spre cei de la catedra! Felicitari initiatorilor proiectului, nu de alta, dar, pana acum, dascalii calificau in mod gresit tacerea elevilor aflati in grija lor pe perioada studiilor…

    1. Ha,ha…”Dupa decenii”…Ai luat rigle la palma si ai stat la colt pe coji de nuca, invatacelule? Si cui l-ai fi pârât pe Dl. Trandafir? Secretarului Biroului organizatiei de baza a UTC?

  11. Profesorii s-ar putea să fie evaluați de către Gigel, elev cu o ”inteligență” sclipitoare, dacă ar avea! 🤣Erau de toate în sistemul de învățământ! Totuși, ceva lipsea! 🤣🤣🤣

  12. Bv asa da. Si eu am fost la scoala si peste 60% din profesori veneau doar sa piarda timpu pe la scoala, predau cuvant cu cuvant din carte fara sa explice sa inteleaga tot prostu. Elevu este oglinda profesorului, un elev mediocru = profesor care nu isi face treaba. Profesori care nota 2 la titularizare sau care copie asta e nivelul invatamantului. Sunt parinte si eu vreau sa pot evalua incopetenta unor din sistem. BRAVO

  13. Nu mai veniti cu ce visati noaptea si faceti lucruri concrete. Numai lucruri subiective, hartii si vrajba stiti sa faceti!

  14. Ca părinte cred ca este o tâmpenie și timp pierdut degeaba sa evaluezi cadrele didactice este o aberație pentru ca dacă inspectoratele și-ar face treaba nu ar fi nevoie sa evaluezi profesorii. Și poate atunci nici mare parte din elevi nu ar mai fi analfabeți. Cadrele didactice își fac meseria măcar de teama ca vin cei de la inspectorat peste ei și poate nu vor mai aștepta plasuta de la părinți asa cum o fac marea majoritate

  15. Toate aceste ineptii debitate continuu de ministrul Campeanu si diverse personaje din minister au caracter de hartuire si discrediteaza constant cadrele didactice. Este cea mai buna dovada ca acesti domni nu inteleg nimic din invatamantul preuniversitar. Cu astfel de initiative (a se vedea si desfiintatea titularizarii) care au un imens potential distructiv, ei vor face reforma sistemului de invatamant! Acesta e programul “Romania educata”?!?

  16. Despre evaluarea profesorilor de catre elevi, de ani de zile se incearca aplicarea si a fost utilizata de catre directorii care nu le placea de unii profesori. A fi evaluat de elev inseamna sa nu predai si sa pui note bune fara ca elevul sa fie pregatit.

  17. Asta Da metodă să închei cu învățământul românesc de calitate pentru totdeauna! Si așa se fac tot felul de presiuni asupra cadrelor didactice – să nu dea note mici, să nu fie prea insistenți în a cere să fie învățate lecțiile, să fie indulgenți, să facă față elevilor cu pretenții – care pretind nota 10 chiar dacă de-abia au deschis gura la răspuns, și, mai ales, să facă față părinților care de-abia se prezintă la ședințele cu părinții, dar care cer multe de la profesor…! De ce să mai aibă profesorul ceva de zis?? Pentru ca toate lichelele din minister să acceadă fără să aibă carte. Pentru că ne vor un popor de analfabeți care nu se vor mai putea apăra de nici o invazie… de impostură și rea-voință…! Suntem obosiți de atâtea șicane și vor să cedăm…

  18. Ii doresc domnului ca medicul chirurg care poate il va opera candva sa fi fost evaluat si trecut mai departe ca medic de elevi, studenti, de ce nu si de parinti care semneaza cu degetul!!!! Suc-ce-SURI!

  19. Nu mai fierbeți atât, uitați-vă la autor, un mare…… dintr-o școala privata, model finlandez, din Sibiu, care cu siguranță nu a predat nici măcar o luna de zile în școlile de stat din Ro. Nu are multe zile ca mare idiot(mare autor de idei), deci lăsați-l să-și defuleze idioțenia.

