Gratuitatea pentru elevii navetiști, desființată de Regia de Transport Brașov, care îi anunță pe copii că trebuie să ceară de la școală banii de alocație forfetară și să plătească abonamente la serviciul public între 85 și 300 de lei pe lună

2.673 de vizualizări
Foto: RATBV SA – Facebook.com
Modalitatea de acordare a abonamentelor pentru elevii din Brașov care învață într-o altă localitate decât cea de domiciliu este schimbată de RATBV (Regia Autonomă de Transport Brașov – n. red.), potrivit unui anunț al serviciului public de transport. Concret, elevii din Brașov care merg la școală într-o altă localitate nu vor mai avea abonamente gratuite, ci vor solicita înainte banii de la școală pentru transport. Abonamentele la serviciul public sunt între 85 și 300 de lei pe lună.

„Potrivit ultimelor reglementări în domeniul transportului elevilor, RATBV va schimba modul de acordare a abonamentelor pentru elevii ce sunt școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu, aceștia urmând a achita, cu banii primiți anterior de la școală, contravaloarea titlului de transport”, potrivit RATBV.

Sursa menționată mai sus anunță că elevii care merg la școală în localitatea de domiciliu vor beneficia gratuit de abonamente lunare, iar cei care sunt școlarizați într-o altă localitate decât cea de domiciliu vor solicita la școală suma forfetară.

„Având în vedere modificările legislative recente (OUG 159/2022 și OUG 168/2022) cu privire la transportul elevilor, RATBV SA aduce la cunoștință următoarele două situații în care se pot afla elevii din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat, care folosesc liniile operate de RATBV S.A. pentru deplasarea la unitățile de învățământ:

1) elevii care sunt școlarizați în localitatea de domiciliu vor beneficia gratuit de abonamente lunare în interiorul localității în care se află domiciliul elevului și sediul unității de învățământ;

2) elevii care sunt școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu vor putea solicita în avans de la unitatea de învățământ, o sumă forfetară lunară, calculată în funcție de distanța dintre localitatea de domiciliu și localitatea în care sunt școlarizați, pe durata cursurilor școlare. Apoi, elevii vor achita următoarele sume pentru abonamentele lunare aflate în vigoare”, conform RATBV.

Situația este diferită în județul Ilfov. Inspectoratul Școlar Județean Ilfov a anunțat că elevii care circulă cu STB (Societatea de Transport București – n. red.) au gratuitate la transport și nu pot beneficia de suma forfetară.

Elevii care sunt școlarizați într-o altă localitate sunt cei navetiști, iar ordinul de ministru 6.376 din 7 decembrie 2022 stabilește cum se face decontarea sumelor pentru aceștia. Cu toate acestea, în ordin nu există nicio prevedere care să facă diferența între elevii care au asigurată gratuitatea la transport și cei care plătesc transportul până la școală, ceea ce produce confuzie.

Ordinul citat mai sus stabilește la art. 1 alin. (1) că „unitățile de învățământ preuniversitar care școlarizează elevi cu domiciliul într-o altă localitate decât localitatea în care se află unitatea de învățământ asigură acestora o sumă forfetară lunară pentru cheltuielile de transport, în funcție de distanța dintre localitatea de domiciliu și localitatea în care sunt școlarizați, dus-întors, pe durata cursurilor școlare”.

Suma aceasta forfetară lunară este de 60 lei/lună pentru distanţe de până la 3 km. Pentru distanţele ce depăşesc 3 km, suma de 60 lei/lună se suplimentează cu 6 lei/lună, pentru fiecare kilometru, până la maximum 342 de lei pentru 50 de km, prevede ordinul. Pentru distanţele de peste 50 de kilometri calculul se va face similar, prin suplimentarea cu 6 lei/lună, pentru fiecare kilometru, conform documentului.

Citește și:
Inspectoratul Școlar Ilfov: Elevii care beneficiază de gratuitate la transport nu sunt eligibili pentru suma forfetară / Ordinul pentru acordarea sumelor forfetare nu îi exclude pe aceștia – document
Tabelul cu sumele forfetare și procedura pentru școli

4 comments
  1. Ce se întâmplă cu elevii care au școală în localitatea lor de domiciliu,dar preferă localitatea vecină? pt aceștia se decontează naveta?

  2. Deci, art. 1(1) spune că “…o sumă forfetară lunară pentru cheltuielile de transport, în funcție de distanța dintre localitatea de domiciliu și localitatea în care sunt școlarizați, DUS-ÎNTORS”, repet, DUS-ÎNTORS!!! Pe cale de consecință, unui elev școlarizat la 10km distanță de domiciliu îi revine suma forfetară corespunzătoare distanței de 10×2=20 km. Corect? Cu siguranță sunt în asentimentul tuturor părinților, dar nimeni dintre cei cu atribuții în acest caz nu face nimic pt a lămuri clar această situație! Încerc din luna noiembrie anul trecut să obțin un răspuns oficial la această întrebare. Stimată redacție, puteți da un răspuns cu privire la acest aspect f important? Interpretez eu greșit sintagma “DUS-ÎNTORS”? Mulțumesc anticipat!

