Guvernul Orban își consolidează dominația ideologică prin reforma universitară, spun criticii săi

226 de vizualizări
Viktor Orban / Foto: Facebook.com
Ungaria urmează să adopte marţi o lege prin care se înfiinţează fundaţii care să preia conducerea universităţilor şi a instituţiilor culturale, un pas care, în opinia criticilor executivului de dreapta de la Budapesta, vizează extinderea amprentei sale ideologice, transmite Reuter, citată de Agerpres.

În prezent, majoritatea universităţilor ungare sunt deţinute de stat, dar se bucură de un nivel ridicat de autonomie academică.

Proiectul de lege, elaborat de adjunctul prim-ministrului Viktor Orban, susţine că universităţile trebuie privatizate deoarece condiţiile moderne necesită o „regândire a rolului statului”, iar fundaţiile vor gestiona instituţiile mai eficient.

Guvernul Orban va numi consilii de administraţie care să conducă fundaţiile, care vor controla active imobiliare substanţiale şi vor beneficia de fonduri UE în valoare de miliarde de euro, având, de asemenea, o influenţă considerabilă asupra activităţii cotidiene a universităţilor.

Citește analiza integrală pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii români manifestă înclinații creative peste media OCDE și apreciază sprijinul profesorilor, dar nu le pot transforma în gândire creativă performantă, o competență-cheie pentru noile generații – Fișa de țară pentru noile date PISA 2022

Elevii români au o performanță a gândirii creative mult sub medie, în testarea internațională PISA 2022, dar acest lucru iese în evidență în condițiile în care, potrivit celor mai recente…
Vezi articolul
Fake news & fake thinking

Maria în 2030

Proiectul „România educată”, lansat de președintele țării în ajun de Moș Nicolae, a stârnit o ploaie de reacții negative, majoritatea foarte bine argumentate. Viziunea și strategia președintelui (de remarcat că…
Vezi articolul

România, printre țările europene cu cele mai scurte perioade de predare față în față, în pandemie, în condițiile în care predarea la distanță a exacerbat inegalitățile – raport comparativ Eurydice, care notează că în 2020-2021 școlile continentului au rămas în mare parte deschise

România se numără printre țările europene unde elevii au mers cel mai puțin la școală, pentru predare față în față, în pandemie, arată un nou raport al rețelei europene Eurydice,…
Vezi articolul

INTERVIU „Luni m-am întors la școală” – O elevă din Germania povestește ce înseamnă revenirea la clasă în condiții de distanțare, după multe săptămâni de învățat acasă / „Unii prieteni se bucură că se întorc, eu cred că nu era chiar atât de necesar”

„Trebuie să purtăm mască atunci când venim la școală, să ne spălăm sau să ne dezinfectăm mâinile. Dar în clasă nu purtăm măști, suntem distanțați”, povestește o elevă de clasa…
Vezi articolul