Ioana Dăncescu, psihoterapeut: Despre interdicții și folosirea lui “NU” atunci când suntem copii

883 de vizualizări
ioana dancescu terapia functioneaza
terapia functioneaza

Despre interdicții vom discuta in acest articol. Dorim sa vedem daca toate aceste “Nu-uri” pe care i le spunem copilului il ajuta cu adevarat sau dimpotriva.

  • Nu ai voie!
  • Nu te murdări ca un porc!
  • De ce nu stai cuminte lângă mine ca alți copii?
  • De ce nu alergi mai încet?
  • Nu mai face gălăgie!

Vi se par cunoscute interdicțiile și întrebările de mai sus? Poate și părinții voștri și ai mei le-au folosit la un moment dat. Eu știu sigur că le-am auzit de curând în parc, pe stradă, etc, și bineînțeles nu sunt singurele, lista lor poate continua. Cred că dacă am face un brainstorming împreună am genera în mod sigur un număr foarte mare de idei asemănătoare: ce spuneau cei mari că trebuie sau nu trebuie să facem.

Despre interdicții si familii

Fiecare familie este unică în felul ei, inclusiv raportându-ne la modul în care își crește și educă copii. Fiecare știe mai bine ce își dorește pentru copilul lui și ce stil i se potrivește atunci când interacționează cu copilul lui.

Citeşte şi: Oana Moraru: Misiunea familiilor în parenting e astăzi de două ori mai grea. A dispărut rolul inhibitor al fricii

Putem astfel întâlni unii părinți foarte grijulii și protectori, alții severi și cu multe reguli legate de creșterea copiilor (vom discuta și despre aceste stiluri și ceea ce le activează într-un alt articol). Majoritatea părinților sunt undeva între aceste două extreme. Ce au însă mulți părinți în comun atunci când au un copil, mai ales cu vârsta până în 7-8 ani? Cu toții s-au împrietenit cu “NU” și îl țin strâns în brațe când vine vorba de libertatea pe care o acordă copilului lor.

Puteți ciți continuarea articolului cu informații utile pe terapiafunctioneaza.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Experiența predării online, împărtășită de British Council: Cum decurg cursurile, care sunt provocările și cum se descurcă profesorii? (Partea I)

  British Council este organizaţia internaţională a Marii Britanii pentru relaţii culturale şi educaţionale. De peste 80 de ani, oferă oamenilor de pretutindeni o deschidere către creativitatea şi realizările britanice…
Vezi articolul

Subraportarea Covid-19 în România: Centrul britanic de modelare matematică a bolilor infecțioase estimează că doar 9-17% din totalul cazurilor simptomatice de coronavirus ar fi confirmate și raportate / Plus: Cifre la nivel global

În România ar fi confirmate și raportate între 8,9% și 17% dintre cazurile simptomatice de infecții cu noul coronavirus, potrivit unor estimări actualizate făcute de un grup de epidemiologi britanici.…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, OECD: În România, tratați profesorii de liceu mult mai bine decât pe educatori și pe învățători, deși este mult mai ușor să te descurci cu elevii de la liceu. Educația timpurie este mult mai valoroasă

„Calitatea educației nu va fi niciodată mai bună decât calitatea profesorilor și a predării”, spune Andreas Schleicher, Directorul Directoratului pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economica (OECD). Acesta…
Vezi articolul