Olimpiadă de matematică cu probleme, la clasele a V-a și a VI-a. Părinții acuză umflarea notelor în anumite județe. Radu Gologan: Am cerut copii ale lucrărilor notate cu peste 25 de puncte

13.645 de vizualizări
Programa nouă Bacalaureat
Foto: Freepik.com
Olimpiadă cu probleme, anul acesta, la matematică. Ecaterina Andronescu a modificat regulamentul de organizare a olimpiadei județene și în locul numărului fix de “câștigători” pe fiecare clasă care se calificau la olimpiada națională a introdus un algoritm care prevede pe lângă câte un elev calificat pe fiecare județ și sector, un număr de 43 de locuri pe care intră copiii rămași cu cele mai mari note. Părinții elevilor de clasele a V-a și a VI-a au creat o petiție pe care au depus-o și la Minister în care acuză profesorii din Iași că ar fi “umflat” notele elevilor la corectare, pentru a avea în final cei mai mulți elevi calificați la olimpiada națională. Contactat de Edupedu.ro, Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice, a anunțat că a cerut “copii din toate județele ale tuturor lucrărilor notate cu peste 25 de puncte [din maxim 28 de puncte] și ne-am uitat peste toate”.
  • Anii trecuți, fiecare județ avea un număr fix de elevi care puteau ieși câștigători la județeană și să se intre în olimpiada națională. În felul acesta, deși lucrările erau corectate în același județ în care se dădea olimpiada, “interesul județului era să trimită la națională chiar pe cei mai buni elevi, pentru că așa aveau șanse ca ei să ajungă la internațională”, au declarat pentru Edupedu.ro mai mulți părinți, sub protecția anonimatului.
  • Algoritmul de anul acesta face ca 47 de locuri, la olimpiada județeană de Matematică, să se ducă la fiecare județ și sector, de unde se califică elevul cu cel mai mare punctaj. Mai rămân 40 de locuri pe care se duc copiii cu cele mai mari note la județeană, indiferent de județul din care provin. “Acest lucru a generat un conflict de interese având în vedere motivația fiecărui județ de a califica cât mai mulți elevi la faza finală a olimpiadei școlare”, spun părinții într-o petiție lansată online în care vorbesc despre lucrări “supraevaluate”.
  • Edupedu.ro a solicitat oficial Ministerului Educației o poziție cu privire la problemele semnalate de părinți în petiția online. Vom reveni cu răspunsul, în momentul în care îl vom avea

Părinții au analizat rezultatele publicate săptămâna aceasta la etapa județeană și a sectoarelor municipiului București a Olimpiadei de Matematică și spun că “se pot observa anomalii majore ale rezultatelor în anumite județe”: “Județul Iași se remarcă în mod evident, având 24.44% din totalul elevilor calificați din toată țara la clasa a V-a și 10% din totalul elevilor calificați la clasa a VI-a. O distribuție anormală din punct de vedere statistic se poate constata și în județele Constanța, Galați, Maramureș, Olt și Prahova la clasa a V-a, Constanța , Galați, Maramureș si Neamț la clasa a VI-a.

Rezultatele finale publicate pentru elevii din clasa a-V-a si a VI-a, participanți la olimpiada națională de matematică, faza județeană și a sectoarelor municipiului București, ne îndreptățesc să afirmăm că în anumite județe (ex: județul Iași si altele) spiritul de fair-play și valorile etice fundamentale pot fi puse sub semnul îndoielii, cu suspiciunea că lucrările elevilor au fost supraevaluate pentru foarte mulţi participanţi”, se arată în petiție.

Ce anume cer părinții:
  • Reevaluarea de către o comisie centrală a lucrărilor care au peste 14 puncte ale elevilor din clasa a V-a si a VI-a participanți la faza județeană și a sectoarelor municipiului București a olimpiadei naționale de matematică.
  • Suplimentarea numărului de elevi calificați la etapa națională a olimpiadei de matematică cu numărul de elevi calificați pe baza clasamentului la nivel național din județele cu suspiciune de supraevaluare a punctajelor (32 de locuri pentru clasa a-V-a și 26 de locuri pentru clasa VI). Locurile suplimentare se vor distribui pe baza clasamentului la nivel național următorilor elevi care nu sunt calificați, județele în cauză fiind excluse de la această distribuire a locurilor suplimentare.
Vezi aici solicitările pe larg ale părinților și petiția depusă la Ministerul Educației
Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice: Se pot lua locuri de la alte clase la care nu s-au ocupat locurile alocate, ceea ce probabil se va întâmpla la clasa a V-a. Se vor lua locuri de la clasa a XII-a
Radu Gologan / Foto: Facebook Radu Gologan

Contactat de Edupedu.ro, Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România, a anunțat că, potrivit “regulamentului, noi, comisia centrală, putem să cerem în județe copii ale lucrărilor de olimpiadă, ceea ce am făcut. Am cerut copii din toate județele ale tuturor lucrărilor notate cu peste 25 de puncte [din maxim 28 de puncte] și ne-am uitat peste toate”.

