HARTĂ 40 de localități din 19 județe au trecut de pragul de închidere a școlilor, de trei ori mai multe ca săptămâna trecută. Vineri se va decide trecerea elevilor în online pentru săptămâna viitoare, dacă rata de incidență rămâne peste 6 la mie

13.295 de vizualizări
Foto: captură hartă interactivă UBB – FSEGA
Rata de incidență din 40 de localități aflate în 19 județe din țară trecuse de pragul de închidere a școlilor, prag fixat de regulile oficiale la 6 cazuri de infectare la 1.000 de locuitori. Asta arată datele publicate pe harta interactivă a Universității Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, dezvoltată de o echipă de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) în proiectul de cercetare denumit “COVID-19: Romanian Economic Impact Monitor“, care monitorizează în timp real evoluția pandemiei. Pe baza acestor indicatori actualizați pentru ziua de vineri, 24 septembrie, se va decide scenariul de funcționare a școlilor și grădinițelor pentru săptămâna viitoare. Este posibil ca numărul localităților să difere față de cel de vineri.

UPDATE: LISTĂ În 54 de localități școlile se închid de luni, 27 septembrie, iar elevii trec la școala online. Creștere de 4 ori față de săptămâna trecută.

În urmă cu o săptămână erau doar 13 localități care trecuseră de pragul de 6 la mie și unde elevii au trecut de la învățarea față în față la școala online. Creșterea numărului de localități a fost de 307% – o triplare.

  • Vezi harta interactivă în articol.

Câte 5 localități din județele Satu Mare și Teleorman sunt în această listă cu rate de incidență peste 6 la mie, 4 din Timiș, câte 3 din Caraș-Severin, Maramureș și Cluj. Cea mai mare rată de infectare este în comuna Cătina din județul Cluj, 12,08. În această localitate rata de infectare s-a dublat în 10 zile, iar școlile s-au închis de luni.

Pentru prima dată în această listă intră și un oraș, este vorba despre Horezu, din județul Vâlcea, care are acum o rată de 6,23.

Lista localităților cu rată de infectare peste 6 la mie în data de 23 septembrie 2021:
1AlbaSâncel6.54
2AradFrumușeni6.09
3Bistrița-NăsăudNegrilești6.56
4BotoșaniRoma7.4
5BotoșaniTudora7.88
6Caraș-SeverinGârnic7.82
7Caraș-SeverinPojejena9.47
8Caraș-SeverinTicvaniu Mare8.01
9ClujCătina12.08
10ClujGeaca6.96
11ClujPloscoș9.66
12DoljGhercești7.57
13IlfovAfumați6.77
14MaramureșAsuaju de Sus6.56
15MaramureșBârsana9.1
16MaramureșGiulești7.88
17MehedințiBreznița-Motru6.31
18NeamțTupilați8.49
19OltDeveselu6.22
20OltStudina6.2
21PrahovaBrebu6.02
22PrahovaGura Vadului6.8
23Satu MareDoba6.26
24Satu MareTarna Mare6.33
25Satu MareTârșolț6.58
26Satu MareVama8.21
27Satu MareViile Satu Mare6.36
28SibiuȘeica Mică10.03
29SălajBobota7.03
30SălajMirșid7.32
31TeleormanBlejești7.03
32TeleormanIslaz7.49
33TeleormanMăldăeni6.48
34TeleormanUda-Clocociov6.04
35TeleormanZâmbreasca7.82
36TimișBara9.06
37TimișBucovăț7.65
38TimișGhiroda6.72
39TimișMoravița7.96
40VâlceaHorezu6.23
Date: CNCI/UBB

Alte 41 de localități trecuseră, joi, de o rată de incidență de 5 la mia de locuitori, potrivit datelor CNCI.

Hartă interactivă

Pentru a vedea pe harta de mai jos incidența localităților după care se stabilesc scenariile de funcționare a școlilor, în partea dreaptă, sus, se poate selecta meniul „școală”.

Datele preluate și harta interactivă sunt comunicate de Universitatea Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, în proiectul de cercetare denumit “COVID-19: Romanian Economic Impact Monitor“, care monitorizează în timp real evoluția pandemiei, respectiv starea economică a țării, oferind în același timp previziuni pe termen scurt și mediu privind pandemia și performanța economică a României.

Pe harta făcută cu datele oficiale se poate vedea situația localităților la zi, orice părinte, profesor sau elev poate afla cum arată localitatea sa din punct de vedere al ratei de infectare (rata de incidență). Harta are patru funcționalități și informațiile se pot sorta astfel:

  • date legate de ratele de vaccinare din orașe;
  • date legate de ratele de incidență din orașe;
  • date legate de restricții (de mobilitate);
  • date legate de prezența copiilor la școală (fizic sau online), rezultate pe hartă din indicii legați de ratele de incidență.

Trecerea la școala online se face atunci când localitățile trec de pragul 6 ‰, conform regulilor pentru începerea anului școlar 2021-2022 anunțate de miniștrii Educației și Sănătății și prevăzute într-un ordin comun. De menționat că doar creșele și grădinițele vor funcționa în format fizic în acest caz, până la declararea carantinei în localități.

Foto: edu.ro


1 comment
  1. Limita de 6 la mie pentru prezenta fizica in școală, a fost scornita de Câmpeanu si Câtu, ca sa nu inchida scolile din București. Este aproape imposibil ca intr-un oras cu peste 2 milioane de locuitori, sa ai rata de pozitivare de 6 la mie.
    Deocamdată profesorii se chinuie cu sistemul hibrid impus de Câmpeanu.
    Adica la un caz de covid in clasa, elevij vaccinati fac ore fizic, cei nevaccinati, faf ore de acasa. Ca la balamuc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pervertirea meritului prin acordarea burselor pe „sistemul Ligia Deca”: Peste jumătate dintre elevii din clasele VI-XII primesc bursă de merit, iar circa 600.000 au avut anul trecut media generală între 9,50 și 10, în creștere cu 142% față de precedentul an școlar

Aproximativ 600.000 de elevi din clasele VI-XII primesc burse de merit pentru media generală peste 9,50 în anul școlar 2024-2025, o creștere de peste 50% față de anul școlar precedent,…
Vezi articolul

Coșul minim pentru un trai decent al unei familii cu doi copii de școală este de aproape 10.000 de lei pe lună, cu peste 15% mai mult ca anul trecut – raport / Educația – a patra cea mai mare presiune pe buget, după alimente, întreținerea casei și îmbrăcăminte

Valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent pentru anul 2023, raportată la luna septembrie, a fost de 9.978 de lei pe lună pentru o familie cu doi copii…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David: Nu avem suficienți profesori și resurse ca să asigurăm integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul clasic / ANALIZA reformei educației speciale care nu a mai avut loc

„Nu avem suficienți profesori și resurse ca să asigurăm integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul clasic”, a declarat Daniel David, ministrul Educației și Cercetării la prezentarea raportului săptămânal. …
Vezi articolul