Înscrieri deschise în fiecare școală pentru programul de formare prin care au trecut deja 3.300 de cadre didactice. „Profesor și Părinte AZI” are 20 de credite și propune soluții concrete și instrumente utile pentru gestionarea relațiilor școală-familie (P)

2.860 de vizualizări
Activitatea profesorilor din România presupune, dincolo de lucrul cu elevii, organizarea ședințelor cu părinții, lectorate și un feedback constant despre evoluția acestora. Relaționarea cu părinții însă, necesită o cu totul altă abordare, din perspectiva adult-adult, cu valențe diferite față de expertiza și competențele principale ale profesorilor. Asociația Proacta EDU vine in sprijinul cadrelor didactice și al relației școală familie cu Programul Național Profesor și Părinte AZI.

Multitudinea situațiilor de conflict și schimbările de dinamică relațională părinți – școală – profesori din ultima vreme, ne arată că această relație nu mai poate fi abordată cu simțul comun. Cine comunică mai bine, părintele sau profesorul?

Depinde cine este profesor și cine este părinte! Și mai ales de cine are disponibilitatea și abilitatea de a iniția o comunicare asertivă. Pe de o parte, părinții au nemulțumiri la adresa sistemului, pe care le proiectează în relația cu cei pe care îi găsesc în linia întâi – profesorii, iar pe de altă parte, profesorii au în bănci oglinda familiei și a realității sociale, și observă cum se modifică așteptările părinților de la an la an.

Pentru optimizarea acestei relații Asociația Proacta EDU a obținut deja rezultate în Programul Național Profesor și Părinte AZI, și îl derulează în continuare.

Până în prezent, peste 3.300 de cadre didactice au fost instruite într-un mod complex pentru a gestiona în mod empatic și eficient relația școală – familie.

Cei 110 formatori Proacta EDU specializați în educație, psihologie, psihoterapie și sociologie, abordează programul într-o manieră integrativă și personalizată, astfel încât fiecare formabil să poată găsi soluții indiferent de cadrul în care activează (mediul rural sau urban, situații CES, școli de top sau cu rata de abandon ridicată etc).

În fiecare județ există formatori locali, care beneficiază de instruire și experiență vastă, pentru a respecta și particularitățile fiecărei zone socio-economice, și a răspunde astfel realităților și nevoilor fiecărei regiuni.

Programul de formare se adresează tuturor școlilor din România, fie că este vorba despre cele 11.740 de structuri școlare sau despre cele 7.055 de școli cu personalitate juridică. Structurat pe 6 module de lucru, însumând  80 de ore de formare, din care 43 ore de întâlniri online și 37 ore de studiu individual, „Profesor și Părinte AZI” se adresează tuturor cadrelor didactice: educatori, învățători, profesori (diriginți), inspectori și consilieri școlari, directori unități școlare.

Programul este acreditat de Ministerul Educației și aprobat prin Ordinul M.E.N nr. 3161/13.02.2019, absolvirea acestuia se concretizează și cu obținerea a 20 de credite transferabile și a Certificatului de absolvire acreditat de M.E.

Te invităm să te înscrii la curs și să fii parte din schimbarea în mai bine a relației profesor și părinte azi. În formularul de înscriere va trebui să încarci următoarele documente: copie C.I.; adeverință unitate de învățământ (este necesar să conțină funcția, gradul didactic, disciplina și specializarea); copie diplomă de licență (în cazul educatorilor / învățătorilor care nu au diplomă de licență se va transmite diploma de bacalaureat); copie certificat căsătorie (după caz); dovada de plată sau dovadă achiziție școală.

Costul programului este 350 RON și se achită în contul organizației (școlile care au buget ne găsesc pe SEAP).

Pentru alte detalii, Asociația Proacta EDU vă stă la dispoziție la numărul de telefon 0772.037.050 sau la adresa de e-mail inscrieri@proactaedu.ro.

Citește și: Câte un cadru didactic desemnat de fiecare școală va primi formare și suport de la specialiști în programul „Profesor și Părinte azi” / Înscrieri până pe 24 iunie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Școlile să fie deschise pentru o lună, clasele primare și grădinițele să rămână închise într-un scenariu complet de revenire la ore trimis Ministerului Educației de Inspectoralul Școlar București

Redeschiderea școlilor ar trebui să se facă mai întâi pentru elevii de clasele a VIII-a și a XII-a, care vor sta la cursuri timp de două săptămâni, iar pentru următoarele…
Vezi articolul

Angajații, inclusiv cei din Educație, nu se pot îmbolnăvi mai mult de o lună și nici 15 zile sau 31 de zile fix, prevăd modificările din Legea Bolojan – arată Camera Consultanților Fiscali într-o adresă către Ministerul Finanțelor

Noile prevederi din Legea 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, nu pun doar în Educație probleme în implementare. Camera Consultanților Fiscali (CCF) atrage atenția, într-o adresă oficială transmisă Ministerului Finanțelor, ANAF…
Vezi articolul

26 de ani de excelență sărbătoriți la Grădinița Mea / Carmen Jacqueline Dan, director LTSM: Provocarea pentru părinți și copii este de a descoperi ce îi individualizează și de a accepta diversitatea naturii umane (P)

Evenimentul va cuprinde o serie de activități ludice dedicate preșcolarilor, precum și un dress-code pe măsura temei alese. „Provocarea adresată atât părinților, cât și copiilor pentru evenimentul de sărbătorire a…
Vezi articolul

VIDEO Timp de 16 săptămâni ar urma să fie plătite suplimentar profesorilor orele de recuperare, spune ministrul Educației: Programul va fi decis de profesori, împreună cu elevii, prin consultarea părinților

Orele remediale vor fi plătite suplimentar profesorilor pe durata de 16 săptămâni, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-un interviu pentru HotNews.ro. Asta înseamnă aproape toată durata Semestrului II din anul…
Vezi articolul

Profesorul anonim: Domnule ministru, în liceele tehnologice elevii au practică comasată în Școala Altfel și în Săptămâna Verde. Dacă ne-ați luat dreptul să avem 16 ore, după un număr important de ani, poate rezolvați ca norma de 20 de ore să nu devină pentru unii, nici măcar o săptămână, de 26-28 de ore

Domnule ministru, în anul școlar care s-a încheiat, am avut norma de 16 ore (38 de ani vechime, gradul 1), dar în realitate 20 de ore, când nicio clasă nu…
Vezi articolul