Răspunsul este că, în general, s-a corectat foarte corect. În foarte puține locuri avem dubii că putea fi 1 punct în minus sau în plus și la Iași ne-am uitat cu atenție în mod special. Evident că acest regulament care ne-a dat dreptul să ne uităm pe lucrări nu ne dă dreptul să schimbăm ceva”, a afirmat Radu Gologan pentru Edupedu.ro.

Președintele Societății de Științe Matematice a precizat pentru Edupedu.ro că nu sunt cazuri flagrante, pe care să le sesizeze Ministerului.

În general, problemele sunt legate de acest regulament. Noi am atras atenția în iulie, când se punea problema că trebuie modificat. Doamna Andronescu știe de la început că acest regulament nu este cel mai bun și vom discuta inclusiv în cadrul Societății de Științe Matematice, care are mâine adunarea generală și unul din puncte va fi discutarea cu delegații din toate județele a examenelor naționale la matematică și a olimpiadelor”, a declarat Radu Gologan, pentru Edupedu.ro.

Coordonator al loturilor olimpice naționale de Matematică, Radu Gologan a anunțat pentru Edupedu.ro că dacă există mulți copii cu punctaje la egalitate, “se pot lua locuri de la alte clase la care nu s-au ocupat locurile alocate, ceea ce probabil se va întâmpla la clasa a V-a. Se vor lua locuri de la clasa a XII-a.

În ceea ce privește problemele semnalate de părinți în județe ca Iași, Gologan a declarat pentru Edupedu.ro că “problema este următoarea: noi nu bănuim niciun fel de fraudă, ci doar poate o proastă așezare a celor 300 de copii participanți din Iași la olimpiada județeană”.

Întrebat dacă elevii au copiat, oficialul a răspuns: “au fost foarte mulți calificați. Nu pot să spun că au copiat, dar e clar că pot să existe în astfel de situații astfel de tendințe. Pe de altă parte, e un rezultat oarecum normal, pentru că toate liceele importante din Iași au clase de gimnaziu în care se intră prin competiție și profesori care îi pregătesc în centre de excelență pentru olimpiade. Același lucru se întâmplă și la Constanța, și la Galați, cum se întâmplă și la București”.

Acest regulament nu funcționează, în primul rând”, a afirmat Radu Gologan, care a adăugat că “nu este în regulă algoritmul” de repartizare a locurilor pe județe la națională.

După regulamentul vechi, locurile repartizate unui județ erau legate de rezultatele copiilor din județul respectiv cu un an înainte. Ceea ce făcea ca județele care la etapa finală aveau mai mule premii să obțină locuri în plus, tocmai ca să îi susținem pe acești copii de-a lungul anilor”, a precizat Gologan.

Anul acesta, “există 47 de locuri pentru olimpiada națională pentru câte unui reprezentant de clasă din fiecare județ, plus 43 de locuri suplimentare care se repartizează astfel: se face lista celor de pe locul I de pe județ care au mai mult sau egal de 14 puncte, se ia primul, apoi se iau primii 2 sau 3 dacă sunt cu 28 de puncte și aceștia suplimentar se scad din lista de 43.

Pe celelalte 40 de locuri rămase se face lista celorlalți de la clasă pe toată țara, care au peste 14 puncte sau chiar 14 puncte, în ordinea mediilor, și se trage linie la 40 de copii. Dacă acolo sunt mai mulți copii cu punctaje mari, se poate mări lista până la un total de 110 copii. Dacă în continuare rămân copii la egalitate, există niște posibilități de departajare conform regulamentului sau se pot lua locuri de la alte clase, care nu s-au ocupat, ceea ce probabil se va întâmpla la clasa a V-a. Se vor lua locuri de la clasa a XII-a”, a anunțat pentru Edupedu.ro președintele Societății de Științe Matematice din România.

Acesta a precizat că “interesul copiilor, în clasele a V-a și a VI-a, de a participa la olimpiade și de a primi diplome este mult mai mare, decât la clasele mari. O olimpiadă de clasa a V-a se desfășoară mult mai aproape de materia de la clasă, decât la liceu, unde lucrurile se întâmpla deja de meserie, acolo trebuie să fi lucrat deja extrem de mult și copiii știu deja și ce vor să facă”.

Sursa foto: School photo created by freepik – www.freepik.com

 


50 comments
  1. Pentru cei ce incercau sa le gaseasca scuze celor de la Iasi:
    Astazi 24/04 s-au afisat rezultatele si ia ghiciti cine umple ultima treime din clasamentla a V-a si a VI-a????
    Ar trebui sa existe si un premiu “al rusinii” care sa acorde profesorilor din judetul cu elevi multi calificati si rezultate foarte slabe ca in cazul de fata…

    1. Din ciclul sa moară și capra vecinului! Mai lăsați politica și nu i mai deranjați pe copii cu filtrele murdare ale adulților ! Felicitări tuturor copiilor care au luptat pentru a fi prezenți la ONM 2019 !

