Jean Badea, autorul proiectului Strategiei de digitalizare a Educației: A stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există / Se propun proiecte despre care nu se știe dacă vor fi asumate într-un plan național

815 vizualizări
Foto: edu.ro
Strategia de digitalizare a Educației a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există, spune Jean Badea, autorul proiectului Strategiei SmartEdu, într-o reacție la anunțul ministrului fondurilor europene că aplicarea strategiei va fi operaționalizată prin fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Într-un mesaj pe pagina sa de Facebook, fostul subsecretar de stat (n. red. care și-a dat demisia din Ministerul Educației pentru că timp de două luni nimeni nu l-a mai întrebat nimic despre digitalizare, strategie sau alte planuri), spune că nu există un plan asumat pentru implementarea digitalizării Educației sau a Strategiei pentru digitalizarea Educației.

„Strategia a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există”, scrie Jean Badea.

„Despre cum punem carul înaintea boilor!

“Ministrul Fondurilor Europene a vorbit și despre digitalizarea educației: „Este o strategie făcută de Ministerul Educației, pusă în dezbatere publică, aici sunt fondurile pentru operaționalizarea acestei strategii”.” (Sursa: Edupedu.ro)

Într-o succesiune logică, lucrurile pe scurt ar fi trebuit să stea așa:

  • 1. Stabilim obiectivele
  • 2. Realizăm planul de activități
  • 3. Implementăm proiectul
  • 4. Monitorizam și evaluăm rezultatele și îndeplinirea obiectivelor.

În fapt, nu avem un plan asumat. Strategia a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există. Practic, la acest moment se propun proiecte despre care nu se știe daca vor fi asumate într-un plan național.

România ar fi trebuit să învețe din experiența (greșelile) proiectelor POSDRU a căror eficiență pentru sistemul de educație a fost aproape zero.

Sper ca de digitalizare să se ocupe totuși cei care știu mai mult decât să “lucreze PDF”.

Reamintim că ministrul Cristian Ghinea a anunțat ieri în Parlament că Educația are un procent de 11% din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în structura actualizată a PNRR, pe care România o va trimite Comisiei Europene. Ministrul a spus că fondurile totale alocate României prin PNRR sunt 29,2 miliarde euro.

Asta înseamnă că Educația ar primi proiecte de 3,21 miliarde euro, adică 15,7 miliarde lei, la cursul euro din prezent, în condițiile în care bugetul pe acest an al Ministerului Educației este de 25,7 miliarde lei.

Cristian Ghinea a mai spus că Guvernul a decis să propună proiecte suplimentare, cu 25% în plus față de alocarea care îi revine României, în acest plan, urmând ca la negocierile de la Bruxelles, să revină în alocarea reală.

Foto: edu.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din educație reclamă probleme la aplicația de salarizare a profesorilor, EduSal: sistemul merge greu, datele nu se salvează mereu și apar discordanțe între vechimea în muncă și sporul aferent – adresă FSLI către Ministerul Educației

O serie de probleme legate de aplicația EduSal, în care școlile calculează și înregistrează date despre salariile profesorilor, sunt semnalate de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ într-o adresă trimisă luni,…
Vezi articolul

Președintele Asociației Colectiv, despre afișarea în public a premierului Cîțu cu primarul Piedone: „Îmi pun întrebarea acum dacă omul este lipsit total de empatie, dacă nu realizează efectiv ce face, cu cine se afișează?”

Eugen Iancu, președintele Asociației Colectiv GTG 3010 și tatăl lui Alexandru Iancu, victimă a teribilei tragedii din 30 octombrie 2015, a reacționat față de imaginea de la deschiderea anului școlar…
Vezi articolul

Efectul Tate: Școlile din Marea Britanie raportează un număr tot mai mare de misoginism și hărțuire sexuală, la băieții de 9 și 10 ani / Guvernul le cere profesorilor să nu le vorbească elevilor despre Andrew Tate

Profesorii din Marea Britanie sunt sfătuiţi de guvern să nu discute cu elevii despre Andrew Tate, „regele masculinităţii toxice”, influencerul din social media, în ciuda faptului că şcolile raportează un…
Vezi articolul