Franța: Atacuri cibernetice “din străinătate” asupra platformei educaționale naționale, folosită de elevi când școlile sunt închise. Parchetul deschide anchetă

147 de vizualizări
Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer / Foto: captură – Facebook.com
Secţia de combatere a infracţiunilor cibernetice a parchetului din Paris a deschis marţi o anchetă după o serie de atacuri informatice împotriva platformei educaţionale naţionale online CNED, folosită de elevi în perioada închiderii şcolilor din cauza epidemiei, transmite miercuri AFP preluată de Agerpres. 

Atacurile au survenit în contextul în care învăţământul la distanţă a fost generalizat în Franţa pentru această săptămână, de la închiderea şcolilor vineri seară şi până la vacanţa de primăvară începând din 12 aprilie.

Ministrul francez al educaţiei, Jean-Michel Blanquer, a evocat marţi dimineaţă un “atac informatic foarte puternic venit din străinătate“, fără însă a preciza originea acestuia.

“În pofida acestor acţiuni răuvoitoare, în jur de 500.000 de elevi şi profesori accesau platformele” la ora 10.00 şi “15.000 de clase virtuale erau active“, a afirmat marţi ministrul Blanquier.         

Ancheta, încredinţată Oficiului central de luptă împotriva criminalităţii legate de tehnologiile informaţiei şi comunicării (OCLTIC), a fost deschisă pentru “accesare frauduloasă a unui sistem de procesare automatizat” şi “obstrucţionarea funcţionării” unui asemenea sistem, a precizat parchetul, confirmând o informaţie a canalului France Télévisions.       

CNED (platforma educaţională naţională online din Franța) anunţase marţi seară intenţia de a depune plângere “în faţa acestor acţiuni răuvoitoare deliberate”.             

CNED a explicat că a transmis “toate elementele tehnice legate de aceste atacuri cibernetice” Agenţiei naţionale pentru securitatea sistemelor informatice (ANSSI).     


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul francez al Educației condamnă cyberbullying-ul și fenomenul pornit pe TikTok împotriva elevilor de clasa a VI-a născuți în 2010. Jean – Michel Blanquer: Este complet prostesc, este împotriva valorilor noastre. Ceea ce va conta sunt valorile fraternității și nu prostia!

Copiii din Franța născuți în anul 2010 (cei de 10-11 ani) sunt, zilele acestea, victimele unui fenomen de cyberbullying: haștagul “#anti2010” de pe rețeaua de socializare și videoclipuri scurte TikTok…
Vezi articolul

Universitățile trebuie să aibă până la finalul anului o strategie proprie de prevenire și combatere a plagiatului, care trebuie publicată pe site-ul lor. Vor primi 5 milioane de euro pentru verificarea doctoratelor din 1990 – 2016 – Cîmpeanu | VIDEO

„Fiecare universitate care e organizatoare de studii de doctorat va trebui să aibă, până la finele anului, o strategie proprie de prevenire și combatere a plagiatului, care trebuie publicată pe…
Vezi articolul