FOTO Patru medalii de aur și patru de argint pentru olimpicii români la Olimpiada Balcanică de Informatică pentru Juniori 2022. Profesor: România a câștigat detașat

2.584 de vizualizări
Foto: SEPI – Facebook.com
Elevii români care au participat la Olimpiada Balcanică de Informatică pentru Juniori (JBOI) 2022, organizată în format fizic la Dorohoi, în județul Botoșani, au obținut patru medalii de aur și patru de argint, conform rezultatelor anunțate sâmbătă, 3 septembrie, de profesorul coordonator Adrian Panaete, în exclusivitate pentru EduPedu.ro.

“România a câștigat detașat, suntem foarte fericiți”, a declarat același cadru didactic, președintele (Chairman) acestei olimpiade și președintele Societății pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI).

La competiție, desfășurată între 28 august și 3 septembrie, au participat 47 de elevi din 15 țări, anume: Albania, Azerbaidjan, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Cipru, Grecia, Republica Moldova, Macedonia de Nord, România, Serbia și Ucraina. Au fost de rezolvat câte 3 probleme în timp de 4 ore, în fiecare din cele două zile de concurs, mai explică acesta pentru EduPedu.ro.

Iată elevii români participanți și rezultatele lor:
  • Ștefan Cătălin Savu – Colegiul Național ”I.L. Caragiale” Ploiești, Centrul Județean de Excelență Prahova – medalie de aur
  • Mihai Valeriu Voicu – Liceul Internațional de Informatică București – medalie de aur
  • Alexandru Dumitru – Colegiul Național ”I.L. Caragiale” Ploiești, Centrul Județean de Excelență Prahova – medalie de aur
  • Daniel Guba – Liceul Internațional de Informatică București – medalie de aur
  • Mircea Rebengiuc – Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu” București – medalie de argint
  • Chenglin Shang – Liceul Internațional de Informatică București – medalie de argint
  • Alexandru Dima – Școala Gimnazială Internațională ”Spectrum” Cluj-Napoca – medalie de argint
  • Rareș-Andrei Nicolau – Colegiul Național ”Vasile Alecsandri” Galați – medalie de argint

Team Leader a fost profesoara Raluca-Veronica Costineanu de la Colegiul Național ”Ștefan cel Mare” Suceava, iar Deputy Leader a fost student Cezar Trișcă-Vicol de la Universitatea din Oxford.

“Componenta științifică și tehnică a organizării JBOI a fost asigurată în totalitate de membrii Societății pentru Excelență și Performanță în Informatică”, adică profesori români de informatică și studenți foști olimpici, mai remarcă Panaete, profesor la Colegiul Național “A. T. Laurian din Botoșani.

Foto: SEPI – Facebook.com
Elevii medaliați cu aur / Foto: Emanuela Cerchez – Facebook.com
Profesorii din comisia științifică / Foto: Marinel Șerban – Facebook.com

Juniorii noștri explică prin fapte, pentru cei care nu știau acest lucru, care este ingredientul secret al succesului Informaticii românești pe plan mondial. Avem o pepinieră atât de puternică, construită prin sutele de ore de muncă ale acestor copii geniali. Avem o echipă de antrenori experimentați. Avem sprijinul afectiv și moral al părinților. Nu în ultimul rând, avem un sistem de selecție foarte bine gândit, pus în practică, de-a lungul anilor, de un grup profesorii cu mare experiență, studenții – foști olimpici și specialiștii IT, scriu cei de la Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI) pe Facebook.

Întrebat de dificultatea problemelor, Adrian Panaete a menționat că a făcut parte din echipa care a pregătit problemele de concurs și că ar putea fi subiectiv în acest răspuns, dar consideră că “pentru a le rezolva a fost necesară și o temeinică pregătire teoretică dar și inventivitate”.

Prima ediție a Olimpiadei Balcanice de Informatică pentru Juniori (JBOI) a fost în 2007 la Belgrad, în Serbia. România a mai găzduit edițiile din 2011 și 2018. “Țara noastră este fondatoare JBOI și tradițional organiza JBOI simultan cu BOI (Balkan Olympiad in Informatics – balcaniada de seniori). Anul acesta în mod excepțional am decis să separăm organizarea tocmai pentru că ne-am dorit să dăm curs ofertei celor din Dorohoi”, a mai explicat cadrul didactic.

BOI se va organiza tot în România, dar la București în perioada 3-8 octombrie. Pregătirile au început deja, mai anunță Panaete.

Citește pe aceeași temă și:
Opt medalii pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Științele Pământului 2022, organizată online de Italia / Jumătate din lot este de la o școală privată
FOTO Două medalii de aur, una de argint și cinci de bronz pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2022, în Georgia
BREAKING România a câștigat o medalie de aur, două de argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Informatică 2022, în Indonezia / Locul 2 pe numărul de medalii al tuturor țărilor, obținute până acum
FOTO Locul I pentru România la Olimpiada Internațională de Limba germană 2022 / Este prima medalie de aur obținută vreodată de țara noastră la această competiție
BREAKING România a obținut o medalie de aur, una argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Lingvistică 2022 – FOTO
BREAKING România a obținut 2 medalii de aur, una de argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Chimie 2022 / Profesoara Daniela Bogdan: Este o performanță deosebită care arată efortul pe care l-au depus acești elevi
Locul 2 mondial pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Fizică, cu 4 medalii de aur și una de argint
Olimpiada Internațională de Matematică 2022: Locul I în Europa și 5 la nivel mondial pentru olimpicii români, în competiția dominată de China, Coreea de Sud și SUA / Cine sunt elevii olimpici și ce probleme au avut de rezolvat

2 comments
  1. Bravo lor!

