Grade didactice, an școlar 2024-2025. Inspecțiile curente și speciale au fost planificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Lista cu profesorii, inspectorii și perioada propusă pentru inspecție – document

15.414 vizualizări
Foto: captură – planificare inspecții grade didactice, an școlar 2024-2025, ISMB
Planificarea inspecțiilor curente și speciale pentru gradele didactice, an școlar 2024-2025, a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Este vorba de 2.901 de cadre didactice. Descarcă mai jos, în articol, lista cu profesorii care vor fi inspectați, disciplina la care vor susține inspecția, inspectorii școlari și perioada propusă pentru inspecție.

Amintim că precizările referitoare la inspecțiile care se desfășoară în anul școlar 2024-2025 au fost transmise de Ministerul Educației către inspectoratele școlare, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. 

Conform Ministerului Educației, în anul școlar 2024-2025 sunt aplicabile prevederile Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin OMECTS nr. 5561/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 

Documentul publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București poate fi consultat mai jos:

Despre gradul didactic II, potrivit metodologiei

Articolul 6 – „Acordarea gradului didactic II semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui plus de profesionalizare, confirmat prin rezultatele obținute la probe special concepute pentru a pune în evidență valoarea adăugată achiziționată în intervalul parcurs de la obținerea definitivării în învățământ.”

Conform art. 10 (1), inspecțiile curente vor fi programate astfel:

a) prima dintre cele două inspecții curente se programează, la solicitarea cadrelor didactice, în anul școlar premergător înscrierii pentru susținerea gradului didactic II, pe baza unei cereri. Pentru candidații programați pentru efectuarea primei inspecții curente în anul școlar 2020-2021, inspecția poate fi susținută și în anul școlar 2021-2022, anul școlar în care depun dosarul de înscriere;

b) a doua inspecție curentă se va programa în intervalul de la înscriere până la susținerea inspecției speciale.”

Articolul 10 – „(3) Pentru toate categoriile de personal didactic, inspecțiile curente se efectuează de inspectorii școlari de specialitate de la inspectoratele școlare sau de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar, prin delegare de atribuții.

(4) Cadrele didactice care efectuează inspecțiile curente trebuie să aibă cel puțin gradul didactic II și specializarea identică cu cea în care candidatul își susține inspecția curentă sau să poată preda specializarea celui inspectat, conform legislației în vigoare.

(5) Pentru personalul didactic din palate și cluburi ale copiilor, inclusiv pentru Palatul Național al Copiilor, inspecțiile curente se efectuează de către inspectori școlari de specialitate/inspectorul școlar responsabil cu activitatea extrașcolară sau de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar, prin delegare de atribuții.

(6) Inspecțiile curente constau în asistența și evaluarea a 4 activități didactice la una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau la specializarea/specializările pe care cadrul didactic o/le poate preda conform legislației în vigoare. În situația în care candidatul este încadrat pe una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau pe una dintre specializările pe care o poate preda conform legislației în vigoare, inspecția curentă se efectuează la specializarea pe care cadrul didactic este încadrat în anul școlar respectiv.

(10) Calificativul minim de promovare la inspecția curentă este «bine». Calificativul acordat la inspecțiile curente nu poate fi contestat.

(11) Inspecțiile curente promovate sunt valabile în ultimii 4 ani școlari de activitate didactică împliniți la data finalizării examenului de acordare a gradului didactic II.

(12) Răspunderea pentru planificarea, monitorizarea și evidența efectuării inspecțiilor școlare curente revine inspectoratelor școlare, prin inspectorii școlari pentru dezvoltarea resurselor umane și prin inspectorii de specialitate.”

Despre gradul didactic I, conform metodologiei

Articolul 25 – (1) Acordarea gradului didactic I semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui nivel înalt de maturitate profesională și expertiză, care îl recomandă ca pe un furnizor de bune practici în mediul educațional școlar.”

