Studiu Salvați Copiii: Starea de urgență a afectat și mai mult accesul la hrană, educație și medicamente pentru copiii din medii vulnerabile

1.116 vizualizări
Foto: Pixabay.com

 

Peste o treime dintre familiile vulnerabile socio-economic au întâmpinat dificultăți în a procura alimente necesare hrănirii copiilor, în timpul stării de urgență, iar aproape un sfert (23%) nu au putut asigura copiilor medicamentele necesare, porivit unui studiu efectuat de organizația Salvați Copiii. Peste 40% dintre copiii din eșantion nu au beneficiat de educație online, „ceea ce agravează clivajul social”, după cum arată sursa citată.

Studiul, anunțat marți printr-un comunicat, a fost realizat în perioada 22-25 aprilie în rândul beneficiarilor de programe socio-educaționale derulate de această organizație.
Potrivit estimărilor Salvați Copiii, numărul copiilor de vârstă școlară aflați în risc de sărăcie sau excluziune socială care nu au participat la educația online poate trece de 400.000.

Studiul arată că:

  • 66% dintre respondenți afirmă că cel puțin o persoană din gospodărie a fost afectată pe plan profesional în timpul crizei pandemice și al măsurilor de carantină socială luate. Cei mai mulți spun că nu mai pot găsi de muncă ocazional (27%) sau că sunt în șomaj tehnic (17%);
  • 7% dintre respondenți spun că au rămas fără loc de muncă ca urmare a acestei crize;
  • 36% dintre respondenți afirmă ca nu au putut procura produse sau alimente de strictă necesitate;
  • 23% dintre respondenți spun ca nu au putut procura medicamente necesare copiilor;
  • 15% dintre respondenți menționează că nu au avut acces la medic..

Salvați Copiii arată că „n factor suplimentar și agravant de discriminare l-a constituit în această perioadă accesul limitat sau lipsa accesului la educație”:

  • La nivelul celor 891 de copii școlari din familiile cuprinse în eșantion, 162 au avut lecții online la toate materiile și 351 la unele materii.
  • Acest lucru înseamnă că 378 (42,42%) de copii nu au avut acces la educație online, ci doar la alte intervenții de educație la distanță, la sprijin educațional din afara școlii sau au fost complet privați de educație.

Asociația consideră că principala cauză pentru această situație este „lipsa unor politici publice naționale, care să acopere familiile vulnerabile și în general familiile unde accesul la internet și tehnologie pentru școala online lipsește sau este limitat.”

În rândul celor 891 de copii școlari din familiile cuprinse în eșantion:

  • 89 nu au acces la internet deloc (10%)
  • 541 au acces la internet acasă doar prin telefoane mobile (60,7%)
  • doar 261 au acces la internet și de pe desktop, laptop sau tablete (29,2%), dintre care doar despre 112 putem spune că au acces individual la echipamentele respective (12,2%).
  • În ceea ce îi privește pe părinți, doar una din 10 persoane spune că reușește să își ajute suficient toți copiii pentru a continua să învețe în această perioadă, iar 40% dintre respondenți afirmă că nu reușesc să își ajute suficient copiii să învețe în această perioadă.

Foto: Pixabay.com


1 comentariu
  1. Ce face statul,guvernul, ministerul educației in tot acest timp? Cheltuie milioane pentru organizarea examenelor de bacalaureat si evaluare națională cand ar putea ajuta acești copii. Sunt mai importante examenele decât sănătatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT / PSD i-a dat lui Klaus Iohannis „24 de măsuri imediate” în completarea celor 12 deziderate din “România Educată”: Creșterea salariilor profesorilor și vouchere pentru formare, un nou curriculum național, dublarea alocațiilor și bani pentru elevii care nu au absențe la școală

Creșterea salariilor profesorilor și vouchere pentru formare, un nou curriculum național, dublarea imediată a alocațiilor și bani, din fonduri europene, pentru elevii care nu au absențe la școală, introducerea voucherelor…
Vezi articolul

UPDATE Învățătorul de la Iași care a corectat greșit o lucrare să fie trimis într-un program de evaluare – anunță Andronescu / Apar fotografii cu variante diferite ale exercițiului, dar părinții au publicat lucrarea integrală

Învățătorul din Iaşi care a corectat scrisul corect al unui copil va fi trimis într-un program de evaluare, iar directorul şcolii va avea rolul de a rezolva punctual situaţia, a…
Vezi articolul