      1. Razvan, sa-mi spui cum au luptat “curat/murdar” daca nu aveau ce cauta acolo si au dovedit-o cu note de 0,1,2,3,4p din 28p. Vorbesc de copii care au luat in masa note nejustificat de mari la OJM.
        Acesti copii au luat pe nedrept locul altora care nu a avut sansa de a ajunge la nationala din cauza mizeriilor pe care vrei sa le ingropam sub pres….
        Nu-i acuz pe copii ci pe profesorii care au facut asta fie pentru bani (premii, gradatii, etc) fie pentru niste orgolii bolnave.

    2. Nimic nou sub soare in matematica romaneasca, cate un scandal la fiecare nationala.
      Macar anul acesta la gimnaziu nu s-a modificat clasamentul dupa contestatii.
      Dar, ce s-a intamplat la clasa a IX a in special, cu modificari de ierarhii dupa contestatii, inclusiv alt castigator, este de-a dreptul scandalos.
      Cum sa dai drumul unor rezultate initiale fara sa le verifici de cateva ori si apoi sa le modifici dupa cateva ore prin contestatii, schimband astfel primele locuri???

  2. Sunt putine orase cu admitere in clasa a 5a. De exemplu, subiectele de la admitere pt clasa,a 5a la cele 3 scoli vanate din Iasi, au fost din punctul meu de vedere comparabile cu olimpiada faza judeteana. M am uitat si eu pe rezultate /subiecte si incepand cu clasa a 7a nu am avut impresia ca Iasiul exceleaza…. pt ca materia de clasa,a 5a si partial a 6a e tocata incepand cu clasa,a 3a si poate si mai devreme.

    1. Dacă lucrările sunt OK si notele corespund cu cerințele problemelor, etc. de ce organizatorul olimpiadei nu scanează lucrările (notate peste 24 punte)si sa le puna pe site….bineinteles fara nume…sa le vedem si noi…

      1. Asta nu stiu… Eu sunt parintele unui copil din Iasi, acum in clasa a 5a, urmaresc fenomenul admiterii din clasa a 5a de vreo 5 ani, subiectele la matematica mi se par mai grele/complicate cu fiecare an. Pot sa va spun ca si mie mi s a parut greu de crezut ca sunt copii care rezolva snur asemenea sofisticarii. Cunosc chiar astfel de copii, ating asemenea performante… din pacate putini reusesc sa mentina acest interes pt matematica, pt ca nu mai au atat de mult timp pentru lucrat cu noile notiuni. Nici macar nu pot spune ca apreciez fenomenul. Cat despre corectitudinea profesorilor la olimpiada, eu zic ca au tot interesul sa mearga cu copii care se descurca pentru a avea rezultate mai departe. In rest, la concursuri locale ma abtin, se pierd in multime sustinutiii ca sa zic asa…

  3. La Iasi rezultatele la clssa 5 si 6 sunt asa pt ca sunt admiterile alea.nenorocire din clasa a4a si fac pregatire copiii timp de 2 ani adica din clasa a 3a pe subiecte de concursuri. Anul trecut era un elev de a 4a care luase premiu la olimpiada de a 5a. Repet cu pregatiri intensive pe banii parintilor sa le intre odraslele la scoli cu nume, orgoliu pe care l platesc cu varf si indesat ca fac scoala paralela pe banii lor, scoala fiind doar cu numele pompos. Abia incepand cu clasa a 7a se vede cu adevarat munca profesorului de la clasa.

    1. Baiatul ala era din Arad nu de la Iasi si se stie reteta, se ia un copil sa da cat mai tarziu la scoala, eventual la 7 ani in clasa 0 si face numai matematica pana in clasa a IV-a, ca dovada ca baiatul de anul trecut era mai in varsta decat alti copii din clasa a V-a. Sa revin la subiect, si in alte judete exista scoli cu admitere in clasa a V-a si notele nu au fost asa de mari (si multe) ca la Iasi deci argumentul nu tine.

      1. Sunteti in eroare, cel putin partial.
        Este si un baiat din Iasi care in clasa a IV a a obtinut nota de calificare pt nationala de la a V a. In clasa a V a a participat la ONM de la clasa a VI a. Anul acesta este calificat la ONM la clasa a VI a.
        Deci…

    2. Nu e chiar asa. Se aude ca subiectele au fost stiute de anumiti elevi din Iasi. Din acest motiv distributia elevilor calificati la nationala se pare ca e preponderent din 3 clase, culmea, a profesorilor care fac pregatire intens pentru olimpiada.
      Acest aspect poate fi verificat, daca s-ar dori cu adevarat…Exista o mafie a olimpiadelor pe care cei din sistem o cunosc si o tolereaza. Hmmm…de ce oare?!

    1. Hopaaaaa!
      Chiar asa!!!
      E groasa rau!!!
      La cate probleme sunt anul asta… daca cineva ataca in justitie se anuleaza faza judeteana!!!

