Fizicienii de la Măgurele deschid pentru liceeni, studenți și pasionați de știință înscrierile la “Întâlnirile de sâmbătă cu fizica, de la ELI-NP”

8.040 de vizualizări
Cercetători de la “Laserul de la Măgurele” și de la Institutul de Fizică Nucleară organizează, începând din septembrie, lecții de informare științifică pentru oricine este pasionat de domeniu și are cunoștințe de matematică și fizică de liceu. “Întâlnirile de sâmbătă cu fizica, de la ELI-NP”, sunt deschise liceenilor, studenților, părinților, profesorilor implicați în educația STEM (știință, tehnologie, inginerie, matematică) a tinerilor, spun cercetătorii.

Sesiunea de toamnă este formată din 12 lecții de informare științifică și se va desfășura în perioada 15 septembrie – 15 decembrie. Participarea la “Întâlnirile de sâmbătă cu fizica, de la ELI-NP” este gratuită.

Lectori vor fi cercetători și ingineri de la proiectul laserului de la Măgurele (al cărui nume oficial este Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics, ELI-NP), și de la Institutul Național de Fizică şi Inginerie Nucleară – Horia Hulubei (IFIN-HH), ca instructori voluntari. Evenimentul va avea și invitați, oameni de știință din România sau străinătate, spun organizatorii.

Prelegerile sunt ținute sâmbăta dimineața de la ora 10:00 și durează două ore, cu o pauză de 10 minute, timp de 12 săptămâni consecutive.

Scopul acestor seminarii gratuite organizate de cercetătorii de la Măgurele este de a-i ajuta pe tinerii și elevii de liceu “în îmbogățirea cunoștințelor, înțelegerea și aprecierea activității științifice și creșterea interesului de a urma o carieră în știință sau tehnologie”. Oamenii de știință spun că se adresează, prin aceste cursuri, tuturor persoanelor “care doresc să învețe și să cunoască problemele curente ale științei și cercetării științifice”.

“Participanții care frecventează complet prelegerile de douăsprezece săptămâni vor primi un certificat de absolvire. Certificatul este înmânat la ceremonia de închidere. Certificatul nu poate fi folosit ca document de absolvire profesională, dar unele facultăți pot acorda credite pentru cei care au participat la aceste prelegeri”, precizează organizatorii.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Specialiștii MedLife atrag atenția: Ar trebui reevaluată decizia privind menținerea școlilor deschise până când gradul de ocupare a paturilor în spitale depășește 75% / „Se impune aplicarea de urgenţă a unor măsuri care să ţină cont de particularităţile noii tulpini, precum rata mare de transmitere şi incidenţa crescută în rândul copiilor şi adolescenţilor”

Noul studiu al rețelei de clinici MedLife arată că a identificat alte 274 de suspiciuni de Omicron dintr-un nou lot de 349 de probe analizate prin metoda pre-screening PCR. Potrivit…
Vezi articolul

Școala în vremea Omicron – cazul Spaniei: Situație dificilă în școli, deși numărul profesorilor absenți la nivel național este mic, iar procentul elevilor de 5-11 ani care s-au vaccinat cu prima doză se apropie deja de 50%

Școlile din Spania se confruntă cu probleme considerabile cauzate de numărul profesorilor și elevilor care stau acasă, în plin val Omicron, deși, la nivel național, procentul cadrelor didactice care nu…
Vezi articolul

Dezbatere Edupedu.ro – UiPath Foundation - Brio.ro

VIDEO Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation: În educație nu funcționează intervențiile pe termen scurt, ci exact opusul – intervenții pe termen lung, în așa fel încât elevii să recupereze decalajul educațional

În educație nu funcționează intervențiile pe termen scurt, ceea ce funcționează în schimb este exact opusul – „intervenții pe termen lung, în așa fel încât elevii să recupereze decalajul educațional…
Vezi articolul