EXCLUSIV “Dosariada” din educație – Învățătoarea care a denunțat birocrația: I-am arătat ministrului Plumb cum arată o fișă din cele pe care trebuie să le completăm

3.017 vizualizări
Noile programe pentru Definitivat 2021
Foto: Pexels.com
Birocrația din învățământ a ajuns pe masa ministrului Rovana Plumb. “I-am arătat personal doamnei ministru o fișă, cum arată o condică conform ordinului semnat de dl Popa”, a declarat pentru Edupedu.ro învățătoarea Mara Luana Rauca. Aceasta este învățătoarea care a lansat scrisoarea deschisă în care denunța “Dosariada” care a ajuns să facă legea în învățământ și să conteze mai mult decât activitatea de la catedră în ochii inspectorilor. Astăzi, a fost invitată de ministrul interimar al Educației la discuții, alături de alți reprezentanți ai profesorilor.

Contactată de Edupedu.ro, învățătoarea Mara Luana Rauca a declarat că la întâlnirea de la Ministerul Educației “s-au discutat aspecte legate de birocrație, exact ce am scos eu în evidență în scrisoarea mea”.

S-a vorbit despre două articole legate de plata cu ora și doamna ministru a promis că o să se ocupe personal de ele, pentru că nu sunt corecte. I-am arătat personal doamnei ministru o fișă, cum arată o condică conform ordinului semnat de dl Popa (Valentin Popa, fostul ministru al Educației – n.red.)”, a explicat învățătoarea. Este vorba despre fișele de activitate pe care, de anul acesta, profesorii plătiți cu ora trebuie să le completeze pentru fiecare oră în parte, zilnic, deși aceeași informație profesorii o completează și în planificare, și în condică.

A spus că nu a știut că sunt atât de multe probleme în învățământ și că va încerca să soluționeze parte din ele”, a continuat Mara Luana Rauca.

Despre manuale am spus că sunt foarte proaste. Eu i-am spus doamnei ministru că am clasa I și îmi e foarte greu să urmăresc pe pagină Abecedarului, este foarte încărcată pagina, foarte colorată, sunt foarte multe exerciții pe o pagină. Dacă mie îmi este greu, ca profesor, copilului cum să îi fie? Doamna ministru a recunoscut că are nepoțel și a văzut cum arată manualele și auxiliarele”, a declarat pentru Edupedu.ro învățătoarea Mara Luana Rauca.

Aceasta a adăugat că Simion Hănescu, liderul FSLI, a semnalat că “sunt foarte multe hârtii care ni se cer la ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n.red.) și eu am adus sugestia ca toate documentele care ni se cer pentru comisiile din școli să le facă o persoană, am sugerat să se ocupe administratorul școlii de treaba aceasta”. Învățătoarea a precizat că s-a discutat și despre “programele școlare foarte încărcate”.

Faptul că doamna ministru a venit personal la această întâlnire, și-a notat doleanțele noastre, e un gest rar întâlnit. Am întrebat cine face parte din grupurile de lucru pentru realizarea acestor manuale și mi s-a răspuns că sunt colegi. Am zis că trebuie selecționați oameni cu mult mai multă grijă. Trebuie să fie învățători care știu cu ce probleme se întâlnesc la clasă”, a afirmat Rauca.

Informații de background

La începutul săptămânii, învățătoarea Mara Luana Rauca a scris pe larg, pe Facebook, despre numărul mare de documente pe care profesorii trebuie să le completeze. “Lecțiile cu elevii sunt prioritare. Pentru asta ne-am obținut diplomele, pentru asta ne-am ales această profesie, pentru asta mergem zi de zi la școală. (…) Ne-am săturat de fenomenul ‘dosariada’ care face departajarea între profesor ‘bun’ și profesor ‘slab’”, a avertizat aceasta.

“Calitatea în educație va crește strict prin munca efectivă la clasă, prin colaborarea familiei cu cadrele didactice și prin conduita aleasă a elevilor”, a atras atenția învățătoarea. Aceasta a reamintit că “avem baze de date. De ce trebuie să facem la infinit aceleași situații, când se pot face o singură dată, iar organismele subordonate ministerului să le preia de acolo, fără a mai abuza de timpul alocat învățării elevilor? Facem o muncă nu dublă, ci înzecită”.

Scrisoarea deschisă, adresată ministrului interimar al Educației, Rovana Plumb, a fost rapid preluată de sute de cadre didactice, care acuză Ministerul că sabotează pregătirea profesorilor prin introducerea a unui număr mare de hârtii pe baza cărora să își dovedească activitatea.

Citește și:

Îți plac informațiile pe care le găsești aici? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


1 comment
  1. Ce pacat ca ati preluat si contact doar unul din.profrsorii prezenti la intalnire….in plus poza postata NU este de la intalnirea respectiva.
    Sunt mandru ca am.participat la acea intalnire in calitate de reprezentant al Asociatiei Invatatorilor din Romania AGIRO…mai sunt si alte voci in Romania!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înființarea a 17 programe și centre naționale, corpuri pentru profesori, consilii și agenții, prevăzută de proiectul legii Educației pentru învățământ preuniversitar propus de Ligia Deca – surse

Proiectul de Lege a învățământului preuniversitar conține prevederi referitoare la înființarea a două programe naționale, șase centre naționale, consilii, instituții și diferite corpuri. Unele sunt de fapt instituții redenumite, cum…
Vezi articolul

Reprezentanții studenților: Ministerul să retragă propunerile de modificare a legislației de analiză a doctoratelor, „nu sunt oportune și ar crea dificultăți în sancționarea persoanelor vinovate”. Ministerul a cerut ca tezele să fie verificate integral la fiecare sesizare

Modificările propuse de ministrul Sorin Cîmpeanu la metodologia care reglementează soluționarea sesizărilor de plagiat în doctorate „nu sunt oportune și, finalmente, ar crea dificultăți în sancționarea persoanelor vinovate”, este punctul…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministrul Cîmpeanu, încurcat în propriile-i argumente. Susține că testele Brio nu sunt mijloace de învățare și nu trebuie omologate, deși compania avea obligația, în contractul de colaborare cu Ministerul Educației, să pună la dispoziție teste omologate

Ministrul Educației a declarat luni la televiziunea publică că, de fapt, angajații din Ministerul Educației, „colegii mei”, „nu cunosc legea”, în privința omologării testelor standardizate pentru evaluarea elevilor și că…
Vezi articolul

Regulamentul pentru acordarea creditelor transferabile, publicat în Monitorul Oficial / În învățământul superior, un credit cuprinde 14-15 ore de pregătire individuală și tot atâtea ore didactice

Metodologia de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții a fost publicată, miercuri, 17 ianuarie, în Monitorul Oficial. În învățământul superior, un credit cuprinde 14-15 ore de…
Vezi articolul

Adriana Pistol, director în Institutul Național de Sănătate Publică: Nu se mai închid școlile anapoda, când nu e niciun caz într-o școală, ci o faci calculat, gândit. Nu am văzut solicitarea de reînchidere la pragul de 6 la mie

Adriana Pistol, directorul Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică, a declarat că nu a văzut solicitarea Federației Asociațiilor de Părinți…
Vezi articolul