Înscrieri deschise în fiecare școală pentru programul de formare prin care au trecut deja 3.300 de cadre didactice. „Profesor și Părinte AZI” are 20 de credite și propune soluții concrete și instrumente utile pentru gestionarea relațiilor școală-familie (P)

2.867 de vizualizări
Activitatea profesorilor din România presupune, dincolo de lucrul cu elevii, organizarea ședințelor cu părinții, lectorate și un feedback constant despre evoluția acestora. Relaționarea cu părinții însă, necesită o cu totul altă abordare, din perspectiva adult-adult, cu valențe diferite față de expertiza și competențele principale ale profesorilor. Asociația Proacta EDU vine in sprijinul cadrelor didactice și al relației școală familie cu Programul Național Profesor și Părinte AZI.

Multitudinea situațiilor de conflict și schimbările de dinamică relațională părinți – școală – profesori din ultima vreme, ne arată că această relație nu mai poate fi abordată cu simțul comun. Cine comunică mai bine, părintele sau profesorul?

Depinde cine este profesor și cine este părinte! Și mai ales de cine are disponibilitatea și abilitatea de a iniția o comunicare asertivă. Pe de o parte, părinții au nemulțumiri la adresa sistemului, pe care le proiectează în relația cu cei pe care îi găsesc în linia întâi – profesorii, iar pe de altă parte, profesorii au în bănci oglinda familiei și a realității sociale, și observă cum se modifică așteptările părinților de la an la an.

Pentru optimizarea acestei relații Asociația Proacta EDU a obținut deja rezultate în Programul Național Profesor și Părinte AZI, și îl derulează în continuare.

Până în prezent, peste 3.300 de cadre didactice au fost instruite într-un mod complex pentru a gestiona în mod empatic și eficient relația școală – familie.

Cei 110 formatori Proacta EDU specializați în educație, psihologie, psihoterapie și sociologie, abordează programul într-o manieră integrativă și personalizată, astfel încât fiecare formabil să poată găsi soluții indiferent de cadrul în care activează (mediul rural sau urban, situații CES, școli de top sau cu rata de abandon ridicată etc).

În fiecare județ există formatori locali, care beneficiază de instruire și experiență vastă, pentru a respecta și particularitățile fiecărei zone socio-economice, și a răspunde astfel realităților și nevoilor fiecărei regiuni.

Programul de formare se adresează tuturor școlilor din România, fie că este vorba despre cele 11.740 de structuri școlare sau despre cele 7.055 de școli cu personalitate juridică. Structurat pe 6 module de lucru, însumând  80 de ore de formare, din care 43 ore de întâlniri online și 37 ore de studiu individual, „Profesor și Părinte AZI” se adresează tuturor cadrelor didactice: educatori, învățători, profesori (diriginți), inspectori și consilieri școlari, directori unități școlare.

Programul este acreditat de Ministerul Educației și aprobat prin Ordinul M.E.N nr. 3161/13.02.2019, absolvirea acestuia se concretizează și cu obținerea a 20 de credite transferabile și a Certificatului de absolvire acreditat de M.E.

Te invităm să te înscrii la curs și să fii parte din schimbarea în mai bine a relației profesor și părinte azi. În formularul de înscriere va trebui să încarci următoarele documente: copie C.I.; adeverință unitate de învățământ (este necesar să conțină funcția, gradul didactic, disciplina și specializarea); copie diplomă de licență (în cazul educatorilor / învățătorilor care nu au diplomă de licență se va transmite diploma de bacalaureat); copie certificat căsătorie (după caz); dovada de plată sau dovadă achiziție școală.

Costul programului este 350 RON și se achită în contul organizației (școlile care au buget ne găsesc pe SEAP).

Pentru alte detalii, Asociația Proacta EDU vă stă la dispoziție la numărul de telefon 0772.037.050 sau la adresa de e-mail inscrieri@proactaedu.ro.

Citește și: Câte un cadru didactic desemnat de fiecare școală va primi formare și suport de la specialiști în programul „Profesor și Părinte azi” / Înscrieri până pe 24 iunie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Temele de vacanță – plăcere sau calvar? Sfaturi de la Constanța Brăslașu, consilier școlar: Nu prin metode dure precum „du-te în camera ta și fă-ți temele!”, aceste metode nu mai funcționează / Fără comentarii negative la adresa profesorului pentru că demotivează copilul / Zece sfaturi practice

În fiecare vacanță, de obicei, multor copii și părinți le este dificil să privească organizat temele sau să se apuce de rezolvarea lor în timp util. Constanță Brăslașu, consilier școlar…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Lecție de Matematică Algebră la clasa a VI-a, cu plan de lecție oferit profesorilor, în sistem clasă inversată, cu ajutorul tablei interactive / Profesoara Larisa Dediu: Sunt atâtea platforme care ne ajută încât avem nevoie să ni se dea aceste exemple, să ni se arate cum să le folosim eficient la clasă

Larisa Dediu, profesor de Matematică la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Bacău a fost de acord să le arate tuturor profesorilor interesați, elevilor și părinților, felul în care tehnologia…
Vezi articolul

Minimum 15 credite transferabile obținute prin cursuri de formare continuă o dată la 5 ani, condiție pentru profesori în proiectul legii Deca. Impactul formărilor va fi monitorizat la clasă, anunță ministra

Profesorii vor trebui să obțină minimum 15 credite ECTS prin cursuri de formare continuă, la fiecare 5 ani, începând de la data licențierii în cariera didactică (actuala definitivare în învățământ…
Vezi articolul