  4. Buna ziua,
    Ar trebui admisi la faza nationala :
    -titi copii din loturile nationale,
    -toti premiantii de anul trecut de la faza nationala,
    -primi doi elevi de la fiecare judet daca au realizat mai mult de 14 puncte,
    -toti elevii care au realizat peste 14 puncte cu consimtamantul inspectoratului scolar judetean.
    Copii mai sus mentionati merita un asemenea premiu deoarece o mare parte din viata lorn inseamna matematica |

  5. La fel s-a intamplat si la olimpiada de fizica. La clasele a VI-a si a VII-a locurile sunt ocupate in mare parte de Iasi si Bucuresti. La aceste clase au intrat in clasamentul national peste 300 de copii si nu s-a dat nici macar un loc din cele neocupat, la clasa a XII-a fiind doar 37 de calificati.

    1. Se pare ca nici la.matematica nu se redistribuie niciun loc din cele neocupate de la clasele a XI a si a XII a (total 36 de locuri). Asta pentru a nu mai isca discutii “intre clase”!!!?

  6. Domnule Gologan nu trebuie sa ascundeti un lucru știut de toată lumea si anume , olimpiada de matematica este doar o simpla afacere…in conditiile actuale propun sa modificati denumirea in olimpiada județului Iasi….nu cred ca este greu sa recunosti ca olimpiada de anul acesta este o mare greșeală și că în unele județe s-a tras spuza pe turta lor dar sa minti ca ai solicitat pentru verificare lucrări din județele întinde ed costa suspiciuni că respectivul concurs nu a fost susținut în condițiile impuse prin regulament este jenant….atunci va rog sa nu va mai lamemtati pe la posturile tv ca rezultatele obtinute la olimpiadele internationale de catre elevii nostri sunt in scadere…va atașeze răspunsul își neamt de unde dvs ati afirmat că ati cerut pentru deconectare lucrări…o seara buna

  7. De acord, dar nu credeți că 45 de zile este cam mult? Copilul cand mai are timp sa se pregateasca pt nationala? Sa nu uitam ca faza nationala e de obicei in aprilie-mai.

    1. Nu-i nevoie de 45 de zile,
      Fiecare judet ar trebui sa trimita toate lucrarile de peste 14 puncte (vorbim de o medie de 120-150 de lucrari pt fiecare clasa adica mai putin de cat s-a corectat in data de 16/03 de catre unele judete ). O comisie centrala ar trebui sa termine corectura in cateva ore (asa cum s-a facut si in data de 16/03). Presupun ca daca s-ar vrea in 5-6 zile s-ar putea constitui un clasament national cat se poate de CORECT . Asa s-ar renunta si la contestatii care de multe ori sunt o alta sursa de magarii.

  8. Stati sa vedeti la anul daca ramane regulamentula asta, ultima medie de calificare in CN o sa fie 29 de puncte (da am scris bine, 29 din 28 de puncte) :). Sa vedeti atunci ce de judetete “GENIALE” o sa avem….

  9. Nici regulamentul din anii trecuti nu era prea corect. In functie de performantele copiilor la Olimpiada Nationala, se stabilea cota de participanti pe fiecare judet pentru anul urmator (nu era un numar fix de participanti cum gresit e prezentat in articol) . Deci daca anul trecut au fost niste copii de exceptie, anul acesta urma sa fie avantajati cei cu un an mai mic, chiar daca sunt mediocri.
    Ideea clasamentului national este foarte buna, iar lucrarile copiilor eligibili ar trebui sa fie toate reverificate de o comisie a carei corectitudine sa nu poata fi pusa la indoiala. Mai am un aspect de adus in discutie. Actuala organizare a Olimpiadelor pare copiata dupa Cantarea Romaniei! De ce trebuie sa se aloce locuri din oficiu pentru locul intai de pe fiecare judet? Sunt judete in care primul clasat a avut punctajul minim si merge la Olimpiada, in timp ce altul din alt judet, cu punctaj mai mare, ramane acasa!
    Nu ne dorim ca la Olimpiada Nationala sa participe cei mai buni copii ai tarii?

    1. Nu numai ca sunt judete cu un copil cu 14 puncte dar sunt multe cazuri in care celelalte note din judet sunt sub 10 sau chiar sub 5 (toate noetele).
      Bag mana in foc ca in cele mai multe cazuri au luat lucrarea cu nota cea mai mare (fie ca fost 7, fie ca a fost 11) si au umflat-o la 14.