  20. Aberatii si iar aberatii ! Ce visati noaptea, aia faceti ..! Pana cand va mai bateti joc de invatamantul romanesc ?! Schimbati totul peste noapte dupa cum bate vantul , azi spuneti ceva, maine altceva , ceea ce inseamna ca dati dovada de instabilitate emotionala , totul e un haos …Cum poate un elev cu deficiente mintale sa evalueze un profesor ?!!! Ce ar fi sa fie evaluat tot poporul : medici, judecatori, procurori , vanzatori, pompieri, instalatori etc ?!! Ce rost mai au examenele de titularizare ?? Noaptea mintii unde s-a ajuns !

    1. Cine e acest papagal? Unul dintre cei care revoluționează, salvează, mântuie și oferă viata veșnică. Un…… dintr-o școala privata, model finlandez, din Sibiu, care nu a stat într-o scoala de stat(de orice fel:de mahala, de cartier sau de centru) dar vine cu soluția salvatoare. Doamne, ce salvare pentru învățământul romanesc! De nu era Sechela, muream nemantuiti și neizbaviti de evaluarea elevului!

    2. Fără număr, un mare superteacher de școală finlandeza, care nu a stat no i măcar o luna într-o scoala de stat. Eu zic să-i întrebați pe elevi și ce programa sa se facă la fiecare materie și sa va ajute sa stabiliți niște standarde vestimentare, fără de care profesorul nu are ce cauta la catedra. Multe Sechele mai are ministerul

  21. În universități se practică “evaluarea” asta de ani buni. Evident că este complet inutilă, dar probabil că este menținută ca supapă prin care toate lichelele să își defuleze frustrările.

  22. În regulă! Dar și cadrele didactice au o propunere, pentru că văd că părerea dascălilor nu mai contează: polițiștii de la rutieră să fie evaluați de către conducătorii auto, medicii de către pacienți, iar magistrații de către inculpați!

  23. Habarnistilor!!nu stiti ce tampenii sa mai iscoditi sa ziceti si voi ca faceti ceva….dar ce!!!????
    In ce calitate elevul evalueaza profesorul?
    Si asa am ajuns de ras in fata parintilor si a elevilor!
    Ne am pierdut toata stima…ca prof.bravo!

  24. Foarte bine, cat mai multe evaluari. Eu doresc evaluarea ministrului educatiei, a secretarilor de stat si a ISJ-urilor.

  25. Numai un retardat mintal ar putea să decidă că un elev sau părinte are competențe să evalueze un profesor. Ăștia chiar doresc ca școala românească să scoată proști pe bandă rulantă. Păi cum pot cei care abia știu să citească să evalueze un profesor care a terminat o facultate și care a dat o căruță de examene? Păi dacă suntem atât de competenți și le știm pe toate de ce nu desființăm școala? Eu în calitate de părinte nu sunt de acord să evaluez profesorii, nici eu nici copii mei.
    Calificative mari vor avea profesorii care vor da numai note de 9 și 10.
    Păcat că acest minister al educației este plin de pițipoance, pile și incompetenți. Prostia și incompetența voastră nu cred că trebuie să fie pusă în cârca profesorilor care sunt devotați și dau note pe merit, nu după cum dictează unii directori și părinți. Rușine să vă fie!

