Inițiative majore de inteligență artificială pentru educație, pregătite în Franța pentru următorii doi ani școlari

199 de vizualizări
ChatGPT în școli
Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.com
O serie de de inițiative de dezvoltare a programelor de inteligență artificială (IA) pentru educație au fost anunțate de Franța și ar urma să se aplice începând cu următorul an școlar, potrivit unei prezentări făcute pe platforma europeană Eurydice. Aceasta notează că, în opinia autorităților franceze, IA va transforma educația, iar proiectele urmărite vizează dezvoltarea unor astfel de instrumente atât pentru activități administrative din școli, cât și pentru susținerea activităților de predare și evaluare.

Printre inițiativele prezentate, este menționat un apel de proiecte care să fie disponibile de la începutul anului școlar 2026-2027 și care presupun dezvoltarea de tehnologii IA care să sprijine profesorii în pregătirea lecțiilor și în evaluarea elevilor. Potrivit sursei citate, apelul este finanțat prin France 2030, plan de investiții major lansat de Franța pentru transformarea economiei și a altor sectoare strategice prin inovație și cercetare.

O altă inițiativă, care, potrivit prezentării, urmează să fie lansată la începutul anului școlar 2025-2026, presupune ca elevii din învățământul secundar să aibă un instrument de formare IA pe platforma dedicată evaluării competențelor digitale ale elevilor francezi, PIX. Programul ar urma să se aplice obligatoriu elevilor înainte ca aceștia să finalizeze studiile gimnaziale și în al doilea an de studii liceale, dar va fi disponibil și pentru ceilalți elevi, precum și pentru profesori. Programul va acoperi, personalizat, teme precum funcționarea instrumentelor IA generative sau managementul datelor.

  • La nivel administrativ, este programat, tot pentru 2025, un asistent IA de tip conversațional pentru a-i ajuta pe directori în sarcinile lor, așa încât să aibă mai mult timp pentru administrarea resurselor umane.

Urmează să fie lansată, totodată, o colecție de instrumente care să îi ajute pe profesori în evaluarea elevilor la matematică și limba franceză, în primii ani de studii gimnaziale. Potrivit prezentării, instrumentele respective nu necesită echipamente speciale, folosesc referințe similare celor folosite în evaluările naționale și permit profesorilor să își ajusteze metodele de predare în funcție de nevoile elevului.

Prezentarea notează că a fost lansată, deja, o „misiune” de evaluare a practicilor de predare cu ajutorul IA în învățământul superior, acțiune ce urmărește, între altele, să propună un cadru de integrare a instrumentelor IA în acest sector, să identifice în mod clar nevoile de instruire, să definească metodele de evaluare potrivite și să stabilească un cadru etic și de reglementare în domeniu. Un alt obiectiv este să promoveze cercetările referitoare la folosirea IA în învățământul superior, atât în Franța, cât și la nivel internațional.

Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. OMUL?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lucrarea de licență, înlocuită cu examen scris din iulie 2024 la Facultatea de Litere a UB pentru studenții de la programul de Comunicare și Relații Publice / Ar urma să se revină la examene scrise și pentru licența la limba română și o limbă străină – surse

Studenții de la programul de Comunicare și Relații Publice (CRP) din cadrul Facultății de Litere a Universității din București, care sunt în anul III la ciclul de licență, vor susține…
Vezi articolul

Profesorii de la o școală din județul Argeș, în pericol să nu primească salariile, pentru că unitatea de învățământ a rămas fără director, semnalează liderul sindical Adrian Voica: De ce s-a ajuns aici? Din cauza măsurilor „extraordinare” din Legea Bolojan

Președintele sindicatului SIPA Muntenia, Adrian Voica, a semnalat că la Școala Gimnazială Căteasca „nu avem director”. „Neexistând un manager numit printr-o decizie a Inspectoratului Școlar, nu există un reprezentant legal care…
Vezi articolul

Dan Caşcaval, senator PSD şi rector al Universităţii ”Gheorghe Asachi” din Iaşi: Nu înţeleg de ce printre primele măsuri anunţate sunt tocmai bursele studenţilor, care au avut un rol semnificativ în obţinerea unui vot esenţial pentru parcursul nostru european / Încă se poate purta un dialog, dar nu în stradă

Senatorul PSD Dan Caşcaval, rector al Universităţii Tehnice ”Gheorghe Asachi” din Iaşi, (TUIASI) susţine că nu înţelege de ce printre primele măsuri anunţate de noul guvern se numără reducerea burselor…
Vezi articolul