Inițiative majore de inteligență artificială pentru educație, pregătite în Franța pentru următorii doi ani școlari

173 de vizualizări
ChatGPT în școli
Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.com
O serie de de inițiative de dezvoltare a programelor de inteligență artificială (IA) pentru educație au fost anunțate de Franța și ar urma să se aplice începând cu următorul an școlar, potrivit unei prezentări făcute pe platforma europeană Eurydice. Aceasta notează că, în opinia autorităților franceze, IA va transforma educația, iar proiectele urmărite vizează dezvoltarea unor astfel de instrumente atât pentru activități administrative din școli, cât și pentru susținerea activităților de predare și evaluare.

Printre inițiativele prezentate, este menționat un apel de proiecte care să fie disponibile de la începutul anului școlar 2026-2027 și care presupun dezvoltarea de tehnologii IA care să sprijine profesorii în pregătirea lecțiilor și în evaluarea elevilor. Potrivit sursei citate, apelul este finanțat prin France 2030, plan de investiții major lansat de Franța pentru transformarea economiei și a altor sectoare strategice prin inovație și cercetare.

O altă inițiativă, care, potrivit prezentării, urmează să fie lansată la începutul anului școlar 2025-2026, presupune ca elevii din învățământul secundar să aibă un instrument de formare IA pe platforma dedicată evaluării competențelor digitale ale elevilor francezi, PIX. Programul ar urma să se aplice obligatoriu elevilor înainte ca aceștia să finalizeze studiile gimnaziale și în al doilea an de studii liceale, dar va fi disponibil și pentru ceilalți elevi, precum și pentru profesori. Programul va acoperi, personalizat, teme precum funcționarea instrumentelor IA generative sau managementul datelor.

  • La nivel administrativ, este programat, tot pentru 2025, un asistent IA de tip conversațional pentru a-i ajuta pe directori în sarcinile lor, așa încât să aibă mai mult timp pentru administrarea resurselor umane.

Urmează să fie lansată, totodată, o colecție de instrumente care să îi ajute pe profesori în evaluarea elevilor la matematică și limba franceză, în primii ani de studii gimnaziale. Potrivit prezentării, instrumentele respective nu necesită echipamente speciale, folosesc referințe similare celor folosite în evaluările naționale și permit profesorilor să își ajusteze metodele de predare în funcție de nevoile elevului.

Prezentarea notează că a fost lansată, deja, o „misiune” de evaluare a practicilor de predare cu ajutorul IA în învățământul superior, acțiune ce urmărește, între altele, să propună un cadru de integrare a instrumentelor IA în acest sector, să identifice în mod clar nevoile de instruire, să definească metodele de evaluare potrivite și să stabilească un cadru etic și de reglementare în domeniu. Un alt obiectiv este să promoveze cercetările referitoare la folosirea IA în învățământul superior, atât în Franța, cât și la nivel internațional.

Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tabere studențești 2024. Sejur gratuit la munte, mare sau în Delta Dunării, din 14 iulie, pentru studenții fără restanțe, cu bursă socială sau cu rezultate deosebite / Înscrierile sunt deschise – documente

Studenții fără restanțe la examene se pot înscrie până vineri, 14 iunie, la tabere studențești de vară organizate de Ministerul Familiei (MFTES), potrivit unui comunicat al instituției. Taberele încep pe…
Vezi articolul

Cîmpeanu: 1.332 de elevi nu au fost repartizați în prima etapă / În 2022 nu vor fi schimbări în metodologia de admitere la liceu. Cîmpeanu, pe 9 iulie: Examenul de admitere în liceu s-ar putea întâmpla din toamna anului în care va trece o nouă Lege a Educației. O formă coerentă am putea avea din toamna acestui an

În total, 1.332 de elevi nu au reuşit să fie repartizaţi în prima etapă, a declarat astăzi ministrul Sorin Cîmpeanu la B1 TV. Acesta a mai spus că primele schimbări…
Vezi articolul

PROIECT În primele 90 de zile de la începutul anului școlar, educatorii, învățătorii și diriginții solicită conducerii grădiniței sau școlii materialele pentru portofoliul educațional în format fizic și îl personalizează împreună cu fiecare copil / Care este obligația profesorilor în cazul portofoliului digital

Pentru portofoliul educațional în format fizic, în primele 90 de zile de la începutul anului școlar, educatorii, învățătorii și diriginții solicită conducerii unității de învățământ asigurarea materialelor necesare pentru fiecare…
Vezi articolul