Harvard, MIT și Oxford – universitățile cu cea mai puternică reputație din lume – clasament Times Higher Education / Nicio instituție românească printre cele 300 incluse în rankingul internațional

3.979 de vizualizări
Universitatea Harvard / Foto: news.harvard.edu
Harvard University, Massachusetts Institute of Technology și University of Oxford sunt primele trei universități din lume în clasamentul pe 2025 al universităților în funcție de prestigiul lor, clasament publicat marți de Times Higher Education. Top 5 al World Reputation Rankings 2025 este completat de Stanford University și University of Cambridge. 

Clasamentul include 300 de instituții din 38 de țări și teritorii, dar niciuna nu este din România. Din Europa Centrală și de Est sunt doar două universități incluse – una din Cehia și două din Polonia, acestea din urmă figurând pentru prima dată în rankingul menționat.

Pe lângă cele 3 universități americane și două britanice din top 5, pe locurile 6-10 apar încă 3 instituții din SUA, dar și una din China și una din Japonia. 

Top 20 este dominat de americani, puținele universități din alte țări, în intervalul 11-20, fiind una din China, una din Elveția, încă una din Marea Britanie și una din Singapore.  

Top 10 World Reputation Rankings 2025 – Times Higher Education:

1 – Harvard University (SUA)

2 = Massachusetts Institute of Technology (SUA)

2 = University of Oxford (Marea Britanie)

4 = Stanford University (SUA)

4 = University of Cambridge (Marea Britanie)

6 = University of California, Berkeley (SUA)

7 = Princeton University (SUA)

8 = Tsinghua University (China)

9 = Yale University (SUA)

10 = University of Tokyo (Japonia)

Clasamentul se bazează pe un sondaj de opinie bazat pe invitații de participare în rândul experților din mediul academic și agregă răspunsurile venite de la 55.000 de astfel de specialiști. 

Citește și:
Clasamentul Times Higher Education al reputației universităților: Harvard, MIT și Stanford conduc în ranking / O singură universitate din Europa Centrală și de Est a fost inclusă


4 comments
  1. Clasamentul se bazeaza pe ,,sondajul de opinie…..” Cred ca sunt mai multe clasamente in ceea ce priveste calitatea universitatilor….. Clasificari dupa linii doctorale, programe de cercetare, lucrari publicate in reviste de prestigiu….Bine, unele dintre universitatile pomenite, au prestigiu vechi, dar e si multa politizare….

  2. Lasa ca vine maretul ministru cu strategia: reunim toate Universitatile din tara sub un singur nume, si poate reusim sa prindem locul 300.

  3. In topul 1000 de anul acesta exista totusi doua universitati romanesti. ASE este prima. UBB e cam in spate, la egalitate cu Suceava. Avand in vedere sumele extrem de mici alocate pentru universitatile romanesti, pana si faptul ca avem doua universitati in top 1000 e mare lucru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În Anglia, directorii de școli resping apelurile pentru acțiuni remediale, invocând bunăstarea elevilor și profesorilor / Discuții ca materiale de sprijin să fie permise la examenele naționale de anul viitor

Anglia, națiune unde guvernul stabilea repere internaționale, în urmă cu un an, prin angajamentele privind acțiunile remediale post-pandemie, este în prezent martora unei rezistențe notabile din partea conducerii școlilor față…
Vezi articolul

DOCUMENT Toate școlile trebuie să raporteze Ministerului Educației, până pe 30 decembrie, câți elevi și profesori nu au dispozitive sau internet pentru acces la școala online, câți profesori s-au pensionat de la începutul anului

Câți elevi și profesori nu au dispozitive sau internet pentru acces la școala online, câți profesori s-au pensionat de la începutul anului și câți dintre cei care s-au pensionat lucrează…
Vezi articolul

Elevilor din România nu li se vorbește, nici la școală, nici acasă, despre importanța de „a fi informat”, de a căuta informații despre lumea din jurul lor, nu doar divertisment / 5 din 10 elevi de liceu nu fac nimic când identifică o informație falsă –  studiu al Centrului pentru Jurnalism Independent

Jumătate dintre liceenii români nu fac nimic atunci când identifică o informație falsă. Elevilor din România nu li se vorbește, nici la școală, nici acasă, despre importanța de „a fi…
Vezi articolul