Google, LinkedIn și celelalte mari platforme digitale – îndemnate să ia măsuri pentru a combate frauda academică. Apelul unei rețele internaționale din care face parte și ARACIS, agenția responsabilă cu asigurarea calității în universitățile românești

196 de vizualizări
Foto: © Starast | Dreamstime.com
Rețelele de socializare și marile platforme de tehnologie sunt îndemnate să ia atitudine împotriva fraudei academice, printr-un apel al unei mari rețele internaționale ce reunește agenții responsabile cu standardele de calitate în învățământul superior, inclusiv agenția de profil din România, ARACIS, potrivit unui comunicat transmis joi de aceasta din urmă. 

Rețeaua Globală de Integritate Academică (Global Academic Integrity Network – GAIN) a transmis, astfel, o scrisoare deschisă, prin care solicită Google, LinkedIn, X (fosta Twitter) și altor platforme digitale „să se alăture luptei împotriva lipsei de onestitate academică și să ia măsuri pentru a opri publicitatea serviciilor de fraudă academică”.

Potrivit comunicatului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior:

  • „Un exemplu în acest sens este situația în care studenții plătesc pe altcineva pentru a le finaliza lucrările sau pentru a susține examenele în locul lor. Acest lucru subminează grav integritatea educației studenților și calificările pe care aceștia le vor obține. Este vorba de lipsă de onestitate academică, care compromite credibilitatea sistemelor educaționale din întreaga lume și încrederea societății în profesioniști calificați”.

Comunicatul arată că „în ultimii ani s-a înregistrat o creștere a comercializării și promovării serviciilor de fraudă academică pe diverse platforme digitale. Aceste servicii nu numai că încalcă principiul integrității academice, dar, totodată, îi privează pe studenți de o experiență de învățare autentică și îi fac vulnerabili la amenințările de furt de identitate, șantaj și probleme de sănătate mintală”.

GAIN apreciază că, prin revizuirea și respectarea regulilor comunităților online, se poate reduce semnificativ „vizibilitatea și impactul conținutului dăunător promovat de platformele digitale care oferă servicii de fraudă academică”.

  • GAIN este un consorțiu format din 40 de agenții de asigurare a calității și integrității în educație din întreaga lume, care are obiectivul de a combate creșterea numărului de servicii comerciale de fraudă academică care vizează studenții. ARACIS este membru al rețelei de la începutul anului 2023. 
Citește și:
Rețea de combatere a serviciilor comerciale de fraudă în învățământul superior, întemeiată de agenții din mai multe țări

Foto: © Starast | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii care intră în clasa a VII-a în septembrie 2023 sunt prima generație care va da Bacalaureatul reformat, în anul 2029 / Ligia Deca: O să avem niște discipline cu un număr mic de ore și axate pe cunoștințe de bază la materiile la care se va da proba complementară

Elevii care, în septembrie 2023, încep clasa a VII-a, vor fi cei care vor susține noul Bacalaureat, reformat după prevederile din noua lege a învățământului, după cum spune ministrul Educației,…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

SURSE Mesaje de susținere transmise profesorilor de Ministerul Educației, la ședința cu inspectorii: E dreptul angajaților să intre în grevă / Dacă elevii vin la școală, cadrele care nu fac grevă îi vor supraveghea

Reprezentanții Ministerului Educației au transmis inspectorilor școlari, în cadrul videoconferinței de dimineață, că este dreptul angajaților din Învățământ să intre în grevă și să nu îi intimideze prin solicitarea listelor…
Vezi articolul

VIDEO Limbajul științific românesc din prezent „este pestriț”, cu termeni neadaptați din limbi străine, pentru că ultimul vocabular specific este din 1960, atrage atenția vicepreședintele Academiei Române, Marius Andruh: Răspunzători suntem și noi specialiștii. De atunci știința a evoluat

Limbajul științific romanesc este unul „pestriț”, cu termeni din limbi străine, cei mai mulți neadaptați, pentru că ultimele norme și reglementări ale termenilor care să se folosească în diverse domenii…
Vezi articolul