    2. Consider ca regulamentul actual conduce la indreptarea, intr-o masura considerabila, a situatiilor aberante din trecut, cand, copii din anumite judete cu rezultate slabe se calificau la etapa nationala in baza locurilor alocate la nivel de judet, in detrimentul altora cu rezultate mult mai bune, ramasi in afara locurilor alocate judetelor respective. Subscriu ideii d-nei Constanta referitoare la intocmirea unui clasament national, renuntandu-se la calificarea directa a locului 1 din fiecare judet. Motivul a fost prezentat mai sus. Rezultatele de la etapa judeteana/ a sectoarelor municipiului Bucuresti, ar trebui afisate pe site-ul fiecarui inspectorat (sunt destule judete care nu au rezultatele afisate pe site, nici la inspectoratul judetean, nici la scoala organizatoare). Clasamentele nationale ar trebui afisate pe site-ul edu.ro. Si cel mai important, corectitudinea corecturii. La Olimpiada de lingvistica lucrarile au fost transmise la Bucuresti, unde sunt corectate unitar de cadre didactice universitare. Rezultatele, conform regulamentului, se afiseaza in cel mult 45 de zile de la data sustinerii etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti. Probabil ca asa ar trebui sa se corecteze la fiecare disciplina, cu mentiunea ca cei ce corecteaza sa fie remunerati.

  10. Ah, si sa nu uit. Inainte se faceau misculatii la nivel de judet pentru alea 2-3 locuri, acum din contra, sunt umflate notele la cat mai multi , poate-poate prind locuri pe tara.

  11. Voiam sa propun o solutie: sa fie corectate in alte judete.
    DAR. Imi amintesc cand am dat eu admitere la liceu a venit un profesor prin clase si a dat indicatii, inclusiv la problema “de departajare”. Stiu ca m-am ofticat rau. Poate asa a fost si la Iasi.

    1. La Iasi rezultatele la clssa 5 si 6 sunt asa pt ca sunt admiterile alea.nenorocire din clasa a4a si fac pregatire copiii timp de 2 ani adica din clasa a 3a pe subiecte de concursuri. Anul trecut era un elev de a 4a care luase premiu la olimpiada de a 5a. Repet cu pregatiri intensive pe banii parintilor sa le intre odraslele la scoli cu nume, orgoliu pe care l platesc cu varf si indesat ca fac scoala paralela pe banii lor, scoala fiind doar cu numele pompos. Abia incepand cu clasa a 7a se vede cu adevarat munca profesorului de la clasa.

  12. 1. Nu a fost decizia Androneasca, ci a dnului de la Suceava, am uitat numele.
    2. Nu e o decizie rea, de ex. la informatica se calificau unii cu 30puncte din 200 (20 din oficiu!!!) si ramaneau unii cu 100+ acasa. Si la matematica la fel. Din unele judete veneau unii cu punctaje foarte mici. Asa e mult mai bine, copiii buni indiferent de unde sunt au mai multe sanse.
    Macar la informatica nu prea se triseaza, rezolvarile sunt evaluate automat.
    Daca la matematica se fac “invarteli” din astea, imi imaginez ce-o fi la romana, unde sunt trecute explicit in barem puncte pentru originalitate, expresivitate etc.

  13. Se vorbeste mult despre note mari (umflate, nedrepte, incorect puse etc) la clasa a V a la iasi. Astfel de la Iasi se vor ocupa poate aproape 50% din locurile atribuite la clasamentul national.
    Nimeni nu observa (oare de ce?) ca la clasa a X-a sitiatia este mai “flagranta”: peste 30 de locuri (din cele 43) vor fi ocupate de Bucuresti. Aici nu mai sunt note umflate?
    Sau aici mergem pe logica d-lui prof. GOLOGAN: la liceu “lucrurile se întâmpla deja de meserie, acolo trebuie să fi lucrat deja extrem de mult și copiii știu deja și ce vor să facă”.
    Si asa avem o dubla masura in functie de ce interese are fiecare.

    1. Vorbiti despre clasa a X a din Bucuresti, ati remarcat foarte bine.

      Acei copii din Bucuresti vin, foarte multi, dintr-o clasa speciala(NEREGLEMENTATA legal) de la acel liceu privat, atat de indragit de autoritatile statului roman,cu un program de scoala cel putin original(desi sunt sub incidenta Legii Educatiei, la fel ca toti ceilalti elevi)-originalitatea consta in faptul NU merg cu lunile/semestrul la cursurile normale. Cu alte cuvinte, fac ce vor in timp ce elevii de la liceele de stat merg la cursuri, invata la istorie, la romana, la geografie si se pregatesc pentru olimpiada dupa orele normale de curs.

      Dl Gologan cunoaste situatia de ani buni, accepta aceasta situatie stiind ca discrimineaza de-a dreptul elevii din liceele de stat. De ce? Puteti citi pe net remarcile dumnealui si sutele de comentarii care apar in fiecare an dupa nationala de matematica.
      Da, si mai departe sunt probleme, in special conflicte de interes flagrante profesor-elev la nivel de loturi, la destule materii.

      1. Cei 30 de copii de la clasa a X-a din Bucuresti nu sunt nici macare jumatate din BUCURESTI, cel mai multi sunt din tara, inclusiv de la IASI, adusi de parintii lor la acest liceu din Bucuresti…..

