Jocurile pe calculator sunt considerate oficial sport în liceele din mai multe state americane

Jocurile video competitive, cunoscute sub denumirea de “esports”, au fost declarate sport de liceu în 8 state americane. Potrivit CNN, ”oficializarea” jocurilor pe calculator a început în statul Connecticut, căruia i-au urmat Georgia, Kentucky, Massachusetts și Rhode Island până în toamna anului 2018. Cele mai recente anunțuri făcute de Federația Națională a Asociațiilor de Licee de Stat, arată însă că și Alabama, Mississippi și Texas s-au alăturat mișcării.

În manualul jucătorului, sunt menționate câteva principii: “ESPORTS” vine de la sporturi electronice. A nu fi confundate cu jocurile video, pentur că e mult mai mult decât atât, scriu autorii. Ce le diferențiază este nivelul de organizare al jocurilor competitive între echipe, plus setul strict de reguli și limite.

“Esports” înseamnă, în opinia NFHS, muncă de echipă, comunicare, gândire straregică și leadership, în tote felurile în care sporturile scalsice sunt. ”E timpul să completăm definiia unui atlet”, arată ghidul.

Invitați la o competiție între licee, jurnaliștii de la CNN arată că se estimează că piața globală a “esport”-urilor va genera peste 1 miliard de dolari în 2019, potrivit companiei de cercetare Newzoo. Ea estimează, de asemenea, că publicul “esport” va ajunge la 454 milioane în acest an.

Două echipe de studenți cu șase jucători s-au confruntat fiecare într-un joc video numit “Smite”, unul dintre cele trei jocuri de înterzise până acum în liceu, în care se luptă reciproc zei și alte personaje mitologice.

Nu cu mult timp în urmă, în SUA a juca jocuri video pentru a trăi din asta era un vis, scrie CNN. Acum, unii jucători își susțin întreaga lor familie din asta, iar studenții consideră că poate fi un obiectiv tangibil în carieră. Jucătorii profesioniști pot face sute de mii de dolari pe an și pot concura pentru premii în valoare de milioane de dolari.

Exemplul lui Benjamin Lupo, cunoscut de gameri ca “Dr. Lupo”, este ilustrativ pentru asta, potrivir sursei citate. Tânărul joacă în mod profesionist și își transmite jocul online la o audiență de peste 7 milioane de fani.

Universitățile s-au adaptat imediat la acest fenomen. Universitatea New York și Universitatea din California, Irvine oferă acum burse pentru jocuri video, de exemplu. Traiectoria carierei pentru esport-uri este mai asemănătoare sporturilor tradiționale decât a fost vreodată – de la liceu și colegiu până la profesioniști, mai scriu cei de la CNN.

Total
15
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Ministerul Educației acceptă înscrierea în clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 31 decembrie 2019. Peste 150 de copii fuseseră respinși, deși aveau aviz de la psihologi

Ministerul Educației schimbă procedura de înscriere la clasa pregătitoare și acceptă copiii care împlinesc 6 ani după 31 decembrie 2019 și în cazul cărora psihologii au dat aviz că sunt…
Vezi articolul

EXCLUSIV Marianne Thyssen, Comisarul european pentru ocuparea forței de muncă: Reformarea educației profesionale în România, inclusiv prin introducerea învățământului dual, ar trebui să continue

“România a făcut progrese în îmbunătățirea sistemului său de educație și formare profesională”, iar rata de ocupare a forței de muncă în rândul tinerilor care au absolvit acest program a…
Vezi articolul

Hocus-pocus cu auxiliarele pentru elevi: ministrul Pop le-a desființat, ministrul Popa le-a reintrodus. Cum au bulversat guvernele PSD materialele ajutătoare din școli

Recomandarea de auxiliare devine o activitate obligatorie pentru profesori, după ce acum un an au fost interzise în școli. Codul de etică pentru cadrele didactice din preuniversitar, publicat în urmă…
Vezi articolul