Înscrieri deschise în fiecare școală pentru programul de formare prin care au trecut deja 3.300 de cadre didactice. „Profesor și Părinte AZI” are 20 de credite și propune soluții concrete și instrumente utile pentru gestionarea relațiilor școală-familie (P)

2.867 de vizualizări
Activitatea profesorilor din România presupune, dincolo de lucrul cu elevii, organizarea ședințelor cu părinții, lectorate și un feedback constant despre evoluția acestora. Relaționarea cu părinții însă, necesită o cu totul altă abordare, din perspectiva adult-adult, cu valențe diferite față de expertiza și competențele principale ale profesorilor. Asociația Proacta EDU vine in sprijinul cadrelor didactice și al relației școală familie cu Programul Național Profesor și Părinte AZI.

Multitudinea situațiilor de conflict și schimbările de dinamică relațională părinți – școală – profesori din ultima vreme, ne arată că această relație nu mai poate fi abordată cu simțul comun. Cine comunică mai bine, părintele sau profesorul?

Depinde cine este profesor și cine este părinte! Și mai ales de cine are disponibilitatea și abilitatea de a iniția o comunicare asertivă. Pe de o parte, părinții au nemulțumiri la adresa sistemului, pe care le proiectează în relația cu cei pe care îi găsesc în linia întâi – profesorii, iar pe de altă parte, profesorii au în bănci oglinda familiei și a realității sociale, și observă cum se modifică așteptările părinților de la an la an.

Pentru optimizarea acestei relații Asociația Proacta EDU a obținut deja rezultate în Programul Național Profesor și Părinte AZI, și îl derulează în continuare.

Până în prezent, peste 3.300 de cadre didactice au fost instruite într-un mod complex pentru a gestiona în mod empatic și eficient relația școală – familie.

Cei 110 formatori Proacta EDU specializați în educație, psihologie, psihoterapie și sociologie, abordează programul într-o manieră integrativă și personalizată, astfel încât fiecare formabil să poată găsi soluții indiferent de cadrul în care activează (mediul rural sau urban, situații CES, școli de top sau cu rata de abandon ridicată etc).

În fiecare județ există formatori locali, care beneficiază de instruire și experiență vastă, pentru a respecta și particularitățile fiecărei zone socio-economice, și a răspunde astfel realităților și nevoilor fiecărei regiuni.

Programul de formare se adresează tuturor școlilor din România, fie că este vorba despre cele 11.740 de structuri școlare sau despre cele 7.055 de școli cu personalitate juridică. Structurat pe 6 module de lucru, însumând  80 de ore de formare, din care 43 ore de întâlniri online și 37 ore de studiu individual, „Profesor și Părinte AZI” se adresează tuturor cadrelor didactice: educatori, învățători, profesori (diriginți), inspectori și consilieri școlari, directori unități școlare.

Programul este acreditat de Ministerul Educației și aprobat prin Ordinul M.E.N nr. 3161/13.02.2019, absolvirea acestuia se concretizează și cu obținerea a 20 de credite transferabile și a Certificatului de absolvire acreditat de M.E.

Te invităm să te înscrii la curs și să fii parte din schimbarea în mai bine a relației profesor și părinte azi. În formularul de înscriere va trebui să încarci următoarele documente: copie C.I.; adeverință unitate de învățământ (este necesar să conțină funcția, gradul didactic, disciplina și specializarea); copie diplomă de licență (în cazul educatorilor / învățătorilor care nu au diplomă de licență se va transmite diploma de bacalaureat); copie certificat căsătorie (după caz); dovada de plată sau dovadă achiziție școală.

Costul programului este 350 RON și se achită în contul organizației (școlile care au buget ne găsesc pe SEAP).

Pentru alte detalii, Asociația Proacta EDU vă stă la dispoziție la numărul de telefon 0772.037.050 sau la adresa de e-mail inscrieri@proactaedu.ro.

Citește și: Câte un cadru didactic desemnat de fiecare școală va primi formare și suport de la specialiști în programul „Profesor și Părinte azi” / Înscrieri până pe 24 iunie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Dorin Stănescu, vicepreşedintele Societăţii de Ştiinţe Istorice din România: Avem nevoie de site-uri dedicate ca să predăm modern istoria / Oficialii „aruncă niște cuvinte”, pentru a „da cumva vina pe profesori” / Despre predarea după dictare: s-ar „practica peste tot”

Profesorul Dorin Stănescu acuză oficialii din Educație că preferă să schimbe direcția dezbaterilor pentru noile planuri-cadru pentru liceu „pentru a da cumva vina pe profesori”, în loc să ofere soluții…
Vezi articolul

VIDEO Progresul elevului va fi criteriu de evaluare pentru profesori – Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației: Nu putem ține un copil în școală 12 ani, 13 ani, timp în care să-i impunem reguli și apoi să ne așteptăm să fie capabil să ia decizii pentru el

Progresul elevului va fi criteriu de evaluare pentru profesori, spune Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, într-un interviu pentru Edupedu.ro, în marja publicării în dezbatere a proiectelor legilor…
Vezi articolul

Profesorul anonim – Scrisoare despre învățământul din mediul rural: Lecțiile se țin după orarul autobuzelor, copiii lipsesc ca să muncească în gospodărie, iar directorii se roagă de primari să plătească curentul / Sistemul trebuie să vină cu reguli clare, cu sprijin real, nu cu promisiuni de reforme „pentru toți”, care îi ignoră exact pe cei mai vulnerabili

În școlile din satele României are loc „o luptă surdă, dusă în tăcere de oameni care încă mai cred în educație – profesori, învățători, directori, unii părinți și câțiva elevi…
Vezi articolul

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Ciprian Fartușnic, cercetător: Manualul este un instrument de lucru al copilului, dacă îl transformăm în propriul nostru instrument de predare, ne-am dat foc la valiză / Dacă nu îi învățăm să își pună la treabă cunoștințele, o să ne minunăm că, atunci când se anunță la un megafon, pe un aeroport, că s-a schimbat poarta, în limba franceză, după ce au făcut 12 ani de franceză la școală, pierd avionul

Invitat să le vorbească profesorilor despre rolul esențial al profesorilor în formarea competențelor elevilor, cercetătorul Ciprian Fartușnic a explicat că fiecare profesor are o libertate foarte mare în modul în…
Vezi articolul