Firmele de transport, obligate să asigure naveta elevilor sub sancţiunea retragerii licenţei – prevede un proiect de lege aprobat de Guvern fără dezbatere şi fără transparenţă

1.198 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Transportul rutier intrajudeţean va intra în sfera serviciilor publice, iar transportul elevilor, al persoanelor cu dizabilităţi, al pensionarilor şi al categoriilor de persoane defavorizate care beneficiază de facilități de transport va fi asigurat de operatorii de transport, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro de la Ministerul Dezvoltării.

Guvernul României a adoptat, în şedinţa din 10 decembrie, proiectul de Lege privind abrogarea unor prevederi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane.

Menţionăm că acest proiect de lege nu a fost prezentat în dezbatere publică sau transparenţă decizională. Conţinutul său nu este cunoscut încă.

Potrivit comunicatului primit de la Ministerul Dezvoltării, operatorii de transport care dețin în prezent licențe vor avea obligaţia, sub sancțiunea retragerii licenței, să asigure transportul elevilor și al celorlalte categorii de persoane care beneficiază de facilități de transport.

Totodată, proiectul prevede că, până la sfârșitul anului 2020, în scopul asigurării transportului rutier la nivel judeţean, consiliile județene au obligația să organizeze licitaţiile pentru licenţierea transportatorilor ca operatori de servicii publice.

În debutul şedinţei de Guvern de marţi premierul Ludovic Orban a declarat că „primit extrem de multe sesizări, din partea multor părinți, că mulți copii sunt în situația în care nu pot să se ducă la școală, pentru că nu li se asigură transportul decât dacă plătesc contravaloarea cursei dus-întors pe care trebuie să o facă. Este vorba de copiii care se duc la școală nu în localitate unde domiciliază, ci în altă localitate și chiar sunt multe familii care nu pot să își permită să suporte acest cost, ba de asemenea mi s-a semnalat, am primit chiar din două judeţe, din Iași și Botoșani că mijloacele de transport care au licenţe și care fac cursele nici măcar nu mai opresc în locurile obișnuite să ia copiii. Nu putem accepta o astfel de situație în care să restrângem accesul la educație al unor copiii care vor și au dreptul să învețe, să se ducă la școală și va trebui să soluționăm această problemă. Și aici, după cum ați remarcat, profitând de nevoia de a transpune o directivă, de fapt au fost urmărite interese colaterale, împotriva interesului fundamental al copiilor, de a avea asigurată decontarea transportului școlar, transportului spre școala unde învață

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acestui act normativ, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei și Ministerul Educaţiei şi Cercetării vor elabora un Ordin comun de adoptare a normelor metodologice de aplicare a legii.

Proiectul de lege face parte din pachetul legislativ asupra căruia Executivul își va angaja răspunderea în Parlament.

FOTO: gov.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Motivele pentru care suspendarea grevei generale din Educație a fost decisă doar de către liderii județeni de sindicate și nu de toți membrii – explicațiile sindicatului Sălaj: 65% vor fi creșterile salariale de la 1 ianuarie 2024, pe angajamentele Guvernului / În ce condiții poate fi reluată greva

Suspendarea grevei nu înseamnă încetarea ei, transmite Liga Sindicatelor din Învățământ Sălaj. Potrivit sursei citate, în urma grevei, două dintre cele mai importante revendicări s-au realizat: majorarea salarială între 21…
Vezi articolul

Vor fi profesori care vor avea salariile diminuate, pentru că în multe școli nu pot fi acoperite cele 2 ore după creșterea normei didactice, avertizează Simion Hăncescu: Mărirea normei didactice cu 2-4 ore, de fapt, înseamnă 15.000 de posturi reduse

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat pentru Edupedu.ro că unii profesori vor avea salariile diminuate, pentru că norma didactică de 20 de ore nu va putea…
Vezi articolul

Finanțare suficientă care să asigure 1% din PIB pentru cercetare „măcar în 2028”, reformă legislativă, păstrarea Autorității Naționale de Cercetare – printre cererile Asociației Ad Astra a cercetătorilor români pentru viitorul Guvern

Autoritatea Națională de Cercetare, ca autoritate în domeniu, să fie păstrată în structura Ministerului Educației și Cercetării, finanțarea pentru cercetare să fie „suficientă”, iar competițiile să fie predictibile, pe baza…
Vezi articolul