        1. Da, aveti dreptate. Se ofera avantaje nu tocmai de neglijat si nici prea legale(dar, toata lumea implicata in olimpiade stie, inclusiv dl Gologan):
          * ore normale sarite in timp ce , daca ramai in provincie sau la stat in Buc, trebuie sa mergi la orele de geografie, romana etc si poti lipsi cateva zile inainte de judeteana si nationala; e plin internetul de interviuri ale elevilor de acolo care ne spun cum lipsesc ei tot semestrul II;
          * sari orele , dar ai note foarte mari, la liceu conteaza pentru admiterea in SUA;
          * ai profesori implicati partial sau total in baraje( fie ca vorbim de pregatire, fie ca vorbim de corectare, fie ca vorbim de subiecte- valabil si la mate si, mai ales, la fizica).
          Cum spuneam, de la autoritati la copii(la cei care au trecut deja printr-o nationala sau doua), toti stiu si tolereaza un astfel de sistem discriminatoriu.
          Dl Gologan recunoaste prin interviuri sau prin comentarii dupa Nationale( la care mai mereu izbucneste cate un scandal) ca da, acolo nu se fac ore, dar ne spune noua, celor cu copii in sistemul de stat, ca e mai bine asa ptr copiii nostri, adica sa invete si la romana si la geografie.
          Eu sunt de acord cu dumnealui, doar ca unii concureaza in mod neloial pe aceleasi locuri. Unde e corectitudinea?

        2. Motivul pentru care multi copii de la “acel liceu privat din Bucuresti” se califica nu este faptul ca merg la o scoala “nereglementata” si nu frecventeaza alte ore. Intamplarea face sa cunosc indeaproape si ce se intampla la acest liceu dar si sistemul din liceele de stat de top din Bucuresti. Fiecare liceu de top din Bucuresti are o asa-numita “clasa de olimpici” care este tratata cu foarte multa blandete de catre profesorii de la “celelalte materii”. Mai mult, frecventarea orelor este doar in teorie o obligatie chiar pentru unii dintre profesori, prin urmare programul lor scolar este destul de flexibil. Secretul performantei de la liceul privat nu este absenteismul sau notele umflate (lucrurile stau cam la fel si in liceele de stat), ci munca acestor copii talentati. Numarul de ore din orar pentru materia-focus este de 2-3 ori mai mare decat la scolile de stat, sunt organizate multe ore de pregatire dupa programul scolar sau in weekend, iar temele necesita lucru individual de minim 2 ore pe zi.

          1. O lectura interesanta, cu sinceritate, de la niste copii care au facut performanta si care au lasat deoparte cosmetizarea realitatii despre acel liceu privat:

            https://infoarena.ro/forum/index.php?topic=11013.0

            Nu-i subestimati pe copii si nici viteza cu care circula informatiile in aceasta epoca: ei stiu cum a intrat x sau y in lot sau cate ore se fac/nu se fac la iceul a sau b sau c, afla la finalul concursului de unde vine subiectul 1 sau 2 sau 5 si cine a lucrat inainte fix acea culegere,, afla si lucruri nedrepte si, din pacate, stiu ca trebuie sa le inghita. Cam ca secretul lui Polichinelle.

        1. Halal transparenta, lista circula frumos de cateva zile pe whattsapp.
          Oare ce-o fi asa dificil sa o publici pe site-ul oficial sau pe facebookul oficial-SSMR?
          Sau sa faci un site al Olimpiadei de Matematica, nu numai pentriu faza nationala, sa publici, tu, organizator, toate informatiile necesare, inclusiv aceasta lista, asumata frumos,si sa raspunzi la toate eventualele neintelegeri?

  14. As dori si eu un raspuns la urmatoarea intrebare:
    “In ce gazeta matetematica a aparut prima problema de la clasa a VII-a, pentru ca eu, sincer, nu am putut sa o identific in niciun numar din 2018 si nici in primele nr. din 2019? De asemeni nu am gasit-o nici in vreun supliment.
    De ce sa se chinuie un copil sa rezolve toate problemele din Gazeta, daca problema care ar fi trebuit sa fie din Gazeta, nici nu a fost de fapt publicată?

  15. Regulamentul actual e destul de corect, însă dl Gologan a promis olimpicilor la Timișoara, in 2017, ca va propune un sistem de Afișare pe site a tuturor lucrărilor scanate, asa încât transparentă sa fie maxima. In plus, ar trebui sancționați disciplinar toți profesorii implicați in fraude cu înlăturarea de la comisiile de olimpiada, iar elevii favorizați excluși din competiție.
    Sper ca dl Gologan va milita in continuare pentru implementarea acestui sistem.

