Ghid de sprijin pentru părinții și profesorii care au în clasă copii supradotați, cu strategii de educație pe nivele de învățare și idei de activități adaptate, lansat de psihopedagogi de la Centrul de Resurse Educaționale Maramureș

6.851 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Un ghid care să vină în sprijinul profesorilor care lucrează cu elevi supradotați, dar și în ajutorul părinților și al copiilor, a fost lansat recent de profesori consilieri școlari și psihopedagogi de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE MM) Maramureș, anunță Inspectoratul școlar (ISJ) din același județ pe Facebook. Documentul cuprinde de la definiții și aspecte teoretice despre elevii cu potențial și strategii de educație pe cicluri de învățământ la idei de activități adaptate acestora.

Ghidul, intitulat „Copiii supradotați! Cine sunt ei și cum îi putem susține?” a fost realizat „respectând valorile și principiile care stau la baza sistemul de învățământ preuniversitar, precum colaborarea, diversitatea, excelența – atingerea celui mai înalt potențial în educația și formarea profesională, asigurarea accesului la educație a tuturor copiilor, incluziunea, integritatea, profesionalismul, respectul și, nu în ultimul rând, responsabilitatea tuturor actorilor implicați în procesul educațional”, potrivit ISJ Maramureș.

„În prima parte a materialului sunt redate aspectele teoretice care fac referire la delimitările conceptuale, caracteristici din punct de vedere psihologic și educaționale ale copiilor supradotați, strategii educaționale naționale și reglementări legislative, strategii și metode de evaluare didactice, dar și modalități concrete de identificare a copiilor cu abilități înalt funcționale. Un capitol aparte pune accent pe rolul consilierilor, cadrelor didactice, părinților în susținerea acestei categorii de copii”, se arată în introducerea din ghid.

„A doua parte a materialului are un caracter aplicativ, deoarece sunt propuse activități practice de consiliere și asistență psihopedagogică. Sugestiile metodologice din cadrul ghidului îmbină cu succes metode tradiționale de valorificare și îmbunătățire a potențialului creativ cu metode moderne, utilizat în consiliere psihopedagogică a elevilor supradotați. De asemenea, vale tehnicilor propuse constituie o modalitate atractivă și utilă prin care copiii înzestrați pot să-și acceseze trăirile și să învețe alfabetul emoțiilor”, conform documentului.

Resursa a fost elaborată de echipa de specialiști din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Maramureș, în colaborare cu Centrul Județean de Excelență (CJEx) Maramureș și Inspectoratul Școlar Maramureș. Aceștia „propun un material cu un conținut inovator, care să vină în sprijinul cadrelor didactice, al specialiștilor, părinților, copiilor supradotați”, potrivit informării de lansare.

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Fișe de lucru, modele de programe școlare pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, ghiduri pentru profesori despre ADHD, autism, dislexie, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Iași
Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din clasele V-VIII, publicate de Inspectoratul școlar Iași

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Peste 1.700 de școli ar putea primi până la 200.000 de euro, în prima rundă a programului de combatere a abandonului școlar, cu aproape 700 mai multe decât în estimarea inițială. Depunerea de proiecte a început și durează până pe 13 martie

A început sesiunea de depunere de proiecte pentru școlile care vor granturi prin care să reducă abandonul școlar. Ghidul solicitantului – condiții specifice de accesare a Schemei de Granturi –…
Vezi articolul

Recomandări pentru “turnurile de fildeș”: Micro-creditele să devină instrumente centrale pentru universități, dacă vor să se adapteze la tendințele europene și să ofere flexibilitate studenților – experți ai Universității din București

Micro-creditele ar trebui să devină puncte centrale pentru “macro-politici educaționale”, dacă universitățile românești doresc să țină pasul cu tendințele europene, afirmă un grup de experți ai Universității din București într-o…
Vezi articolul

Rezultatele chestionarului sindicatelor: aproape 78% dintre profesorii respondenți spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I / 67% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022

77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând…
Vezi articolul