Exercițiu de educație media pentru elevi și profesori: teoriile conspirației, explicate până pe 11 iunie într-un program UNICEF-Centrul pentru Jurnalism Independent

560 de vizualizări
ID 52158387 © Ibreakstock | Dreamstime.com
“Teoriile conspirației – cum le recunoaștem și cum putem să nu cădem pradă influenței lor”, așa se numește un exercițiu destinat elevilor de gimnaziu și de liceu, desfășurat în perioada 26 mai – 11 iunie de Centrul Pentru Jurnalism Independent și UNICEF. 

Programul pleacă de la premisa că pandemia Covid-19 a permis teoriilor conspirației să prindă putere și “să circule online cu viteza luminii”, potrivit unui comunicat UNICEF. Exercițiul urmărește să explice:

  • “Cum este construită o teorie a conspirației, ce tactici de manipulare folosește, cum putem s-o recunoaștem și să ne ferim de atracția pe care o generează. Scopul al exercițiului este de a-i obișnui pe elevi să recunoască și să evite să cadă în capcana dezinformării atunci când navighează online”.

Organizatorii pun la dispoziția profesorilor și elevilor un pachet de materiale didactice, incluzând exerciții practice, care poate fi folosit atât pentru predarea față în față, cât și pentru predarea online. Pe lângă acesta, pe datele de 2 iunie și 4 iunie, între orele 17-18.00, CJI va oferi profesorilor consiliere și asistență pentru desfășurarea activității. 

Profesorii care-și doresc să se alăture exercițiului sunt invitați să acceseze link-ul de activitate pentru a afla mai multe informații https://www.qie.ro/educatiemedia/, să-și descarce pachetul de materiale didactice și exerciții și să desfășoare activitatea la clasă până la data de 11 iunie.

Foto: © Ibreakstock | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rafila: S-a folosit acest pretext, că deschiderea școlilor duce la creșterea numărului de cazuri / Studiile arată că nu influențează semnificativ evoluția epidemiei / Sănătatea mintală a copiilor nu a fost pusă niciodată în balanță

Deputatul PSD Alexandru Rafila, reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății (OMS), spune că afirmațiile de tipul „deschiderea școlilor duce la creșterea numărului de cazuri de COVID-19” nu sunt altceva…
Vezi articolul