    1. Interpretarea dumneavoastră este greșita. Citiți cu atenție tabelul din Ordinul 6376/2022. Acolo este precizată distanța dintre cele 2 localități A și B (de domiciliu și localitatea în care se află școala). Suma este stabilită pentru această distanță în așa fel încât să acopere cheltuielile de transport dus-întors.
      Analiza pe cazuri concrete arată că dacă s-ar aplica acordarea sumei forfetare dublată, cum susțineți dumneavoastră, această sumă poate să depășească cheltuielile de transport (conform costului abonamentelor/biletelor pe traseul respectiv). Dacă suma este insuficientă, se decontează diferența, pe baza abonamentului/biletelor cu care se face dovada cheltuielii suplimentare. Atunci când solicitați aceste sume trebuie să aveți în vedere că ele trebuie acordate cu multă responsabilitate. Orice control (de la Curtea de Conturi, eventual) va constata că sumele au fost acordate greșit și se va solicita recuperarea lor, ceea ce nu este de dorit. Este de preferat să citim până înțelegem și să aplicăm aceste prevederi corect.

      1. Stimată dnă. Silvia, să presupunem că dvs. ați interpretat corect, că sintagma “dus-întors” se referă la cheltuielile de transport(ca și când elevii ar plăti doar o călătorie, “dus” la școală), nu la distanță. Dar la care analiză pe cazuri concrete faceți referire? Îmi puteți spune cine a făcut această analiză? Și care sunt acele cazuri concrete? Dvs. vă este teamă ca nu cumva suma forfetară să depășească contravaloarea abonamentului? Serios?!? Dacă nu sunt indiscret, îmi puteți prezenta cazul dvs.? Concret! Haideți să vă dau eu un caz concret: – distanța Năvodari – Constanta = 17km; – preț abonament pe lună calendaristică 20 călătorii dus-întors(abonamentul are 40 file) = 320 lei(și sunt luni care au și 22-23 zile lucrătoare, când elevul merge la școală, deci alți bani…); – cf. tabel, pt 17 km = 144 lei(majorat 100% = 288 lei, deci elevul pierde cel puțin 32 lei/lună). Pt. 17×2(adică dus-întors)=34km primește 246 lei, sumă ce poate fi majorată până la valoarea abonamentului. Poate se va face o analiză și pe cazurile concrete în care majorarea sumei forfetare cu 100%, cf. interpretării dvs., n-au acoperit valoarea abonamentului…! Știu ce veți spune, că diferența se acoperă din bugetul județului, cf. art. 6(1)(asta ca să vedeți că am citit “cu atenție” Ordinul ME 6376). Dar care este metodologia de acordare a acestor diferențe din bugetul județului, pt. că nu se stipulează în Normele Metodologice? Solicitarea de suplimentare a fondurilor o va face instituția de învățământ sau elevii? Dar pe când o analiză pe economia făcută la bugetul ME prin eliminarea bursei rurale, precum și a creșterii mediei de la 8,50 la 9,50 pt acordarea bursei de merit? Dar o analiză a veniturilor bugetare din impozitarea veniturilor obținute din meditații? Sau se fac analize doar pt a da bani mai puțini, ca nu cumva să găsească Curtea de Conturi nereguli?!? Vedeți dvs., dna. Silvia, asta-i “România Educată” într-un “Stat eșuat”(citez pe cineva care a achiziționat 6 imobile cu veniturile obținute din meditații)!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noutățile din proiectul legii educației privind prevenirea și sancționarea violenței din școli: camere audio-video, obligația școlilor de a sesiza cazurile la 119 și poliție, elevii și profesorii victime pot solicita intervenție psihologică și psihoterapeutică gratuită

Ministerul Educației a introdus în proiectul legii învățământului preuniversitar mai multe amendamente noi cu măsuri pentru prevenirea și sancționarea violenței în școli, după cazurile mediatizate de violenţă din ultimele luni.…
Vezi articolul

Drama unui profesor care a luat 10 la titularizare: Când se apropie sfârșitul anului școlar, iarăși începi să tremuri și te întrebi: la anul unde voi fi? Oana Zamfirescu, la al cincilea examen în județul fără niciun post titularizabil la Română: Copiii au impresia că îi părăsești fiindcă vrei tu

Oana Zamfirescu a luat nota 10 la examenul de titularizare, dar în județul Botoșani nu există niciun post titularizabil pentru disciplina Limba și literatura română. A dat titularizarea de cinci…
Vezi articolul

Ministrul Andronescu s-a implicat în subiectele de la Evaluarea Națională: M-am asigurat că nu au un grad de dificultate foarte ridicat. Aștept ca rezultatele să-i mulțumească pe elevi și pe părinți

Ministrul educației a declarat că s-a implicat în subiectele de la Evaluarea Națională. Ecaterina Andronescu a spus într-un interviu pentru Kanal D că „s-a asigurat” că subiectele „nu au un…
Vezi articolul

Monica Anisie: Fac apel la calm pentru părinți, elevi, studenți, cadre didactice. Niciun stat din lume nu a pus problema înghețării anului școlar / MEC pregătește modele de subiecte, elevii de clasele a VIII-a și a XII-a să se pregătească pentru examene

“Fac un apel la calm pentru părinți, elevi, studenți, cadre didactice. Pe lângă faptul că îi rog să stea în casă, doresc să le spun să continue învățarea de acasă”,…
Vezi articolul

OFICIAL 170 de elevi și studenți olimpici vor putea primi burse de cercetare și premii de mii de lei pentru medaliile de la competițiile internaționale științifice, prin programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, de la 1 ianuarie 2023

Guvernul a aprobat o hotărâre de guvern (HG), marți seară, prin care se oficializează programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), după cum informează executivul într-un comunicat de…
Vezi articolul