    1. Da, toti cei implicati in fraude (ca vorbim de subiecte transpirate, corectarea cu directie, existenta la loturile largite a profesorilor care au elevi in loturi si fac subiecte la baraje sau sunt implicati activ in formarea lotului restrans, aruncatul cu puncte nemeritate la contestatii) ar trebui sa fie sanctionati intr-un fel, scosi din comisii , iar lucrarile recorectate.
      Da, este o idee foarte buna sa existe o baza de date cu lucrarile scanate, inclusiv pentru alte discipline si cu subiectele de la toate barajele de constituire a loturilor si baremul lor.
      De asemenea, la fizica ar trebui sa existe perioada de pregatire a lotului largit si apoi sa se dea barajele, nu toata lumea este din liceul privat al coordonatorilor lotului.

      1. Cu tot respectul, dar atata inversunare impotriva unor copii si profesori de la “acel liceu privat din Bucuresti” nu isi are rostul. Copilul meu a facut parte atat din loturile de juniori cat si din cele de seniori, nefiind din capitala ci din provincie. Niciodata nu a fost nedreptatit la vreun baraj si nici nu i s-a parut vreodata ca a intrat in lot cineva nepregatit.(copiii cunosandu-se intre ei de la pregatirile de lot si deci stiind cam fiecare ce poate) Ideea este ca cine stie matematica intra in lot fara probleme si fara vreun “ ajutor” . (De altfel intotdeauna din lot au facut parte si copii de la licee de stat.)

        1. Atata timp cat autoritatile romane nu iau niciun fel de masuri pentru a asigura egalitate ide sanse a tuturor elevilor talentati- aceasta insemnand fie imasuri drastice impotriva acestui liceu, fie permiterea si in invatamantul de stat a urmatoarelor : clase speciale cu maxim 15 elevi, note maxime la toate materiile, chiar daca nu inveti, absentarea de la cursurile norrnale cand ai chef fara consecinte, ore cu coordonatorii loturilor sau cei implicati in elaborarea de subiecte(ptr sanse egale, pot fi mai multi coordonatori, din fiecare liceu doritor, deciziile prin majoritate absoluta), adica cam tot ce se petrece acum la acel liceu, eu voi fi inversunat pentru ca, perpetuand aceasta situatie, cativa copii minunati vor fi lasatti intotdeaina pe dinafara in mod subiectiv.
          Ciudat, la fizica cel putin circula pe whattsapp si criteriile neoficiale de alcatuire a loturilor. Si nu, din pacate, nu este o gluma.Oricum, la fizica nici nu se face pregatirea pentru baraje, se dau direct barajele.
          La mate, din cate stiu, dl G a fost ales acum ceva ani dupa ce vechiul coordonator a fost scuzat de diverse. Exista o intreaga discutie despre asta pe forumul SEI. Mai exista si alte discutii mai recente legate de ce se intampla pe la loturi, inclusiv despre cum fiul fostului ministru P a participat fara sa fie calificat la prregatirea lotului.
          Ar fi frumos ca macar olkmpiadele sa fi scapat de coruptia generalizata din societate. Poate, candva, intr-un viitor mai curat…

    2. Cred că trebuie să fie foarte drastici chiar agresivi cu cei care au greșit / furat , eventual să i reclamam la DNA și să scoatem pe copii care corespund portretului robot infractor : ieșean , nota indecent de mare , eventual daca merge la mai multe olimpiade sa fie circumstanță agravantă , iar pe profesorii cu pricina sa fie scoși din învățământ .

      1. Nu cred ca se referea nimeni la ieseni, ci in general la ceea ce se intamplala olimpiade de ceva ani.
        Eu de exemplu ma refeream la Bucuresti unde exista o concurenta neloiala tolerata de autoritati a unui liceu privat, iar noul regulament a adus o raza de speranta copiilor din scolile/iceele de stat.
        Domnul Gologan stie de ani buni ca intr-un liceu privat elevii din clasele speciale de mate, fizica, chimie(care functioneaza fara o reglementare legala) nu fac ore normale de curs, jn timp ce in liceele de stat trebuie sa mergi la scoala. Exista pe net cateva interviuri ale unor elevi de acolo care ne povestesc cum nu merg la scoala cu lunile. Puteti sa il intrebati pe dl Gologan ce face pentru a inlatura avantajele ilegale de care dispun.
        La fizica, in ultimii 7 ani, doar 4 (patru) elevi din alte licee decat cel privat din clasa speciala de fizica au ajuns in lotul restrans(cel de 5 elevi care merg la internationala), usor verificabil. Usor de aflat este si cine coordoneaza lotul si face subiecte la baraje.

  16. Domnul Gologan se pare a ales sa nu se implice altfel nu putea accepta ca 50% din cele 43 de locuri naționale sa fie ocupate de un singur județ.
    Este o abatere de peste peste 2100% fata de rezultatul mediu pe tara pe un ansamblu statistic suficient de mare ca sa nu permita asemenea anomalii fără o cauza “externa”.
    Sper ca cineva sa verifice la sfarsit clasamentul ONM si sa-l compare cu notele luate acum de aceste judetete “minune”. Daca proportionalitatea nu se respecta si nu se iau masuri atunci puteti sa inchideti taraba…..

