FOTO Profesorii din țară au pornit spre al treilea miting organizat astăzi în București, în a 12-a zi de proteste

3.199 de vizualizări
Cadrele didactice din țară au pornit spre al treilea miting organizat astăzi în Capitală. Marșul de protest are loc între orele 11.00 și 16.00, potrivit programului pentru această manifestație, și se va desfășura pe ruta ruta Bd. Nicolae Titulescu – Pod Basarab. Vineri, 9 iunie, este a 12-a zi de grevă generală în școli, protestul de muncă fiind declanșat pe 22 mai

Cele două federații din Învățământ, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, au publicat mai multe imagini cu profesorii care vin către București.

Foto – sursa FSE „Spiru Haret”, județele Alba, Dâmbovița, Buzău, Dolj, Vâlcea, Galați, Brașov și Teleorman

Cadre didactice din județul Alba
Cadre didactice din județul Dâmbovița
Cadre didactice din județul Buzău
Cadre didactice din județul Dolj
Cadre didactice din județul Vâlcea
Cadre didactice din județul Galați
Cadre didactice din județul Brașov
Cadre didactice din județul Teleorman

Foto – sursa FSLI

Joi, ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat a fost adoptată declarația privind politica de salarizare a personalului din învățământ. La scurt timp, documentul a fost publicat și în Monitorul Oficial.

Ligia Deca a ajuns să mintă public de la pupitrul instituției din Palatul Victoria. Aceasta a declarat că publicarea unei declarații în Monitorul Oficial „răspunde cerinței sindicatelor de a avea un act normativ publicat în Monitorul Oficial”


10 comments
  1. Sunt parinte de elev clasa a 8-a si sustin protestele profesorilor. Clasa politica de repetenti si inculti trebuie sa termine azi cu pensiile speciale si cu reducerea functionarimii si a sinecurilor din tara noastra.

  2. Astia sunt profii de sene, muzica, tehnologie etc…
    Aia de mate si romana rup meditatiile zilele astea. Mai ales ca E.N. se duce in iulie/august, la fix -concediu platit plus meditatii !!!
    Supertare….
    Ia manati mai!!!!

  3. CONTINUĂM GREVA!!! PENTRU RECUNOAȘTEREA IMPORTANȚEI SISTEMULUI DE ÎNVĂȚĂMÂNT! PENTRU VIITORUL ACESTEI ȚĂRI! ROMÂNI, TREZIȚI-VĂ!!!

  4. Așa sunt profesorii, calzi si zâmbitori. Când sufletul le este făcut țăndări, ei au puterea imensă de a zâmbi!

  5. Imi pare rău pentru profesori, dar:
    1. Presedintele, care ar fi trebuit sa fie in primul rind un președinte al profesorilor, nu este interesat de aceasta problema (parca suntem blestemați, exact ca in anii 2005-2009 cind am avut un președinte fost ministru al transporturilor și un prim ministru mare dealer de mașini, s-au construit 0 km de autostrada pe boom economic, ce blestemata e țară asta);
    2. Parlamentarii profesori au uitat ca au fost profesori, nu ii interesează, nu au luat OG aprobat de Guvern sa îl modifice și sa îl facă lege cu ceea ce in realitate vor profesorii, nu ii interesează;
    3. Guvernul nu mai exista, Ciuca / PNL și-a concediat toți consilierii și nu știe cum s-o paseze lui Ciolacu / PSD, Ciolacu / PSD nu știe cum sa nu stea la primire și se ascunde, ministra educație abia așteaptă sa vina rotativa și sa zboare înapoi la Cotroceni la un loc liniștit pe salariu frumușel, toți au bagajele făcute, sindicatele au plecat după fenta lui Budai sa negocieze contractul colectiv;

    Imi pare rău de profesori, dar dacă se așteptau sa folosească copii ca presiune pe Președinte / Guvern / Parlament s-au înșelat, pe ei dincolo de afacerile personale care sunt date peste cap de aminarea rotativei, nu le pasa.

    Singurele lucruri unde profesorii au reușit sunt:
    1. o anonimozitate tăcută mai mare a societății, o neîncredere mai mare din partea părinților și a elevilor, a societății in general in corpul profesoral ;
    2. o intelegere clara a faptului ca ei, profesorii, dincolo de a cere salarii mai mari și zile libere, de a face greve cind ajunge cuțitul la os, de fapt nu au nici un proiect pentru invatamintul din țara asta, nu știu nici ei ce vor, ajungând intr-o stare de disperare maxima, in situația in care vrei tot dar de fapt nu știi sa comunici ce vrei și astfel nu obții nimic;
    3. faptul ca sindicatele lor nu mai sunt reprezentative, ca dincolo de a face greve din 10 in 10 ani, nu știu sa creeze o presiune acceptabila / continua asupra societății și a politicului, acolo unde trebuie pentru o negociere neconflictuala continua a intereselor profesorilor
    4. ca in afara de sindicate, profesorii nu au nici un fel de organizații profesionale care sa curețe intern pentru a creste increderea in sistem, care sa îmbunătățească calitatea și percepția publica a sistemului, care sa vina și sa implementeze proiecte cu impact la nivelul percepției publice

    Imi pare rău pentru ei, dar aici am ajuns, și o sa stam aici pentru ca in 2024 o sa votam cam aceleași fete.

