INS: Numărul locurilor vacante din Învățământ a crescut cu 47% la finalul anului trecut față de aceeași perioadă din 2020

6.293 de vizualizări
Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.com
În Învățământ erau la finalul anului trecut, adică în Trimestrul IV 2021, 1.398 de locuri de muncă vacante, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică. Raportat la Trimestrul IV al anului 2020, când erau 917 locuri vacante, creșterea este de 47%.

„Sectorul bugetar a însumat aproape 28% din numărul total al locurilor de muncă vacante.
Astfel, 5,8 mii locuri vacante s-au regăsit în sănătate și asistență socială, 5,5 mii locuri vacante în administrația publică, iar 1,4 mii locuri vacante în învățământ”, potrivit sursei citate.

Sunt considerate locuri de muncă vacante posturile destinate persoanelor din afara instituției (dar pe care pot concura şi persoane din interiorul instituției), indiferent dacă sunt posturi pe durată determinată sau nedeterminată, în program de lucru normal sau parţial, potrivit metodologiei INS.

Numărul locurilor de muncă vacante include numărul posturilor plătite, nou create, neocupate, sau care vor deveni vacante, pentru care:

  • angajatorul întreprinde acţiuni concrete spre a găsi un candidat potrivit pentru ocuparea postului respectiv (exemple de acţiuni concrete întreprise de angajator: anunţarea existenţei locului vacant prin serviciile de ocupare a forţei de muncă, publicitate prin ziare, media, Internet, contactare directă a posibililor candidaţi etc.);
  • angajatorul doreşte ocuparea imediată sau într-o perioadă specifică de timp, stabilită de angajator. Perioada specifică de timp se referă la perioada maximă necesară ocupării locului de muncă vacant.

INS face precizarea că unităţile din sectorul bugetar sunt cuprinse exhaustiv în cercetare, excepţie făcând unităţile administraţiei publice locale pentru care datele la nivelul consiliilor locale comunale se culeg pe bază de eşantion reprezentativ la nivel de judeţ (cca. 820 de unităţi).

Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesor suplinitor de istorie: Domnule ministru, vă puteți uita în ochii noștri, să ne spuneți că nu aveam oricum garanția unui loc de muncă de la toamnă? Dacă noi toți ne dăm la o parte, scara se prăbușește și odată cu ea tot edificiul  pe care stați dumneavoastră acum

Domnule ministru, numele meu este Bănică Mihaela Raluca. Sunt profesor suplinitor, disciplina istorie, încă din anul 2001. Am susținut zeci de concursuri de titularizare, toate cu note peste 7, am…
Vezi articolul
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată din nou. Școlile pot introduce datele profesorilor pentru plata diferențelor salariale prevăzute prin hotărâri judecătoreşti definitive – document

Aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată în privința introducerii datelor referitoare la plata diferențelor salariale prevăzute prin hotărâri judecătoreşti definitive, potrivit unui document ajuns…
Vezi articolul

Federația sindicală „Spiru Haret”, scrisoare către premierul Orban pentru suplimentarea masivă a numărului de profesori: E nevoie de 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați, altfel „școlile riscă să devină focare Covid-19”

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” i-a transmis premierului Ludovic Orban o scrisoare deschisă în care susține că, în contextul pandemiei, în învățământ „ar fi nevoie de circa 29.000 de…
Vezi articolul