Formarea continuă a cadrelor didactice, prin programe acreditate pentru format față-în-față, se poate derula online pe durata suspendării cursurilor în școli

6.162 de vizualizări
Foto: cnces.educatiepentrustiinta.ro
Programele de formare continuă acreditate pentru forma de organizare de tip față-în-față, aflate în desfășurare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat/particular și suspendate conform prevederilor legale în vigoare, vor fi reorganizate și se vor desfășura în mediul online pentru o perioadă cel puțin egală cu durata suspendării cursurilor, anunță Ministerul Educației într-un comunicat.

Decizia a fost adoptată printr-un ordin de ministru. Ea vizează și activitățile de formare și de evaluare finală a programelor de formare continuă acreditate față-în-față.

Desfășurarea acestor activități în sistem online este condiționată de respectarea cumulativă a următoarelor condiții, potrivit anunțului:

  • deținerea avizului Comisiei Specializate de Acreditare, acordat doar în format sincron audio-video (webinar) – utilizând facilitățile platformelor/aplicațiilor de formare e-learning, avizate pentru programele respective – și doar pentru grupele de cursanți din seriile curente, implicate în activitățile de formare la data suspendării acestora;
  • acordul a cel puțin jumătate + 1 din numărul cursanților notificați pentru participare la activitățile desfășurate sub formă de webinar;
  • declarație pe proprie răspundere, datată și semnată, din partea fiecărui cursant/participant la aceste activități de formare online (webinar), care să ateste accesul la internet și la mijloacele electronice necesare parcurgerii programului;
  • declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al furnizorului, privind capacitatea acestuia de transformare a activităților față-în-față în activități online de tip sincron audio-video (webinar);
  • existența unor contracte de închiriere sau de punere la dispoziție de mijloace electronice, încheiate de furnizorul de formare cu terți și a procesului-verbal de predare a acestora către cursanți, după caz, în situația desfășurării unor activități de formare în regim online;
  • denumirea platformei/aplicației e-learning și linkul către aceasta, cu prezentarea/descrierea succintă a specificațiilor tehnice și cu prezentarea ghidului de utilizare a platformei, adaptat desfășurării activităților din cadrul programului de formare în regim online, conform planului de învăţământ al programului de formare continuă acreditat;

Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării cu atribuții de serviciu în domeniu vor primi drept de acces la desfășurarea activităților de formare online de tip sincron audio-video (webinar), în vederea monitorizării acestora.

În același timp, și activitățile de formare și de evaluare finală a programelor de formare continuă acreditate față-în-față sau blended-learning, implementate în cadrul unor proiecte cu finanțare europeană, vor fi reorganizate și susținute în regim online și pentru grupele de cursanți din serii nou constituite, cu avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA).

Respectarea acelorași condiții este obligatorie și trebuie dublată de justificarea acestei situații în baza graficelor de implementare aprobate prin contractele de finanțare ale proiectelor respective.

Ordinul de ministru recent aprobat mai stabilește că, pentru o perioadă cel puțin egală cu aceea a suspendării cursurilor în unitățile de învățământ de stat și particular, activitățile de formare și de evaluare finală față-în-față a programelor de formare continuă acreditate blended-learning, aflate în implementare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particular, vor fi reorganizate și desfășurate în regim online.

Trecerea în sistem online este condiționată de respectarea cumulativă a următoarelor condiții:

  • desfășurarea activităților în format sincron audio-video (webinar), utilizând facilitățile platformelor de formare e-learning/aplicațiilor acreditate pentru programele respective;
  • acordul a cel puțin jumătate + 1 din numărul cursanților notificați pentru participare la activitățile desfășurate în format online de tip sincron audio-video (webinar);
  • declarație pe proprie răspundere a fiecărui cursant, participant la activitățile de formare online, care atestă faptul că acesta are acces la internet și la mijloacele electronice necesare parcurgerii programului de formare în regim online, datată și semnată;
  • declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al furnizorului, privind capacitatea furnizorului de transformare a activităților față-în-față în activități online de tip sincron audio-video (webinar);
  • acordarea dreptului de acces la desfășurarea activităților de formare online de tip sincron audio-video (webinar), pentru reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării cu atribuții de serviciu în domeniu, în scopul monitorizării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Ciolacu cere criterii de performanță în învățământ, “pe lângă salarizarea corectă” / Ministra Deca susținea că salarizarea pe criterii de performanță nu ar fi posibilă

Șeful guvernului, Marcel Ciolacu, a făcut în mod repetat, marți, trimitere la nevoia de criterii de performanță în învățământ, “pe lângă salarizarea corectă și justificată” cerută de profesori, criterii necesare,…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Înveți să programezi, ai acces la mentori și know-how-ul lor, dezvolți aplicații pentru problemele din comunitate – asta se întâmplă, pe scurt, la Technovation Girls 2024, unde au început înscrierile / Patru finaliste din 2023 le spun fetelor care vor să se înscrie anul acesta la ce le-a folosit experiența: Este mai mult despre persoana care devii în urma acestui concurs

„Mă atrăgea domeniul acesta informatic, numai că eram și conștientă că ceea ce urmează să lucrez este foarte diferit de ceea ce învățăm la școală. (…) Am vrut să văd…
Vezi articolul

Patronatele din turism cer ca anul școlar viitor 2023-2024 să înceapă pe 18 septembrie, mai târziu cu o săptămână decât a propus ministerul Educației / România este în topul țărilor europene cu cele mai puține zile de școală

Asociaţiile patronale de pe Litoral şi Delta Dunării, alături de Organizaţia de Management a Destinaţiei (OMD) Mangalia, solicită Ministerului Educaţiei începerea anului şcolar 2023 – 2024 pe data de 18…
Vezi articolul