  26. Titlul, denota puternice cunostinte de pedagogie si merodica. Cine scrie articolele acestea? Oricine s a pronuntat astfel adica a facut referire la evaluarea profesorilor si nu a activitatii profesorilor, are foarte putine legaturi cu educatia. Asemenea nici elevii nu se evalueaza, ci activitatea lor. Sau exista un scop care urmareste divide et impera..c sa pui problema astfel‽

  27. Interesant. Elevii, mult mai putini pregatiti ca profesorii, sa-i evaluieze pe profesori. Pai profesorii au liceul terminat, o facultate terminata si sa fie evaluati de niste tineri care inca nu au nici scoala gimnaziala terminata? Si daca directorul scolii nu-l „inghite„ pe profesorul respectiv, vorbeste cu elevii sa-i dea un calificativ prost? Sau ce calificativ credeti ca va primi un profesor din partea elevilor ramasi corijenti ca n-au vrut sa invete sau de cei care i-au numai note de 5 si 6?

  28. Sunteti bolnavi și rau intenționati ! Ce facem cu putorile de elevi, nesimtitii care sfideaza in fata cadrul didactic ?! Ce performanță sa isi îmbunătățească dascalul, dupa evaluarea elevilor manelisti dezinteresati ?!
    Ideile acestea le clocesc cei din birourile ministeriale, batandu si joc de cei care trudesc pe teren!

  29. Sper ca nu o sa evalueze daca stiu meserie, comportamentul, temperamentul si daca respect întocmai programul la clasa.

  30. Pe ce criterii va evalua un elev minor activitatea unui cadru didactic?
    Cum poate un elev să aprecieze activitatea unui cadru didactic în condițiile în care pentru el școala este “pierdere de timp”?
    Haosul din societate se generalizează în toate domeniile.

  31. Este o mare prostie! Sunt profesor universitar si nu cred in evaluarea elevilor din doua puncte de vedere:
    – sunt la varsta la care evaluarea nu poate fi obiectiva;
    -nu au capacitatatea sa evalueza un profesor;
    O evaluare serioasa si rationala ar fi un examen National la 5 sau 10 ani!
    Restul sunt opinii subiective si nerelevante!

  32. Cred că lucrurile ar trebui corectate gradual și nu prin ,,consilii ,,ale elevilor cred că profesorii se cunosc între ei și știu capacitățile fiecărui coleg.De asemenea conducerea școlii are posibilitatea să obțină feedback de la oricare dintre profesori.

  33. Evaluarea unei persoane pentru munca pe care o prestează trebuie făcută de persoane care au cel puțin același nivel de studii ca cel evaluat .
    E o mare tâmpenie in legislația romană ca evaluarea unei persoane cu studii superioare sa fie făcută de către unii care nu întotdeauna au terminat 8 clase sau 10 sau liceul fără bacalaureat (ex.evaluarea secretarilor de comuna de către consilierii locali )
    E un exemplu autentic care duce la scăderea nivelului de cultura și știință la nivelul întregii comunitati din România .

  34. Mai trebuie puse si femeile de serviciu, portarii si mutaratorii sa-i evalueze pe profesori si aveti “tabloul” perfect! Pe Campeanu cine sa-l evalueze?? Poate Cumpanasu cu asociatia lui ca si asa ia niste bani de la educatie…au ajuns profesorii sa fie evaluati de toti analfabetii ( parinti si copii lor )!!! O sa fie un nivel ” beton” al educatiei in Romania! Nu stiu de ce mai au nevoie de profesori..

  35. Daca vreti calificative bune, lasati elevii pe Instagram in ore si sa nu le dati niciodata teme pentru acasa, ati inteles? Mai mult, nu cumva sa le cereti sa citeasca o carte.
    Cred ca e cea mai oligofrena idee din ultima perioada. Nici nu ma mira ca vine din partea lui Radu Szekely, un individ cu enorme interese in zona invatamantului privat de cea mai proasta calitate posibila.

  36. Noi , cand va vom evalua domnule Secretar de Stat?
    Cum vor evalua un profesor cu materie de examen si cum vor evalua un profesor de zece pe linie cu o materie de umplutura???
    Sustin cu tarie ca exista discriminare fata se profesorii care predau materii de examen!

