Experții Babeș-Bolyai recomandă deschiderea școlilor primare, însoțită de măsuri restrictive compensatorii / Patru ghiduri legate de pandemie, sărbători și vaccinare, puse la dispoziția populației și autorităților de universitatea clujeană

7.119 vizualizări
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) prezintă, miercuri, patru ghiduri destinate comunității și autorităților, documente menite să ofere informații și posibile abordări ale problemelor legate de pandemia de COVID-19, mai ales în perioada sărbătorilor și în contextului dezbaterilor legate de posibilitatea lansării campaniilor de vaccinare în viitorul apropiat. În ghidul general, specialiștii UBB recomandă inclusiv deschiderea școlilor primare.

În ghidul general, UBB recomandă continuarea măsurilor generale de control al pandemiei și o campanie de informare care să determine o scădere a reticenței la vaccinare. Specialiștii universității recomandă, totodată, deschiderea școlilor până în clasa a IV-a, combinată cu restricții mai severe care să compenseze această măsură.

UBB – “Ghid general – ce trebuie făcut”:

  • Continuarea măsurilor generale de control al pandemiei (ex. purtarea măștilor, igiena constantă, distanțarea fizică).
  • Prevenirea și controlul problemelor psihologice asociate pandemiei.
  • Creșterea acceptabilității petrecerii Crăciunului și Revelionului în solitudine (fără petreceri și colindat, cu interacțiune socială minimă).
  • Scăderea reticenței la vaccinare COVID-19 / Creșterea intenției de vaccinare printr-o campanie de informare adaptată pentru diferite segmente de populație.
  • Creșterea acceptabilității unui potențial lockdown după alegerile parlamentare din 2020.
  • Deschiderea școlilor până în clasa a IV-a, combinată cu restricții mai severe care să compenseze prezența fizică a copiilor și profesorilor și cu măsuri de suport (ventilație, distanță, mască și în pauze).
  • Introducerea testării periodice de masă cu teste rapide, care să permită redeschiderea economiei cât mai repede.”

Documentele realizate de UBB pot fi consultate integral aici. Potrivit unui comunicat al instituției, ele cuprind:

(1) un Ghid general de recomandări de sănătate publică adaptate condițiilor prezente ale pandemiei și de principii psihologice care facilitează asimilarea lor în comportamentul individual (inclusiv pentru vaccinare), principii care pot fi utilizate și pentru alte recomandări de sănătate care urmăresc modificări cognitiv-comportamentale pe scară largă, și trei ghiduri de autoreglare emoțională, cognitivă și comportamentală în pandemie, și anume

2) un Ghid de autoreglare psihologică în pandemie;

(3) un Ghid de reglare comportamentală – Schimbarea rutinei de viață;

(4) un Ghid psihologic pentru sărbătorile de iarnă în pandemie.

Ghidurile au fost elaborate de specialiștii UBB în psihologie și sănătate publică, cu implicarea unor specialiști din cadrul Asociației Psihologilor din România (APR).

Rectorul UBB, Daniel David:

  • „Prin misiunea asumată în Carta proprie, UBB are și responsabilitatea socială de a sprijini autoritățile și societatea în condiții de criză, așa cum este și condiția de pandemie. Specialiștii în sănătate publică sunt cei care prescriu intervențiile necesare la nivel social în cazul pandemiei. Psihologii și specialiștii în modificări cognitiv-comportamentale sunt cei care trebuie să favorizeze asimilarea acestor prescripții în comportamentul individual, adăugând propriile recomandări cu relevanță psihologică. Specialiștii în comunicare, în colaborare cu experții în sănătate publică și psihologie, transferă apoi eficient aceste cunoștințe către populație. Din păcate, până acum măsurile luate la acest nivel s-au bazat mai ales pe o psihologie de simț comun, cu minimă informare din partea psihologiei științifice. Paradigma trebuie schimbată radical, pe coordonatele prezentate ca exemplu în ghidurile UBB”.

Ghidurile – document integral


4 comments
  1. Toate studiile par a fi facute degeaba, din pacate. Autoritatile noastre nu au urechi sa asculte.
    Oricum, felicitari celor care incearca sa gaseasca solutii folosindu-se de datele existente si de predictii stiintifice!

  2. Nu sunt de acord cu redeschiderea scolilor pina in clasa a patra .Lucrez cu prescolarii ,am contactat virusul de la ei ,numai eu stiu prin ce am trecut . Zilnic eu ii dezbrac dimineata ,apoi 5 ore fara pauza cu ei stau ,la plecare tot eu ii imbrac si le predau la intrare parintilor .La toaleta singura trebuie sa ma descurc avand mai multi copii si de 3 ani .Am 63 de ani parerea mea este ca sa asteptam pana ianuarie cand primim vaccinul .

    1. Nu le intereseaza pe cucoanele de la edupedu parerea dvs si faptul ca ati fost infectata prin intermediul copiilor. Dansele au alta agenda, vor sa forteze deschiderea scolilor pentru ca scolile private pierd zeci de mi de euro. Nu mai conteaza bolnavii. Conteaza doar banii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andrea Ghez, a patra femeie din istorie laureată a Premiului Nobel pentru Fizică: Astăzi simt o mai mare pasiune pentru partea didactică a muncii mele. E atât de important să convingem generațiile mai tinere în privința capacității lor de a pune întrebări și de a gândi

Andrea Ghez, unul dintre cei trei câștigători ai Premiului Nobel pentru Fizică pe 2020 anunțați marți, a spus în scurtele declarații oferite în cadrul ceremoniei de la Stockholm că “astăzi…
Vezi articolul
Formatori pentru profesori de gimnaziu

DOCUMENT La 45 de zile de la începutul școlii Ministerul Educației începe din nou recensământul elevilor și profesorilor fără tablete/laptopuri. Școlile și grădinițele au termen până luni să facă inventarul centralizat în care a fost introdusă și “conectarea la internet a corpurilor de clădire”

Pentru fiecare elev și cadru didactic din fiecare școală Ministerul Educației a cerut printr-o adresă reactualizarea datelor în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR). Documentul, obținut de Edupedu.ro,…
Vezi articolul

Ministerul schimbă din nou datele olimpiadelor de Matematică, Fizică și Limba rromani, pentru a nu se suprapune cu Paștele Catolic. Singura menținută de sărbătoare: olimpiada la Religie cult Ortodox

Ministerul Educației modifică pentru a doua oară datele la care elevii vor susține olimpiadele naționale, după ce prima schimbare a plasat competițiile la Matematică, Fizică, Limba rromani și Religie cult…
Vezi articolul

Distanțarea și izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecințe negative pe termen lung. Părinții nu sunt suficient de informați în legătură cu aceste riscuri – studiu în două școli din București

Distanţarea şi izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecinţe negative pe termen lung, deoarece le afectează starea de bine şi dezvoltarea, atât în plan fizic, fiziologic, cât…
Vezi articolul