Important este ca simulările să nu rămână statistică la nivel de școală și național, să ajungă la elevi și la profesori, spune Ministrul Educației, Daniel David, care afirmă că modalitățile de evaluare trebuie rediscutate

1.249 de vizualizări
Foto: © Vasyl Dolmatov | Dreamstime.com
Simulările examenelor naționale trebuie să reprezinte o bază concretă pentru discuții între elevi și profesori, a afirmat ministrul Educației: „important este ca simulările să nu rămână statistică la nivel de școală și la nivel național, să ajungă la elevi, să ajungă la discuțiile cu profesorii de specialitate și cu elevii pe care îi au, este un lucru-cheie pentru mine”, a afirmat ministrul Daniel David, la conferința de presă lunară, de joi. El a adăugat că „modalitățile de evaluare trebuie rediscutate”.

Într-o discuție despre rezultatele simulărilor naționale 2025, secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a punctat că ”sunt surprinzător de multe note la limba română în intervalul 1-2”, ceea ce ar indica o lipsă de implicare din partea candidaților, „pentru că altminteri ne uităm și noi că două puncte se fac doar din cultură generală”, a spus el.

În ceea ce privește simularea Evaluării Naționale, secretarul de stat a afirmat că elevii sunt „ceva mai conștiincioși pentru că acolo există și rolul părintelui, mai important decât la Bacalaureat”, a spus el.

Ministrul Educației, Daniel David, a reafirmat importanța simulărilor, nu doar ca simplă statistică: „Important este ca simulările să nu rămână statistică la nivel de școală și la nivel național, să ajungă la elevi, să ajungă la discuțiile cu profesorii de specialitate și cu elevii pe care îi au – este un lucru-cheie pentru mine”, a spus el. Ministrul a adăugat că urmează rediscutarea curriculumului liceal și a modalităților de evaluare, cu accent pe informație aplicabilă și relevantă în viața de zi cu zi.

Redăm dialogul referitor la simulările examenelor naționale:

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion: La simularea bacalaureatului am constatat că de data asta matematica, surprinzător, a înregistrat rezultate mai bune decât limba română și am mai observat ceva atunci când am publicat notele pe tranșe de medii: sunt surprinzător de multe note la limba română în intervalul 1-2. Ați observat și dumneavoastră asta? Eu nu pot să pun asta pe seama decât a renunțării elevului de a mai scrie la acel examen, pentru că altminteri ne uităm și noi că două puncte se fac doar din cultură generală. Deci presupun că elevii nu au luat tocmai în serios simularea. Și ca de fiecare dată, pentru că urmăriți istoric ce s-a întâmplat de fiecare dată, rezultatele la examenul real sunt mai bune decât cele simulare. Uneori diferențele sunt uriașe.

De fiecare dată noi comparăm și simularea cu examenul, pentru că subiectele sunt în general comparabile ca dificultate. Și într-adevăr, de asta și organizăm simulare pentru a pune oglinda în fața elevului, a școlii, a sistemului și a lua măsurile care se cuvin până la vară. Bun, eu despre bac am vorbit acum.

La Evaluarea Națională sunt cam aceleași chestiuni, pentru că sunt similare abordările elevilor, chiar dacă la Evaluarea Națională elevii sunt ceva mai conștiincioși pentru că acolo există și rolul părintelui, mai important decât la Bacalaureat, unde deja deciziile le ia singur.

Reporter Edupedu: Ați anunțat că o să dați rezultatele pe fiecare item.

Da, știu, am finalizat probele E.c) și E.a), proba cu foarte multe discipline necesită mai mult timp și a fost intervalul de sărbători, dar avem finalizate toate matematicile, istoria și limba română. Mai avem puțin de lucru. Sper ca în seara asta să terminăm. Știu că suntem puțin în întârziere față de termenele pe care ni le-am impus noi în șine, dar se dovedește mai complicat.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Hai să dăm o o estimare, începutul săptămânii, luni?

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion: Aș spune mai repede, mai optimist.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Haideți să încheiem atunci cu partea asta, cu evaluarea. V-am spus, simulările pentru mine sunt foarte importante, inevitabil vor fi fluctuații la un an la altul și în diverse comparații. Important este ca aceste simulări să nu rămână statistică la nivel de școală și la nivel național, cum spuneam, să ajungă la elevi, să ajungă la discuțiile cu profesorii de specialitate și cu elevii pe care îi au, este un lucru-cheie pentru mine. Se apropie luna mai, știu și eu ce am promis, curriculum și modalitățile de evaluare trebuie rediscutate, curriculum de liceu am început să rediscutăm, astfel încât să fie după mine, informație mai puțină, dar mai relevantă și cu aplicabilitate și la viața de zi cu zi, mult mai clară. Dar repet, asta înseamnă o reformă de curriculum, printre altele.

Informații de context

Amintim că simularea pentru Evaluarea Națională 2025 s-a desfășurat în perioada 17-19 martie. Rezultatele de la simularea la Evaluarea Națională 2025 publicate de Ministerul Educației arată o scădere de aproape 10 puncte procentuale la limba română și de aproape 30 puncte procentuale la matematică, față de rezultatele de anul trecut, a notelor egale sau peste 5. Pe de altă parte, anul acesta, mai mulți elevi au obținut multe note egale sau peste 5 la matematică, față de proba de limba română. Astfel, 64% dintre elevii de clasa a VIII-a care au dat simularea la limba română au luat nota 5 sau peste (103.629 elevi), spre deosebire de 71,97% (115.879 elevi) în cazul probei de matematică. De precizat, nota 5 la Evaluarea Națională nu reprezintă o notă de trecere, ci doar un prag de notare.

Simularea probelor la Bac 2025 a avut loc în perioada 24 -27 martie. Potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, 33% dintre elevii de clasa a XII-a care au dat simularea la Bac 2025 nu au luat nota 5 la limba română. Asta înseamnă o scădere de 8% față de 2024. La proba obligatorie a profilului, Istorie sau Matematică, cei mai mulți elevi, 36%, nu au reușit să obțină nota 5, procent similar cu cel de anul trecut, iar la proba la alegere a specializării a scăzut procentul elevilor care nu au luat 5, cu aproape 6%.

Foto: © Vasyl Dolmatov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Din conferința de presă de joi, 24 aprilie:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2023 la Matematică. Sfaturi pentru elevi de la profesoara Florentina Pavăl: Ai voie să simplifici, ai voie să completezi un desen, ai voie să faci altul dacă-l consideri necesar în rezolvare

Pentru proba de matematică de la Evaluarea Națională, elevii pot simplifica pe fracțiile de pe foaia de examen, să completeze cu creionul desene sau să facă altele dacă sunt relevante,…
Vezi articolul

Elevii care anul acesta intră în clasa a IX-a la liceu nu vor da Bacalaureat bazat pe competențe, anunță ministrul Educației / Ei sunt prima generație care a dat Evaluarea Națională pe competențe și au avut până acum, din clasa pregătitoare, până la a VIII-a, curriculum bazat pe competențe

Prima generație de elevi care, de la intrarea în clasa pregătitoare până la a VIII-a, a învățat pe un curriculum bazat pe competențe, nu va avea, la finalul liceului, în…
Vezi articolul