Instrumentele propuse de Google școlilor, în noul an: Classroom, realitate augmentată, tablă virtuală și aplicații de siguranță și control parental

6.439 de vizualizări
Sursă foto: Pixabay.com
Aproximativ 80% dintre școlile românești utilizează în prezent principalul instrument propus de Google pentru educație, Google Classroom, anunță compania într-un comunicat prin care prezintă pachetul său de programe și aplicații pentru mediul educațional, în noul an școlar. Prezentarea portofoliului educațional Google vine la o săptămână și jumătate de la începerea cursurilor pentru elevi și în contextul amplificării discuțiilor despre posibila trecere în online a școlilor, în context pandemic.

Google Workspace for Education rămâne pachetul principal pentru profesori și elevi, iar compania spune că 5028 de școli din aproape 2500 de localități utilizează Classroom (circa 80% din total). Potrivit Google, numărul școlilor care utilizează această platformă a crescut de aproape 20 de ori de la începutul pandemiei, în primăvara lui 2020.

Pe lângă acesta, Google prezintă o serie de aplicații și programe vechi și noi, inclusiv o platformă de realitate augmentată, o tablă virtuală și instrumente de control parental și siguranță pentru copii în modul online.

Platformele propuse de Google pentru educație în noul an:

Google Workspace for Education. Potrivit companiei, la acest început de an școlar, Google Classroom vine cu o serie de îmbunătățiri:

  • „Începând din această toamnă, profesorii vor putea da mai ușor teme către clase diferite, iar elevii vor avea la dispoziție aplicația Classroom Android în modul offline, ceea ce înseamnă că vor putea să-și facă teme de pe telefon, chiar dacă sunt offline.”
  • „Google Meet din Classroom va aduce câteva schimbări care vizează siguranța. Una dintre ele este „sala de așteptare”, unde toți elevii dintr-o clasă vor sta până vine profesorul, când vor intra în respectiva clasă online.”
  • „Cei care nu sunt pe lista elevilor dintr-o anumită clasă vor putea participa la ora online doar după ce vor primi permisiunea profesorului, astfel încât să nu existe participanți neinvitați la oră.”   

Eroii Internetului: Platformă lansată anul trecut, e o platformă dedicată siguranței online, pentru copii și părinți, ce folosește jocuri și instrumente distractive prin care „copiii învață principiile de a fi un cetățean digital bun: cum să-și protejeze parolele, cum să fie amabili pe internet, cum să aibă grijă la ce împărtășesc pe rețelele sociale, cum să întrebe pentru a găsi răspunsuri”. Platforma oferă la începutul noul an școlar jocuri și lecții noi și are un nou design optimizat pentru învățare digitală și la distanță, cu un „hub” pentru familii. 

Jamboard – o tablă virtuală la care profesorii au acces și unde elevii pot lipi stickere virtuale, încărca imagini și comenta în timp real. 

Realitatea augmentată – prezentată ca instrument care „să facă mai interesant” procesul de învățare. Elevii pot vedea pe telefon, în 3D, sau chiar în spațiul camerei în care se află, anumite lucruri care li se predau la școală. Sunt disponibile în realitate augmentată animale terestre, acvatice, păsări, dinozauri, sisteme ale corpului uman (digestiv, circulator, nervos, endocrin, respirator, limfatic etc.), structuri celulare (mitocondria, celula vegetală, nucleul celular ori procariota) sau termeni din biologie (globulă roșie, eucariote sau monocotiledonate). Elementele disponibile în realitate augmentată sunt cele la care este afișată opțiunea „Vizualizați în 3D” după căutarea în Google. Detalii aici.  

Lens – „Elevii pot face o poză unei ecuații sau probleme, iar serviciul Lens le oferă acces rapid la rezultate care să-i ajute, precum ghiduri pas-cu-pas pentru rezolvarea problemei și explicații detaliate pentru a înțelege mai bine conceptele cheie. O alternativă la Google Lens este aplicația Socratic.”

Family Link – Aplicație cunoscută, menită să îi ajute pe părinți să-și supravegheze copiii atunci când aceștia sunt online și să stabilească reguli de utilizare a mediului digital pentru aceștia.

