Facultățile de medicină pot înființa sau prelua în administrare unități sanitare – modificare a Legii Educației adoptată de Senat, for decizional

168 de vizualizări
Foto: Senatul României
Facultăţile de medicină acreditate pot înfiinţa sau prelua în administrare spitale. Acest lucru este menționat în Ordonanța de Urgență 22/2021 cu privire la modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale. Senatul a adoptat luni, în calitate de for decizional, forma modificată a legii.

Spitalele pot fi structuri fără personalitate juridică în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat sau se pot afla în subordinea acestora. În această situație, instituţiile de învăţământ superior de stat se pot ocupa de aprobarea și utilizarea creditelor bugetare, de folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul de stat.

Ordonanţa prevede că facultățile de medicină acreditate ,,pot înfiinţa sau prelua în administrare unităţi sanitare, unităţi medicale ambulatorii, spitale clinice cu secţii universitare, institute şi centre medicale clinice în care se desfăşoară activitate medicală de învăţământ şi de cercetare ştiinţifică, cu includerea acestora în reţeaua de asistenţă de sănătate publică, prin hotărâre de Guvern, iniţiată de Ministerul Educaţiei’”.

Forma modificată și adoptată a Ordonanței de Urgentă 22/2021 prevede ca statul să asigure finanţarea de bază pentru antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii din învăţământul de stat, pentru antepreşcolarii şi preşcolarii și elevii din învăţământul obigatoriu particular şi cel confesional. Unităţile de învățământ care vor primi finanțare trebuie să fie autorizate sau acreditate. De asemenea, de susținere financiară beneficiază și colegiile de nivel postliceal înfiinţate în structura instituţiilor de învaţământ superior de stat.

Statul asigură finanţarea de bază pentru învăţământul profesional liceal particular sau confesional, unităţi autorizate sau acreditate. Finanţarea se face în baza şi în limitele costului standard pe elev/preşcolar/antepreşcolar după caz, după metodologia elaborată de Ministerul Educaţiei.

Foto: Senatul României


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Simona Negru, profesoară de fizică: Diferența o face modul în care predăm. Provocările noastre sunt să găsim metode de a-i face pe copii să fie interesați. Metodele clasice dau rezultate din ce în ce mai slabe

Simona Negru, profesoară de fizică și directoare a Şcolii Gimnaziale din Ghindeni (Dolj), a declarat pentru TVR Craiova că „metodele clasice dau rezultate din ce în ce mai slabe”. „Provocările…
Vezi articolul

INTERVIU Cum să găsească un profesor timp pentru a ajuta la starea de bine a elevilor: Nu este nevoie să fiți terapeut. Puteți porni de la povestea “Romeo și Julieta” pentru a-i învăța autocompasiunea, spune Ryder Delaloye, director asociat pentru învățare socială, emoțională și etică la Universitatea Emory din SUA

“Trebuie să folosim programa școlară ca bază pentru predarea unor abilități ce țin de învățarea socio-emoțională și etică”, spune Ryder Delaloye, Director Asociat pentru SEE Learning (învățare socio-emoțională și etică),…
Vezi articolul