Învățătorii din România au cele mai numeroase clase cu elevi din Uniunea Europeană

2.806 vizualizări
Foto: captură Eurostat
În şcolile primare din Uniunea Europeană există, în medie, 14 elevi la un învăţător, însă clasele din România sunt cele mai numeroase, în condiţiile în care în anul 2019 erau aproape 20 de elevi la un învăţător, în timp ce în Grecia erau 8,7 elevi la un învăţător, arată datele publicate marţi de Eurostat, citate de G4Media.ro.

Numărul de elevi care îi revin unui cadru didactic în învățământul primar a crescut de la 18,6 în 2013, la 19,4 în 2019, în vreme ce în aceeași perioadă la nivelul Uniunii Europene acest număr s-a redus.

Foto: captură Eurostat

În Marea Britanie este un număr mai mare de elevi/învățător, 19,9, dar Regatul nu mai face parte din Uniunea Europeană, așa că România a preluat conducerea în acest top.

Ţările cu cel mai ridicat număr de elevi pentru un singur învăţător sunt: România (19,4 elevi), Franţa (18,8 elevi) şi Cehia (18,7 elevi). La polul opus sunt Grecia (8,7 copii), Luxemburg (9 copii) şi Polonia (9,6 elevi).

În gimnaziu, numărul de elevi pe un cadru didactic este sub media UE în România – doar 11,5, față de 11,9 cât e media UE. Iar din 2013 se poate vedea o scădere a acestui indicator.

Pentru liceu, România are 13,4 elevi care revin unui cadru didactic și este a patra în clasamentul Uniunii Europene.

În total, în anul 2019, în UE erau două milioane de învăţători (85% femei şi 15% bărbaţi) şi 24,5 milioane de elevi în învăţământul primar.


2 comments
  1. Exact.
    Și e valabil și pentru gimnaziu si liceu.

    În întâlnirile directe pe care le aveam cu colegii europeni aceștia rămâneu pur si simplu șocați când auzeau de 30-36 de elevi in clase.
    Unii chiar ne puneau să scriem cifra crezând că nu au înțeles bine.
    N.B. Acestea erau reacțiile înainte de pandemie.

    Cam același lucru și cu salariile.
    Când le spunem că avem colegi cu 500 euro salariu, europenii întreabă de obicei:
    Pe săptămână?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

TALIS 2018: Profesorii români predau la clasă la fel de mult ca acum 5 ani, dar se declară printre cei mai deschiși la schimbare / Plus: România înregistrează cea mai mare diferență urban-rural în formarea profesorilor

Profesorii din România petrec 81% din timpul unei lecții obișnuite cu procesul efectiv de predare și învățare, față de media UE de 77,8%. Concluzia apare în amplul studiu TALIS 2018,…
Vezi articolul