Fenomen îngrijorător: Peste 60% din tinerii români consideră că România merge într-o direcție greșită și nu au încredere în Parlament, Guvern și Președinție / Numărul tinerilor care părăsesc definitiv România s-a dublat în ultimii 10 ani

1.334 de vizualizări
Tineri la plimbare în jurul Parlamentului / Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
România se confruntă cu un fenomen îngrijorător, arată o analiză bazată pe informații furnizate de Comisia Europeană (Eurostat), Institutul Național de Statistică, precum și date extrase din cercetarea sociologică Barometrul Tinerilor din România 2022: Peste 60% din tinerii români consideră că România merge într-o direcție greșită și nu au încredere în Parlament, Guvern și Președinție, iar numărul tinerilor care părăsesc definitiv România s-a dublat în ultimii 10 ani, arată documentul întocmit de Alexandru Manda, cu sprijinul IRES și al Societății Academice Române.

Conform datelor Comisiei Europene, la 1 ianuarie 2021, în România trăiau 3.039.883 de tineri cu vârste între 15 și 29 de ani, adică aproape 16% din totalul populației României. Deși se află printre primele locuri în UE la numărul de tineri în cifre absolute, ca procent din totalul populației, România se află sub media UE27 (16,3%).

O explicație ar fi scăderea masivă a populației tinere din România, în jur de 1,2 milioane de persoane cu vârste între 15-29 de ani emigrând doar în ultimul deceniu. O altă explicație ar fi sporul natural, care s-a prăbușit în aceeași perioadă, atingând un minim istoric în perioada pandemiei de COVID-19. Spre exemplu, în 2020 și 2021, sporul natural a fost de -96802, respectiv -154175, comparativ cu perioada 2011-2019, cu un maxim de -35534 (2013) și un minim de -56791 (2015).

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare

Învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de…
Vezi articolul