Ioana Dăncescu, psihoterapeut: Despre interdicții și folosirea lui “NU” atunci când suntem copii

1.017 vizualizări
ioana dancescu terapia functioneaza
terapia functioneaza

Despre interdicții vom discuta in acest articol. Dorim sa vedem daca toate aceste “Nu-uri” pe care i le spunem copilului il ajuta cu adevarat sau dimpotriva.

  • Nu ai voie!
  • Nu te murdări ca un porc!
  • De ce nu stai cuminte lângă mine ca alți copii?
  • De ce nu alergi mai încet?
  • Nu mai face gălăgie!

Vi se par cunoscute interdicțiile și întrebările de mai sus? Poate și părinții voștri și ai mei le-au folosit la un moment dat. Eu știu sigur că le-am auzit de curând în parc, pe stradă, etc, și bineînțeles nu sunt singurele, lista lor poate continua. Cred că dacă am face un brainstorming împreună am genera în mod sigur un număr foarte mare de idei asemănătoare: ce spuneau cei mari că trebuie sau nu trebuie să facem.

Despre interdicții si familii

Fiecare familie este unică în felul ei, inclusiv raportându-ne la modul în care își crește și educă copii. Fiecare știe mai bine ce își dorește pentru copilul lui și ce stil i se potrivește atunci când interacționează cu copilul lui.

Citeşte şi: Oana Moraru: Misiunea familiilor în parenting e astăzi de două ori mai grea. A dispărut rolul inhibitor al fricii

Putem astfel întâlni unii părinți foarte grijulii și protectori, alții severi și cu multe reguli legate de creșterea copiilor (vom discuta și despre aceste stiluri și ceea ce le activează într-un alt articol). Majoritatea părinților sunt undeva între aceste două extreme. Ce au însă mulți părinți în comun atunci când au un copil, mai ales cu vârsta până în 7-8 ani? Cu toții s-au împrietenit cu “NU” și îl țin strâns în brațe când vine vorba de libertatea pe care o acordă copilului lor.

Puteți ciți continuarea articolului cu informații utile pe terapiafunctioneaza.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Theodor Georgescu, filolog: Limba latină ar trebui reintrodusă ca probă opțională de Bacalaureat pentru elevii de la uman / Cum poate fi, de exemplu, economia mai relevantă decât limba latină pentru specializarea de filologie?

Reintroducerea limbii latine ca probă opțională la examenul de Bacalaureat ar trebui să fie prevăzută în actualele proiecte ale legilor educației, susține Theodor Georgescu, filolog clasicist, conferențiar al Facultății de limbi…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

Ce este evaluarea națională standardizată? Dragoș Iliescu, expert în testare educațională: Să ne așteptăm la teste cu un număr mai mare de itemi, probabil cel puțin 30-40 de întrebări, care vor fi scorați în mod automat, posibil de computer. Va scădea numărul contestațiilor acceptate

Standardizarea evaluării naționale și informatizarea examenelor au fost anunțate de ministrul Educației ca obiectiv pentru examenele de anul viitor. Ce înseamnă testarea standardizată și cum va fi organizată, de exemplu,…
Vezi articolul