2.500 de școli se afă vineri în scenariul roșu – Ministerul Educației

2.322 de vizualizări
Foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com
Încă 99 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu cu predare exclusiv online în ultimele 24 de ore. Astfel, de la 2.401 câte erau raportate ieri, astăzi sunt 2.500 de unități de învățământ preșcolar în scenariul 3, potrivit buletinului informativ transmis vineri de Ministerul Educației.

Prin urmare, astăzi, 23 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  10.254 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 4.902 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 2.500 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.500 de unități aflate în această situație, 393 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 2.107 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 23 octombrie, ora 12:00.

Sursă foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com

Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Sejur” la Oradea pentru 35 de inspectori din toată țara, ca sa evalueze dosarele din Concursul Școala Europeană, trimise de școli prin poștă, în plicuri. Organizarea impusă de Ministerul Educației este ca acum două decenii când s-a înființat programul

Peste 30 de inspectori școlari din toată țara merg la Oradea de duminică, 26 mai, pentru 7 zile, pentru a evalua proiectele depuse de școli în cadrul Competiției Naționale „Școala…
Vezi articolul

La granița dintre realitate și filtre / Psiholog: Lucrurile ar putea fi îmbunătățite prin educație, prin dezvoltarea gândirii critice, utilizarea unor surse științifice, verificarea informațiilor și, foarte important, prin relaționare reală

Mulți copii care folosesc rețelele de socializare sunt la curent cu unele pericole: știu să ignore necunoscuții, să nu dea click pe link-urile care pot ascunde un virus și să…
Vezi articolul

Președinta Consiliului Național al Elevilor, Miruna Croitoru, îi acuză de analfabetism funcțional pe „cei care acuză reprezentanții elevilor și părinților că recită argumentația Guvernului în delicata problemă a grevei profesorilor“ / Doi foști președinți ai CNE și mai multe asociații de elevi au criticat apariția sa la Guvern

Într-un mesaj publicat pe pagina sa de Facebook, președinta Consiliului Național al Elevilor, Miruna Croitoru, scrie despre un „grad de analfabetism funcțional“ la „cei care acuză reprezentanții elevilor și părinților…
Vezi articolul