Facultățile de medicină pot înființa sau prelua în administrare unități sanitare – modificare a Legii Educației adoptată de Senat, for decizional

163 de vizualizări
Foto: Senatul României
Facultăţile de medicină acreditate pot înfiinţa sau prelua în administrare spitale. Acest lucru este menționat în Ordonanța de Urgență 22/2021 cu privire la modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale. Senatul a adoptat luni, în calitate de for decizional, forma modificată a legii.

Spitalele pot fi structuri fără personalitate juridică în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat sau se pot afla în subordinea acestora. În această situație, instituţiile de învăţământ superior de stat se pot ocupa de aprobarea și utilizarea creditelor bugetare, de folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul de stat.

Ordonanţa prevede că facultățile de medicină acreditate ,,pot înfiinţa sau prelua în administrare unităţi sanitare, unităţi medicale ambulatorii, spitale clinice cu secţii universitare, institute şi centre medicale clinice în care se desfăşoară activitate medicală de învăţământ şi de cercetare ştiinţifică, cu includerea acestora în reţeaua de asistenţă de sănătate publică, prin hotărâre de Guvern, iniţiată de Ministerul Educaţiei’”.

Forma modificată și adoptată a Ordonanței de Urgentă 22/2021 prevede ca statul să asigure finanţarea de bază pentru antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii din învăţământul de stat, pentru antepreşcolarii şi preşcolarii și elevii din învăţământul obigatoriu particular şi cel confesional. Unităţile de învățământ care vor primi finanțare trebuie să fie autorizate sau acreditate. De asemenea, de susținere financiară beneficiază și colegiile de nivel postliceal înfiinţate în structura instituţiilor de învaţământ superior de stat.

Statul asigură finanţarea de bază pentru învăţământul profesional liceal particular sau confesional, unităţi autorizate sau acreditate. Finanţarea se face în baza şi în limitele costului standard pe elev/preşcolar/antepreşcolar după caz, după metodologia elaborată de Ministerul Educaţiei.

Foto: Senatul României


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) a fost publicat în Monitorul Oficial / Numărul comisiilor permanente din școală a fost redus la 5, diriginții au atribuții suplimentare

Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar a fost publicat în Monitorul Oficial miercuri. Documentul modifică fostul regulament cadru, adoptat în 2016. A fost redus numărul comisiilor…
Vezi articolul

O școală particulară pune la dispoziția tuturor școlilor din România, gratuit, materiale de comunicare și planificare a învățării la distanță, în contextul pandemiei de COVID-19

Școala internațională bilingvă, cu dublă acreditare, românească și britanică, Avenor College, pune la dispoziția celorlalte școli di nRomânia, private sau publice, atât materialele de comunicare cât și planul de gestionare…
Vezi articolul