EXCLUSIV “Dosariada” din educație – Învățătoarea care a denunțat birocrația: I-am arătat ministrului Plumb cum arată o fișă din cele pe care trebuie să le completăm

3.020 de vizualizări
Noile programe pentru Definitivat 2021
Foto: Pexels.com
Birocrația din învățământ a ajuns pe masa ministrului Rovana Plumb. “I-am arătat personal doamnei ministru o fișă, cum arată o condică conform ordinului semnat de dl Popa”, a declarat pentru Edupedu.ro învățătoarea Mara Luana Rauca. Aceasta este învățătoarea care a lansat scrisoarea deschisă în care denunța “Dosariada” care a ajuns să facă legea în învățământ și să conteze mai mult decât activitatea de la catedră în ochii inspectorilor. Astăzi, a fost invitată de ministrul interimar al Educației la discuții, alături de alți reprezentanți ai profesorilor.

Contactată de Edupedu.ro, învățătoarea Mara Luana Rauca a declarat că la întâlnirea de la Ministerul Educației “s-au discutat aspecte legate de birocrație, exact ce am scos eu în evidență în scrisoarea mea”.

S-a vorbit despre două articole legate de plata cu ora și doamna ministru a promis că o să se ocupe personal de ele, pentru că nu sunt corecte. I-am arătat personal doamnei ministru o fișă, cum arată o condică conform ordinului semnat de dl Popa (Valentin Popa, fostul ministru al Educației – n.red.)”, a explicat învățătoarea. Este vorba despre fișele de activitate pe care, de anul acesta, profesorii plătiți cu ora trebuie să le completeze pentru fiecare oră în parte, zilnic, deși aceeași informație profesorii o completează și în planificare, și în condică.

A spus că nu a știut că sunt atât de multe probleme în învățământ și că va încerca să soluționeze parte din ele”, a continuat Mara Luana Rauca.

Despre manuale am spus că sunt foarte proaste. Eu i-am spus doamnei ministru că am clasa I și îmi e foarte greu să urmăresc pe pagină Abecedarului, este foarte încărcată pagina, foarte colorată, sunt foarte multe exerciții pe o pagină. Dacă mie îmi este greu, ca profesor, copilului cum să îi fie? Doamna ministru a recunoscut că are nepoțel și a văzut cum arată manualele și auxiliarele”, a declarat pentru Edupedu.ro învățătoarea Mara Luana Rauca.

Aceasta a adăugat că Simion Hănescu, liderul FSLI, a semnalat că “sunt foarte multe hârtii care ni se cer la ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n.red.) și eu am adus sugestia ca toate documentele care ni se cer pentru comisiile din școli să le facă o persoană, am sugerat să se ocupe administratorul școlii de treaba aceasta”. Învățătoarea a precizat că s-a discutat și despre “programele școlare foarte încărcate”.

Faptul că doamna ministru a venit personal la această întâlnire, și-a notat doleanțele noastre, e un gest rar întâlnit. Am întrebat cine face parte din grupurile de lucru pentru realizarea acestor manuale și mi s-a răspuns că sunt colegi. Am zis că trebuie selecționați oameni cu mult mai multă grijă. Trebuie să fie învățători care știu cu ce probleme se întâlnesc la clasă”, a afirmat Rauca.

Informații de background

La începutul săptămânii, învățătoarea Mara Luana Rauca a scris pe larg, pe Facebook, despre numărul mare de documente pe care profesorii trebuie să le completeze. “Lecțiile cu elevii sunt prioritare. Pentru asta ne-am obținut diplomele, pentru asta ne-am ales această profesie, pentru asta mergem zi de zi la școală. (…) Ne-am săturat de fenomenul ‘dosariada’ care face departajarea între profesor ‘bun’ și profesor ‘slab’”, a avertizat aceasta.

“Calitatea în educație va crește strict prin munca efectivă la clasă, prin colaborarea familiei cu cadrele didactice și prin conduita aleasă a elevilor”, a atras atenția învățătoarea. Aceasta a reamintit că “avem baze de date. De ce trebuie să facem la infinit aceleași situații, când se pot face o singură dată, iar organismele subordonate ministerului să le preia de acolo, fără a mai abuza de timpul alocat învățării elevilor? Facem o muncă nu dublă, ci înzecită”.

Scrisoarea deschisă, adresată ministrului interimar al Educației, Rovana Plumb, a fost rapid preluată de sute de cadre didactice, care acuză Ministerul că sabotează pregătirea profesorilor prin introducerea a unui număr mare de hârtii pe baza cărora să își dovedească activitatea.

Citește și:

Îți plac informațiile pe care le găsești aici? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


1 comment
  1. Ce pacat ca ati preluat si contact doar unul din.profrsorii prezenti la intalnire….in plus poza postata NU este de la intalnirea respectiva.
    Sunt mandru ca am.participat la acea intalnire in calitate de reprezentant al Asociatiei Invatatorilor din Romania AGIRO…mai sunt si alte voci in Romania!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Simulare BAC 2025. Profesoara Serinella Zara: Acei copii care au tratat alt roman decât «Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război» nu au fost punctați. Deși sunt copii foarte buni, au luat în jur de 7

Serinella Zara, profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași, a declarat, pentru Ziarul de Iași, referitor la simularea examenului de BAC 2025, că „acei…
Vezi articolul

Testare standardizată digitală în 800 de licee, pentru toți elevii de clasa a IX-a, la Română și Matematică, din 16 octombrie, prin proiectul ROSE al Ministerului Educației. Testele vor arăta ce competențe au tinerii și profesorii vor face apoi planuri remediale personalizate, spun oficialii

Elevii de clasa a IX-a din 874 de licee din țară, eligibile pentru finanțare prin proiectul ROSE, vor susține testări inițiale standardizate, pe calculator, în perioada următoare, între 16 octombrie-3…
Vezi articolul

Directorii și profesorii pot lucra cu peste 200 de ore lunar mai puțin la documentele administrative: Platforma EDUS îi eliberează de birocrație și sprijină lupta împotriva abandonului școlar (P)

Școlile pot economisi până la 90 de ore lunar în gestionarea documentației SCIM și 124 de ore în gestionarea documentelor CEAC, utilizând Platforma EDUS. Această economie semnificativă de timp le…
Vezi articolul

Curs de acomodare pentru elevii care nu au fost înscriși la școală în ultimii doi ani școlari. Părinții vor depune la inspectoratul școlar o cerere pentru participarea copiilor la aceste grupe unde sunt predate noțiuni de limba română

Părinții sau reprezentanții legali ai copiilor care nu au parcurs ultimii doi ani școlari în România vor depune o cerere la inspectoratul școlar pentru participarea elevului la grupe de acomodare…
Vezi articolul