    Insa Romania este campioana la analfabetism si abandon scolar. Scoala din RO streseaza elevii. Scoala din RO alunga copiii cu CES in scoli speciale. Scoala din RO are profi si directori care au nevoie de o pregatire mult mai buna. Scoala din RO este politizata. Maimutoii incompetenti au ajuns sa se infiltreze peste tot in sistem.

    Se vorbeste mult de performanta. Si cu ceilalti 99% dintre copii care nu pot sau nu au chef de performante ce facem? Ii aruncam inapoi in scoli speciale si ii speriem cu note proaste?

    1. Si daca-s cu CES, unde ai vrea sa-i trimitem? Ti-i trimitem tie acasa. Cu exceptia celor cu deficiente locomotorii, unde accesul tine strict de amenajarile facute de cei responsabili, ceilalti cu CES nu au ce cauta in invatamanantul de masa. Exista scoli si cadre specializate pe asa ceva, cu competente in domeniu. Crezi ca daca mi-l aduci mie in clasa ce realizezi? Ori imi pierd ora toata dedicandu-ma doar lui in detrimentul celorlalti 30 cat mai am, ori ma ocup normal de clasa si pe el il las acolo in legea lui, fara sa invete nimic, fara sa progreseze. Nu exista cale de mijloc. Nu avem timpul si pregatirea necesare pentru asa ceva. Inca din clasa pregatitoare ar trebui triati, ca accesul sa se faca foarte clar pe baza unei evaluari riguroase, sa ajunga fiecare unde trebuie. Cei cu CES la speciala, cei in limite normale in invatamant de masa.Punct. Restul sunt povesti. Nu am reusit niciodata sa fac nimic cu un elev de CES. Nu ai cum, atata vreme cat nu ajunge niciodata la nivelul sa citeasca, sa se srmneze. Este un copil compromis educativ. Dar am vazut elevi de speciala care au progresat. Li se predau continuturile de n ori, intr un ritm foarte lent, adaptat lor. Pana isi insusesc acele cunostinte elementare. Ori eu, asa ceva nu pot face in invatamantul de masa. Decat daca m-as taia in zece si as face timpul expandabil, sa aiba ora 1000 de minute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

World Vision România solicită Guvernului și Parlamentului respingerea modificării legislative care ar permite redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit către școli: Aceste fonduri sunt menite să ajungă în sectorul privat, neguvernamental, nu tot în bugetul gestionat de către stat / Măsura ar discrimina comunitățile vulnerabile

World Vision România solicită Guvernului și Parlamentului respingerea inițiativei legislative care ar permite redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit și către școli. Potrivit unui comunicat primit la redacție, ”propunerea…
Vezi articolul

Oficial guvernamental: „Peste 90% din personalul școlar din Italia s-a vaccinat împotriva COVID-19” / În România, 60% dintre angajații sistemului de Educație sunt vaccinați

„Aproximativ 90,45% din angajații școlilor din Italia au primit cel puțin prima doză de vaccin”, au afirmat membrii departamentului comisarului extraordinar pentru situații de urgență, generalul Francesco Figliuolo, care difuzează…
Vezi articolul

INTERVIU Cercetătoarea Alina Dolea: Migranții ajung să dezvolte o anumită sensibilitate cu privire la modul în care România e percepută. Experiența „între aici și acolo, nici aici, nici acolo” contribuie la sentimentul de însingurare, teren propice pentru teme precum cele ale AUR

Partidul AUR s-a clasat pe locul treilea în diaspora, cu aproape 25% din voturi, imediat după USR Plus și PNL, potrivit rezultatelor parțiale. Cum a fost posibil ca diaspora românească,…
Vezi articolul

Ora de începere a olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață” 2024, etapa județeană, decalată sâmbătă la prânz pentru elevii care participă și la olimpiada de Limba engleză / Elevii susțin proba în aceeași școală dacă au depus o cerere – DOCUMENT

Elevii care participă sâmbătă, 16 martie, la Olimpiada de limba engleză (ONLE), etapa județeană, și vor să participe și la OLAV – Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață”, pot face…
Vezi articolul

Asociația Psihologilor din România, după derapajele postului România TV, în cazul morții ziaristei Iulia Marin: Autoritățile au datoria, prin legi, politici publice și sancțiuni, să reducă prejudecățile și discriminările față de persoanele cu tulburări mintale

„Autoritățile au datoria, prin legi, politici publice și sancțiuni, să reducă prejudecățile și discriminările față de persoanele cu tulburări mintale, inclusiv să asigure accesul la muncă, fie, unde este cazul,…
Vezi articolul