Grade didactice I și II. Programarea inspectorilor școlari pentru inspecția curentă 1, publicată de ISJ Dolj – documente

1.924 de vizualizări
Foto: © Monika Wisniewska | Dreamstime.com
Inspectoratul Școlar Județean Dolj a publicat programarea inspectorilor școlari pentru inspecția curentă 1, în privința gradelor didactice I și II. Amintim că precizările referitoare la inspecțiile care se desfășoară în anul școlar 2024-2025 au fost transmise de Ministerul Educației către inspectoratele școlare, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. 

Conform Ministerului Educației, în anul școlar 2024-2025 sunt aplicabile prevederile Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin OMECTS nr. 5561/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 

Programare inspectori școlari/profesori metodiști – inspecție curentă 1 – IC1, gradul didactic II, seria 2025-2027

Despre gradul didactic II, potrivit metodologiei

Articolul 6 – „Acordarea gradului didactic II semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui plus de profesionalizare, confirmat prin rezultatele obținute la probe special concepute pentru a pune în evidență valoarea adăugată achiziționată în intervalul parcurs de la obținerea definitivării în învățământ.”

Conform art. 10 (1), inspecțiile curente vor fi programate astfel:

a) prima dintre cele două inspecții curente se programează, la solicitarea cadrelor didactice, în anul școlar premergător înscrierii pentru susținerea gradului didactic II, pe baza unei cereri. Pentru candidații programați pentru efectuarea primei inspecții curente în anul școlar 2020-2021, inspecția poate fi susținută și în anul școlar 2021-2022, anul școlar în care depun dosarul de înscriere;

b) a doua inspecție curentă se va programa în intervalul de la înscriere până la susținerea inspecției speciale.”

Articolul 10 – „(3) Pentru toate categoriile de personal didactic, inspecțiile curente se efectuează de inspectorii școlari de specialitate de la inspectoratele școlare sau de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar, prin delegare de atribuții.

(4) Cadrele didactice care efectuează inspecțiile curente trebuie să aibă cel puțin gradul didactic II și specializarea identică cu cea în care candidatul își susține inspecția curentă sau să poată preda specializarea celui inspectat, conform legislației în vigoare.

(5) Pentru personalul didactic din palate și cluburi ale copiilor, inclusiv pentru Palatul Național al Copiilor, inspecțiile curente se efectuează de către inspectori școlari de specialitate/inspectorul școlar responsabil cu activitatea extrașcolară sau de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar, prin delegare de atribuții.

(6) Inspecțiile curente constau în asistența și evaluarea a 4 activități didactice la una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau la specializarea/specializările pe care cadrul didactic o/le poate preda conform legislației în vigoare. În situația în care candidatul este încadrat pe una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau pe una dintre specializările pe care o poate preda conform legislației în vigoare, inspecția curentă se efectuează la specializarea pe care cadrul didactic este încadrat în anul școlar respectiv.

(10) Calificativul minim de promovare la inspecția curentă este «bine». Calificativul acordat la inspecțiile curente nu poate fi contestat.

(11) Inspecțiile curente promovate sunt valabile în ultimii 4 ani școlari de activitate didactică împliniți la data finalizării examenului de acordare a gradului didactic II.

(12) Răspunderea pentru planificarea, monitorizarea și evidența efectuării inspecțiilor școlare curente revine inspectoratelor școlare, prin inspectorii școlari pentru dezvoltarea resurselor umane și prin inspectorii de specialitate.”

Programare inspectori școlari/profesori metodiști – inspecție curentă 1 – IC1, gradul didactic I, seria 2025-2028

Despre gradul didactic I, conform metodologiei

Articolul 25 – (1) Acordarea gradului didactic I semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui nivel înalt de maturitate profesională și expertiză, care îl recomandă ca pe un furnizor de bune practici în mediul educațional școlar.”