  37. Dacă ar putea să ne explice ministerul și care sunt competențele pe baza cărora elevii își vor evalua profesorii, ar fi excelent. Ce îi califică pe elevi ca să poată da un feedback echidistant și util? Ce cunoștințe de metodica predării unei discipline, psihologie și pedagogie au elevii ca să-și poată evalua profesorii? Răspunsurile le știe toată lumea. Și atunci ce mai rămâne? Pe ce criterii se va face această evaluare, „profi nașpa” și „profi super”?

  38. Hai ca-mi vine sa rad. Evaluarea sa o faca elevul, evaluarea directorului parintele. Evaluarea psihica a celui ce a debitat asa ceva pe cand? Hello, nenea, mie mi s-a zis la o clasa ca sunt cel mai rau profesor pentru ca la ora mea nu ii scot afara ca alti profesori. Eu predau matematica. Cu asa evaluatori…

  39. Și dacă din aceeasi clasa, o parte din elevi (și anume cei care sunt atenti și cooperanți la orele de curs) apreciază pozitiv profesorul, iar alta parte din elevi (cei care dorm pe ei la orele de curs) declara ca îl apreciază negativ (e rău proful, ca le pune note mici daca nu învață), ce concluzie trage evaluatorul?
    Mișcați-va oasele, specialiștilor și veniți sa asistați la orele acelui profesor. Atunci vedeți despre ce este vorba, nu din bârfe.

  40. Fostul secretar de stat al d nei Andronescu, cel care a tinut sistemul blocat aproape 3 luni, in 2019, cu dezbateri inutile pe tema ,, Educația ne învrăjbește” lovește din nou…
    Se pare ca în această țară singurul criteriu de competență este …sa fii din Sibiu.
    Cum poate fi obiectivă evaluarea unui profesor de către elevi, când unii dintre elevi nici nu reușesc sa se autoevalueze corect.
    Cum sa tii cont de ,,evaluarea elevilor” când cel evaluat nu cunoaște în avans nici criteriile, nici normele, nici metodologia care stă la baza acestei noi aberații.
    Szekely, DEMISIA!
    Aici nu e Finlanda.
    Rezolvați probleme reale nu inventați cai verzi pe pereți.
    Ajunge cu ,,perdelele de fum”

  41. niste aberatii fara rost ,imi pare rau ca spun asta,atat timp cat la nivel local de directiune nu se pot lua decizii de schimbare a profesorilor ,povestiti degeaba si o sa ramaneti cu discutii,nimic mai mult .

  42. Ce prostie mai e și asta? Perfect, vor avea evaluări foarte bune numai profii care se trag de șireturi cu elevii, care pun note mari, pe nimic…

  43. Vi se pare normal asa ceva?Pai care mai este rolul Inspectoratelor școlare?Este o aberație și o noua umilință la adresa profesorilor!Elevii care sunt în cea mai mare parte analfabeți funcționali, rezultați în urma procesului de “democratizare “- fals înțeleasă.?!Cereți atunci sa fie evaluați de către cetățeni și magistrații și medicii de către pacienți și tot asa…Asta ,da democrație!!??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației vrea să plătească 735 de lei pentru un item de evaluare în cadrul platformei online de evaluare a elevilor și 2.084 de lei pentru o resursă educațională / Profesorii care au trimis până acum subiecte pentru examenele naționale nu au fost niciodată plătiți

Banca de 200.000 de itemi obiectivi pentru evaluare, integrată în platforma de evaluare online a elevilor la clasă și la examenele naționale, va costa 30 de milioane de euro, estimează…
Vezi articolul

A doua cea mai mare creștere salarială din 2019 a fost în învățământ, anunță INS / În 2020 un șofer la minister are brutul cât al unui profesor cu studii superioare, 20 ani vechime și grad didactic I

Salariile din Învățământ au crescut în 2019 cu peste 20% față de cele din 2018, potrivit Institutului Național de Statistică. Astfel acest domeniul este al doilea, după construcții, în privința…
Vezi articolul