Calculator – Cel „built-in” pe care Google îl oferă din căutarea „calculator”. Compania spune că acesta „poate rezolva multe probleme de matematică”.


2 comments
  1. Iar reprezentanța Google din România, Edu Apps, girată de guvern, cere acum școlilor 1000 lei/an pt.a sincroniza elevii, având acces liber la SIIR.

    Adică 1 milion de euro.

    Mulțumiri partidului iubit!

  2. Si uite asa intra Google in viata copiilor, in lipsa unei alternative. Poate in viitor copiii vor cotiza cu spor la AdWords. Poate vor utiliza mai mult Gmail ca sa inteleaga Google cu cine comunica sau pe ce isi cheltuie banii. Poate vor avea un telefon Android ca sa se stie pe unde umbla, prin ce magazine intra si cat stau pe acolo.
    Imi imaginez cat de interesant poate fi sa poti studia o mitocondrie, pe telefon, in metrou, in drum spre scoala. Cand lipsesc microscoapele in laborator sau cand laboratorul nu mai exista, mai bine asa decat deloc …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe universități au discutat cu reprezentanții Băncii Europene de Investiții și cu ministrul Educației despre o schemă europeană de garantare a creditelor pentru studenți și una de investiții

Accesul studenților la credite acordate de Banca Europeană de Investiții este susținut de ministrul Educației, potrivit unui comunicat al ministerului. Sorin Cîmpeanu și vicepreședintele Băncii Europene de Investiții (BEI), Christian…
Vezi articolul

Refacem proiectul de încadrare pentru profesori, dar ce facem dacă se comasează și școli? – directoare de școală: Trebuie s-o luăm din nou cu rețeaua școlară, să refacem planul de școlarizare. Când să le facem într-un timp atât de scurt?

O directoare de școală din mediul rural a semnalat, pentru Edupedu.ro, că în unele școli s-a cerut refacerea proiectului de încadrare pentru profesori: „Refacem proiectul de încadrare, dar ce facem dacă…
Vezi articolul

Scriitorul Radu Vancu: E vital ca profesorii să nu renunțe la grevă. Fiindcă dacă vor pierde acum vor pierde pentru totdeauna. Iar disprețul establishmentului politic pentru ei, până acum oarecum camuflat, va fi de acum înainte la vedere și imposibil de suportat. Suntem alături de voi

Dacă profesorii vor pierde acum vor pierde pentru totdeauna, scrie într-un mesaj pe Facebook scriitorul Radu Vancu. Acesta le transmite profesorilor că „este vital să nu renunțe la grevă”. „Încă…
Vezi articolul

Directoarea Daniela Orășanu, despre proiectele de planuri-cadru: Dacă profesorului i s-ar explica frumos care sunt etapele reformei, poate ar înțelege ce îl așteaptă. Avem nevoie de siguranță și formare / Ion Ionici: Vom avea încredere în minister în momentul în care ne va fi clar

Dan Ion Ionici, directorul Liceului Teoretic „Jean Luis Calderon” din Timișoara, și Daniela Orășanu, directoarea Colegiului Tehnic de Căi Ferate „Unirea” din Pașcani, cer Ministerului Educației clarificări asupra reformei curriculare…
Vezi articolul

OFICIAL Fiecare școală decide procedura de repartizare a copiilor în grupe de creșă și grădiniță și a elevilor în clase: prin tragere la sorți sau aleatoriu, din anul școlar 2024-2025. Listele vor fi publicate cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea anului școlar

Procedura stabilită de Ministerul Educației prin care elevii de școală și liceu dar și copii de creșă și grădiniță vor fi împărțiți în clase/ grupe de început de nivel a…
Vezi articolul
CIVIS Open Lab

UPDATE Profesoara de suedeză Carmen Vioreanu, concediată de Universitatea de București la începutul anului, după acuzații de comportament abuziv, trebuie reîncadrată în funcție – decizia Tribunalului București / Universitatea va face recurs

Profesoara de suedeză Carmen Vioreanu, concediată disciplinar de Universitatea din București, la începutul anului, după ce a fost acuzată de comportament abuziv la adresa studenților, trebuie reîncadrată în funcție, după…
Vezi articolul