Metodologia stabilește la art. 29 (1) că inspecțiile școlare curente sunt programate astfel:

a) prima dintre cele două inspecții curente se va programa, la solicitarea cadrelor didactice, în anul școlar premergător înscrierii pentru susținerea gradului didactic I;

b) a doua inspecție curentă se va programa după admiterea la colocviu până la data de 31 mai a anului școlar următor; prin excepție, în anul școlar 2016-2017, inspecția curentă 2 se poate programa în intervalul cuprins între data de 1 octombrie 2016 și data de 31 mai 2017.

c) candidații care au obținut media 10,00 la examenul de acordare a gradului didactic II au dreptul de a susține inspecția curentă I în perioada de înscriere la gradul didactic I.”

Articolul 29 – „(4) Pentru toate categoriile de personal didactic, inspecțiile curente se efectuează de inspectorii școlari de specialitate de la inspectoratele școlare sau, prin delegare, de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar. Cadrele didactice care efectuează inspecțiile curente trebuie să aibă gradul didactic I și aceeași specializare cu aceea în care candidatul își susține inspecția curentă sau să poată preda specializarea celui inspectat, potrivit legislației în vigoare.

(5) Pentru personalul didactic din palate și cluburi ale copiilor, inclusiv pentru Palatul Național al Copiilor, inspecțiile curente se efectuează de către inspectori școlari de specialitate/inspectorul școlar responsabil cu activitatea extrașcolară sau de către cadre didactice din corpul de metodiști ai inspectoratului școlar, prin delegare de atribuții.

(6) Inspecțiile curente constau în asistența și evaluarea a 4 activități didactice la una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau la specializarea/specializările pe care cadrul didactic o/le poate preda conform legislației în vigoare. În situația în care candidatul este încadrat pe una dintre specializările de pe diplomă/diplome sau pe una dintre specializările pe care o poate preda conform legislației în vigoare, inspecția curentă se efectuează la specializarea pe care cadrul didactic este încadrat în anul școlar respectiv.

(10) Calificativul de promovare la inspecția curentă este «foarte bine». Inspecțiile curente promovate sunt valabile în ultimii 4 ani școlari de activitate didactică calculați la data finalizării examenului. Calificativul acordat la inspecțiile curente nu poate fi contestat.

(11) Răspunderea pentru planificarea, monitorizarea și evidența efectuării inspecțiilor școlare curente revine inspectoratelor școlare, prin inspectorii școlari pentru dezvoltarea resurselor umane și prin inspectorii de specialitate.”

Foto: © Monika Wisniewska | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document
Documente și condiții necesare pentru înscrierea la gradele didactice I și II în anul școlar 2024-2025
Cum se calculează vechimea pentru înscrierea la gradele didactice II și I, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Dolj – document
Amânarea gradelor didactice 2024 poate fi solicitată pentru un an școlar. Pentru profesorii aflați în perioada concediului de creștere a copilului, amânarea poate fi solicitată pentru 2 ani şcolari. Model de cerere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor, din Ministerul Educației, evită să spună dacă a echivalat până acum diplome emise de organizații americane de tip homeschooling

Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED), instituție aflată în subordinea Ministerului Educației a evitat să spună câte diplome emise de organizații americane de tip homeschooling au fost…
Vezi articolul

Alte 10 universități din România se alătură proiectului Organizației Mondiale a Sănătății, dedicat sănătății mintale și “bunăstării” studenților, coordonat de UBB în România / Datele colectate în perioada 2021-2023 sunt în curs de procesare la Universitatea Harvard

În total, sunt 14 universități din România care s-au alăturat proiectului coordonat de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) în România, aflat sub egida Organizației Mondiale a Sănătății, anunță UBB. Proiectul…
Vezi articolul

DOCUMENT În 2.167 de localități din România rata de infectare este sub 1. La două zile de la începerea școlii crește cu 110 numărul orașelor și comunelor „verzi”, în care toți elevii pot merge cu prezență fizică

În 2.167 de localități este scenariul verde pe 6 mai 2021, potrivit datelor de la Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției (CNCCI), publicate de Ministerul Educației. Cea mai…
Vezi articolul

Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București anunță că și-a recuperat contul inițial de Facebook, cu ajutorul ministerului Cercetării, la aproape două luni după ce a fost spart

Contul inițial de Facebook al Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București (UMFCD) a fost recuperat de instituția de învățământ superior, potrivit unei postări de joi pe pagina…
Vezi articolul