    Dacă au ajuns străinii, UE, sa spună ce spune societatea de zeci de ani: Terminați cu pensiile nesimțite, cum poți sa trimiți la pensie oameni de 50 de ani cu 4.000 euro pensie pe luna, ceea ce nici in Germania nu exista! iar politicienii noștri ne trimit după fente și acum, riscând miliarde de euro investiții pentru ca nu le pasa, sunt prea șantajați cu dosare!!

    1. La punctul 1 voiați să spuneți animozitate. Ne doare mai mult lipsa de interes a părinților, a societății în general decât animozitatea. E pentru prima dată când educația se bucură de atâta interes din partea mass-mediei. Poate că am sporit animozitatea, care oricum exista, dar am reușit să aducem în prim plan problema prăbușirii sistemului de învățământ românesc.
      Profesorii sunt angajați în sistem, nu ei fac proiectul pentru învățământ. Acest proiect trebuie făcut de specialiști din toate domeniile conexe: sociologie, psihologie, filosofie, antropologie, economie, etc., astfel încât să existe o viziune de ansamblu. Ministerul are o mulțime de experți. Ori nu îi folosește, ori nu sunt chiar experți. De la minister trebuie să vină proiectul. Noi, profesorii, trimitem propuneri. Nu sunt luate în seamă. Poate nu sunt bune? Poate. Dar nici alternativele care vin dinspre minister nu sunt bune.
      Mi-e greu să cred că așteptați ca această categorie profesională, sau oricare alta din sistemul bugetar să se curețe intern. Suntem toți români, nu mai avem anticorpi. Doar cu forța ne mai vindecăm.

      1. @Alis, așa este in România, sa vina de la minister, ce comozi suntem.
        Va aștept peste 10 ani tot in strada, cind va ajunge din nou cuțitul la os, pentru ca așteptați tot de la minister, și iarăși copii sub tancuri, ca de! așteptăm de la minister! noi trimitem propuneri, dar de! așteptăm de la minister. Și am rezolvat problema, așteptăm de minister! ce așteptăm? mister așteptăm de la minster!!!

  6. Când văd profesorii, oameni civilizați, cum își cer drepturile pertinente, susținute de argumente juste, iar de partea cealaltă guvernanții, care după cum se comportă par niște secături, fără școală serioasă, plagiatori, hoți, mincinoși, te cuprinde revolta.
    Ce caută aceste pușlamale în fruntea statului??? Partidele pnl și psd trebuie să dispară, ei au promovat asemenea lichele, plătite f bine și cu pensii speciale. Ei sunt frână societății, ei sunt cei care blochează pnnr-ul.

  7. Așteptăm trezirea guvernului! Bună dimineața! Profesorii educă România. Aveți nevoie de profesori. Politicienii dorm in scaune, plătiți regește, iar profesorii dau tot ce au mai bun pentru generațiile tinere, plătiți în batjocură.

    1. Așa este.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ines Crețu, inspector școlar: Matematica nu este doar despre calcule, despre ecuații, despre algoritmi, ci, mai ales, despre a înțelege. Învățarea remedială nu înseamnă neaparat mai mult, înseamnă altfel. Și nu înseamnă neapărat predarea acelorași conținuturi și în aceeași formă

Ines Crețu, inspector pentru disciplina matematică (ISJ Iași), este de părere că „matematica nu este doar despre calcule, despre ecuații, despre algoritmi, ci, mai ales, despre a înțelege”. Aceasta a…
Vezi articolul
creșe noi

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila: În noul cod urbanistic vom introduce obligația de a construi creșe, grădinițe, școli și cabinete medicale în cartierele rezidențiale noi. Cetățenii ne întreabă „domnule, eu unde îmi duc copiii?”

În proiectul noului cod urbanistic, care va reglementa domeniul construcțiilor în localități, vor fi introduse obligații legale pentru administrațiile locale și dezvoltatorii de locuințe astfel încât să fie prevăzute servicii…
Vezi articolul

Secretarul de stat Sorin Ion, despre probele orale de la BAC 2025: Vom emite un set de recomandări pentru licee. De exemplu, copiii pot veni după-amiază la cursuri şi de dimineaţă la probele de competenţe. Dacă se învaţă în două schimburi, se poate reorganiza programul, astfel încât să perturbăm cât se poate de puţin desfăşurarea cursurilor

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, într-o intervenție telefonică la TVR Info, că vor fi emise recomandări pentru licee, în privința organizării probelor de competențe de…
Vezi articolul