Franța: Atacuri cibernetice „din străinătate” asupra platformei educaționale naționale, folosită de elevi când școlile sunt închise. Parchetul deschide anchetă

153 de vizualizări
Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer / Foto: captură – Facebook.com
Secţia de combatere a infracţiunilor cibernetice a parchetului din Paris a deschis marţi o anchetă după o serie de atacuri informatice împotriva platformei educaţionale naţionale online CNED, folosită de elevi în perioada închiderii şcolilor din cauza epidemiei, transmite miercuri AFP preluată de Agerpres. 

Atacurile au survenit în contextul în care învăţământul la distanţă a fost generalizat în Franţa pentru această săptămână, de la închiderea şcolilor vineri seară şi până la vacanţa de primăvară începând din 12 aprilie.

Ministrul francez al educaţiei, Jean-Michel Blanquer, a evocat marţi dimineaţă un „atac informatic foarte puternic venit din străinătate„, fără însă a preciza originea acestuia.

„În pofida acestor acţiuni răuvoitoare, în jur de 500.000 de elevi şi profesori accesau platformele” la ora 10.00 şi „15.000 de clase virtuale erau active„, a afirmat marţi ministrul Blanquier.         

Ancheta, încredinţată Oficiului central de luptă împotriva criminalităţii legate de tehnologiile informaţiei şi comunicării (OCLTIC), a fost deschisă pentru „accesare frauduloasă a unui sistem de procesare automatizat” şi „obstrucţionarea funcţionării” unui asemenea sistem, a precizat parchetul, confirmând o informaţie a canalului France Télévisions.       

CNED (platforma educaţională naţională online din Franța) anunţase marţi seară intenţia de a depune plângere „în faţa acestor acţiuni răuvoitoare deliberate”.             

CNED a explicat că a transmis „toate elementele tehnice legate de aceste atacuri cibernetice” Agenţiei naţionale pentru securitatea sistemelor informatice (ANSSI).     


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții să poată contesta evaluările orale, să fie eliminat pragul minim de pagini pentru suportul de curs, să fie reglementată utilizarea resurselor electronice și a inteligenței artificiale în universitate – propunerile alianței organizațiilor studențești ANOSR pentru noul Cod al drepturilor studentului

Mobilitatea studenților, evaluarea lor, suporturile de curs, resursele electronice și utilizarea inteligenței artificiale în activitatea academică se numără printre temele atinse în propunerile de actualizare a drepturilor studenților, înaintate de…
Vezi articolul

Directoarea Violeta Estrella Bontilă: Ministrul este profesor universitar / Ar trebui să se gândească, înainte să învinuiască profesorii pentru analfabetismul funcțional în rândul elevilor, că universitățile au un cuvânt foarte mare de spus în pregătirea cadrelor didactice

Violeta Estrella Loga, directoarea Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga”, a declarat că, în calitate de profesor universitar, ministrul Daniel David nu ar trebui să afirme că analfabetismul funcțional în rândul…
Vezi articolul

Liceele tehnologice în care elevii vor susține examenul de certificare sunt stabilite până pe 31 ianuarie / Elevii cu deficiențe pot beneficia de mărirea cu 15 minute a timpului destinat susținerii proiectului, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial

Unitățile de învățământ în care absolvenții învățământului liceal, filiera tehnologică, vor susține examenul de certificare a calificării, sunt stabilite până cel târziu la data de 31 ianuarie, potrivit unui ordin…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Bugetul Ministerului Educației pentru anul 2024 va fi de 3,3% din PIB – proiect / Alocarea pentru întreg capitolul Învățământ e departe de cei 15% din cheltuielile Bugetului General Consolidat prevăzuți de legile Deca-Iohannis – proiect

Bugetul Ministerului Educației pentru anul 2024 va fi de 57,4 miliarde de lei, potrivit proiectului legii bugetului de stat pentru anul viitor. Astfel, raportat la Produsul Intern Brut, procentul care revine Ministerului…
Vezi articolul