Material susținut de Fundația The Institute

Inspectorul școlar general al Capitalei, despre deschiderea școlilor: Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică

4.121 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
Deschiderea școlilor și a grădinițelor este o decizie care se va lua „în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie”, a declarat inspectorul școlar general al Municipiului București, Ionel Pușcaș. În cadrul unei conferințe în care Fundația The Institute, alături de Inspectoratul Școlar Municipal și de primarul Sectorului 6 au lansat un proiect pilot de colectare selectivă în școlile din sector, Pușcaș a fost întrebat cum se vor desfășura orele, după vacanță.

Aceste decizii se iau în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie. Nu cred că e cineva în măsură să spună că pandemia se termină mâine, în ianuarie sau în februarie, că nivelul infectărilor va putea permite o relaxare și ne vom putea întoarce la școală„, a răspuns Pușcaș. 

Inspectorul școlar general a declarat că „deocamdată școala se desfășoară în format online, toată lumea face eforturi pentru a răspunde acestui mod de desfășurare actului educațional. În rest, celelalte decizii în legătură cu cum și când ne vom întoarce la școală, e o discuție la care nu știu cine vă poate răspunde„. 

Am înțeles că Germania s-a închis, Danemarca, deci ar fi paradoxal. Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică și să ținem de sănătatea copiilor„, a afirmat Ionel Pușcaș.

Eu am avut un COVID prietenos, dar din experiența unor colegi nu este întotdeauna prietenos și uneori e dezastruos. Deci trebuie să privim prudenți„, a continuat inspectorul școlar general al Capitalei.

Declarațiile au fost făcute la semnarea unui acord de parteneriat între ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), Primăria Sectorului 6 al Capitalei și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, pentru implementarea unui program pilot în școlile și liceele din Sectorul 6 al Capitalei pentru a crea infrastructura logistică și umană pentru colectarea selectivă a deșeurilor în vederea reciclării.

ASAP este un program de responsabilitate socială, inițiat de The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare.

Cred că acțiunea de colectare selectivă e un demers necesar care trebuie început de la vârste cât mai fragede. Colectarea selectivă e un pas important în direcția reciclării deșeurilor. Astăzi, ISMB este parte a acestui proiect, a acestui demers, deoarece noi am considerat că educația în sensul realizării unor acțiuni care să protejeze mediul, care să ducă la o colectare selectivă trebuie să înceapă de la vârste cât mai fragede și să înceapă de la școală„, a afirmat inspectorul școlar general al Capitalei.

Pușcaș a precizat că, „uneori, persoanele la o anumită vârstă sunt mai rezistente, sunt mai puțin dispuse să accepte o schimbare. În schimb, copiii sunt cei care sunt deschiși și primesc chiar cu entuziasm un lucru pe care îl consideră bun. Am văzut de multe ori copii care își trag părintele de mână: nu mai arunca hârtia asta pe jos!, pentru că a auzit undeva la școală sau într-un alt context că nu e bine acest lucru. Dacă prin educație copiii își vor însuși aceste cunoștințe, aceste învățături, ei vor insista pe lângă părinți, pe lângă cei din societate și vor veni cu acel plus de educație necesar pentru a se produce acel declic, pentru a se schimba comportamentul, pentru a trece până la urmă la un alt nivel de cvilizație. Trebuie să ne ridicăm și la nivel comportamental la nivelul condițiilor pe care societatea reușește cu eforturi să le genereze„.

VIDEO Declarațiile integrale ale inspectorului școlar general al Capitalei, Ionel Pușcaș:


1 comment
  1. Trebuie sa fim conștienți că dacă s-ar deschide școlile ar crește numărul de infectări.Cine a învățat și înainte de inchiderea școlilor,învața și acum.Interesul lor nu creste sau descrește daca sunt sau nu in clasă reală.Da,era mai bine când aveam libertatea de a ne mișca ,dar asta nu înseamnă că dacă ne ducem la școală dispare virusul.Asta e!Anul acesta cred că pe online stăm.Sa trecem cu bine și să fim sănătoși noi și familiile noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Planurile-cadru pentru liceu au fost modificate. Elevii vor avea câte o oră în plus pe săptămână, în anul școlar viitor, la toate profilurile și specializările, pentru noua disciplină „Istoria evreilor” inclusă în trunchiul comun

Din anul școlar 2023-2024, elevii de clasa a XI-a vor avea o oră în plus în fiecare săptămână, oră ce va fi alocată disciplinei „Istoria evreilor. Holocaustul”, potrivit unor ordine…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

Școlile și liceele, obligate să desfășoare o activitate de prevenire a consumului de droguri în perioada 1-5 aprilie 2024 și să desemneze o persoană responsabilă cu implementarea activităților cât mai curând – adresă a Ministerului Educației

Școlile și liceele trebuie să desfășoare o activitate de prevenire a consumului de droguri în săptămâna 1-5 aprilie 2024, să desemneze o persoană responsabilă cu implementarea activităților de prevenire a…
Vezi articolul

Simulările naționale pentru BAC și Evaluarea Națională să fie organizate în Școala Altfel, din motive logistice, propune Sorin Haiduc, profesor de matematică și director de școală

Sorin Haiduc, profesor de matematică și director al Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad, a propus ca simulările pentru examenele naționale să se desfășoare în timpul programului Școala…
Vezi articolul

Începe selecția pentru Consiliul cu rol fundamental în stabilirea plagiatelor, CNADTCU. Ministerul publică profilul viitorilor membri și principiile de alegere – demnitarii și politicienii, excluși

Ministerul Educației anunță că a început demersurile pentru selecția viitorilor membri CNATDCU – mandatul 2020-2024. Selecția vine în contextul în care mandatul membrilor comisiilor de specialitate și ai Consiliului General…
Vezi articolul

Gheorghiță, despre integrarea vaccinului Covid-19 în schema de vaccinare a copiilor: În cazul vaccinurilor cu tehnologii diferite, care conțin agenți biologici vii atenuați, este important să fie administrat la o distanță de cel puțin 28 de zile. La vaccinuri care conțin componente microbiene sau pe bază de ARN mesager, la cel puțin două săptămâni

Întrebat cum poate fi integrat corect vaccinul împotriva COVID-19 în schema de vaccinare a minorilor, medicul Valeriu Gheorghiță a explicat: „Dacă vorbim de combinarea unor vaccinuri cu tehnologii diferite și…
Vezi articolul