Metodologia stabilește la art. 29 (1) că inspecțiile școlare curente sunt programate astfel:

a) prima dintre cele două inspecții curente se va programa, la solicitarea cadrelor didactice, în anul școlar premergător înscrierii pentru susținerea gradului didactic I;

b) a doua inspecție curentă se va programa după admiterea la colocviu până la data de 31 mai a anului școlar următor; prin excepție, în anul școlar 2016-2017, inspecția curentă 2 se poate programa în intervalul cuprins între data de 1 octombrie 2016 și data de 31 mai 2017.

c) candidații care au obținut media 10,00 la examenul de acordare a gradului didactic II au dreptul de a susține inspecția curentă I în perioada de înscriere la gradul didactic I.”

Articolul 29 – „(4) Pentru toate categoriile de personal didactic, inspecțiile curente se efectuează de inspectorii școlari de specialitate de la inspectoratele școlare sau, prin delegare, de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar. Cadrele didactice care efectuează inspecțiile curente trebuie să aibă gradul didactic I și aceeași specializare cu aceea în care candidatul își susține inspecția curentă sau să poată preda specializarea celui inspectat, potrivit legislației în vigoare.

(5) Pentru personalul didactic din palate și cluburi ale copiilor, inclusiv pentru Palatul Național al Copiilor, inspecțiile curente se efectuează de către inspectori școlari de specialitate/inspectorul școlar responsabil cu activitatea extrașcolară sau de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar, prin delegare de atribuții.

(6) Inspecțiile curente constau în asistența și evaluarea a 4 activități didactice la una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau la specializarea/specializările pe care cadrul didactic o/le poate preda conform legislației în vigoare. În situația în care candidatul este încadrat pe una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau pe una dintre specializările pe care o poate preda conform legislației în vigoare, inspecția curentă se efectuează la specializarea pe care cadrul didactic este încadrat în anul școlar respectiv.

(10) Calificativul de promovare la inspecția curentă este «foarte bine». Inspecțiile curente promovate sunt valabile în ultimii 4 ani școlari de activitate didactică calculați la data finalizării examenului. Calificativul acordat la inspecțiile curente nu poate fi contestat.

(11) Răspunderea pentru planificarea, monitorizarea și evidența efectuării inspecțiilor școlare curente revine inspectoratelor școlare, prin inspectorii școlari pentru dezvoltarea resurselor umane și prin inspectorii de specialitate.”

Citește și:
Grade didactice I și II. Programarea inspectorilor școlari pentru inspecția curentă 1, publicată de ISJ Dolj – documente
Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document
Documente și condiții necesare pentru înscrierea la gradele didactice I și II în anul școlar 2024-2025
Cum se calculează vechimea pentru înscrierea la gradele didactice II și I, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Dolj – document
Amânarea gradelor didactice 2024 poate fi solicitată pentru un an școlar. Pentru profesorii aflați în perioada concediului de creștere a copilului, amânarea poate fi solicitată pentru 2 ani şcolari. Model de cerere


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

Elevii de clasa a IV-a din Cluj încep mâine o evaluare județeană la Limba română, Matematică și Limba maternă. Este al doilea an în care inspectoratul școlar județean organizează această…
Vezi articolul

Reorganizarea forului care controlează circa 20% din banii de cercetare, UEFISCDI, și înființarea unui Consiliu independent care să se ocupe de domeniu este cerută printr-un manifest semnat de zeci de profesori și cercetători români, de la universități din România și din lume

“Propunem crearea unei entități juridice noi, „Consiliul pentru Cercetare”, unitate independentă de factorul politic și care va gestiona și distribui bugetul alocat acesteia de către statul român exclusiv pe bază…
Vezi articolul
Foto: World Vision România

Educația ar trebui să primească peste 6% din PIB, cred parlamentarii care au răspuns unui chestionar World Vision, în anul în care Guvernul Ciucă a acordat cel mai mic buget din istoria recentă Ministerului Educației – 2,1% din PIB / Aceiași parlamentari spun că școala trebuie să permită primirea de bani de la părinți

Educația trebuie să primească un buget de peste 6% din PIB, așa cum prevede încă din 2011 Legea educației Funeriu-Miclea, susține majoritatea parlamentarilor chestionați de organizația World Vision România. Declarațiile…
Vezi articolul