  17. Buna ziua!

    Sunt parintele unui copil de clasa a VII a care an de an a fost la un pas de calificare la olimpiada nationala, anul trecut a fost respins cu un punctaj de 26,5 puncte. Parerea mea este ca trebuie sa aiba rabdare pentru ca scopul principal este studiul matematicii. Cred ca motivatia parintilor este mai decat a copiilor.

  18. Chiar daca ceea ce face in general doamna Andronescu nu imi place deloc, as dori sa va atrag atentia ca domnul Popa, cel care a fost anterior Ministru al Educatiei, a facut aceasta schimbare.

    Domnul Radu Gologan sigur cunoaste motivele care au stat la baza acestei modificari. La Bucuresti, situatia devenise total nedreapta la mate si la fizica(nu ca s-a schimbat prea mult, dar, totusi, e un inceput)

    1. Desi un anumit liceu particular nu functioneaza sub o lege speciala care sa permita elevilor de la acele clase speciale -de matematica, fizica si chimie (atat de blamate in scandalul Brasov,) sa mearga numai la anumite ore, totusi acest lucru se intampla de ani buni de zile fara ca autoritatile statului roman sa ia masuri pentru intrarea in normalitate.
    Acest lucru duce la discriminarea elevilor de la scolile si liceele de stat care se pregatesc pentru olimpiadele de matematica si fizica in afara orelor de curs normale ( la care trebuie, conform Legii Educatiei, sa participe pentru ca , altfel, iau note mici, absente, exmatriculare etc).

    Revenirea la vechiul regulament va duce, in Bucuresti, la accederea la nationalele de mate si fizica, la nivel de liceu, numai a elevilor din acest liceu, din clasele speciale ale acelui liceu care functioneaza in acest mod cu complicitatea autoritatilor., cu mici exceptii. Sau, nu-i asa, domnule Gologan?

    Daca este dorit acest tip de clase speciale, de ce nu propuneti o reglementare a lor astfel incat existenta sau nonexistenta lor, mersul la ore la doua -trei materii sau la toate, notele de 10 obtinute fara niciun efort sa fie posibilein toate clasele speciale, particulare si de stat?

    2. Subiectele usoare/previzibile date la anumite clase au condus, in mare masura, la ceea ce s-a intamplat la clasele a V a si a Vi a.
    Daca va uitati la rezutatele de la olimpiada de matematica, veti identifica imediat clasele la cara s-a dat ceva accesibil, se remarca prin numarul mare de punctaje mai mari de 25 de puncte si prin existenta a cel putin 3 punctaje de 28(maxim).

    3. Lipsa supravegherii video, lipsa unei forme de supraverificare rapida cand se constata anomalii in rezulatate si contestatii, sunt si ele printre cauze.

    Schimbarea actualului regulament si revenirea la cel vechi impreuna cu functionarea in continuare a acelei clase speciale doar intr-un anumit liceu particular, fara reglementare legala, cu un profesor care are legatura directa cu lotul largit (e vorba si de matema
    tica si de fizica), toate acestea vor bloca accesul copiiilor talentati din liceele de stat bucurestene la nationala si la lotul largit.
    Ce masuri propuine domnul Gologan, desigur in afara inscrierii la acel liceul particular, pentru ca elevii din liceele de stat sa aiba o sansa la trecerea de la faza judeteana la cea nationala?

    PS: Probleme sunt si mai departe, la celelalte faze ale olimpiadelor: subiecte asemanatoare cu ce s-a facut la clasa/meditatie, profesor la clasa si profesor/coordonator pe la loturi etc, ca doar suntem in Romania.

  19. Eliminati utilizarea notelor din gimnaziu din criteriul de admitere la liceu. Modul neunitar de acordare al acestora la nivelul tarii este evident, ca si in cazul olimpiadei de matematica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Florin Viu și Ramona Drăguț / Sursa foto: Arhivă personală

Material susținut de Fundația Orange

Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor – lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare…
Vezi articolul

Ministrul Muncii, după ce a fost indicat de Iohannis și Deca, ca cel cu soluția la greva generală din Educație: Dascălii noştri ştiu că atunci când PSD a fost la guvernare, de veniturile dumnealor s-a vorbit doar pe plus / Protestul este legitim şi avem şi soluţii

Dascălii noştri ştiu că atunci când PSD a fost la guvernare, de veniturile dumnealor s-a vorbit doar pe plus, a declarat ministrul Muncii, Marius Budăi (PSD), potrivit Agerpres. Ministerul Muncii…
Vezi articolul

Predarea matematicii în învățământul primar. 71% dintre profesori spun că e o provocare să facă față elevilor cu niveluri diferite de abilități la matematică și își doresc cursuri de formare pe acest subiect – Studiu

O mare majoritate a profesorilor (71%) consideră că a face față diferitelor niveluri de abilități ale elevilor reprezintă o provocare și își doresc cursuri de formare privind modul de abordare…
Vezi articolul