Jumătate din femeile care lucrează în știință sunt victime ale hărțuirii sexuale – sondaj internațional

457 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Una din două femei care activează în domeniul ştiinţific la nivel global a fost victima hărţuirii sexuale la locul de muncă pe parcursul carierei sale, arată un sondaj internaţional Ipsos realizat pentru Fundaţia L’Oréal şi publicat joi, potrivit AFP, preluat de Agerpres.

Potrivit acestui sondaj la care au luat parte 5.000 de cercetători şi cercetătoare din 117 ţări, 49% dintre femeile care activează în domeniul ştiinţific spun că ”s-au confruntat personal cu cel puţin o situaţie de hărţuire sexuală pe parcursul carierei”. Dintre care aproape jumătate după apariţia mişcării #MeToo în 2017.

În cazul a 65% dintre ele, aceste situaţii au avut un impact negativ asupra carierei, conform sursei citate.

Cu toate acestea, doar o victimă din cinci a raportat incidentele instituţiei de care aparţine, mai precizează sondajul, realizat în domeniile ştiinţei (cu excepţia ştiinţelor sociale), tehnologiei, ingineriei şi matematicii, în cadrul a 50 de instituţii publice şi private.

Sunt descrise diverse situaţii: 25% dezvăluie că anumite persoane li se adresează ”într-o manieră inadecvată şi repetată”, folosind apelative inadecvate sau insulte; 24% au raportat ”întrebări intruzive şi repetate” despre viaţa privată sau sexuală ”care le-au făcut să se simtă inconfortabil”.

Majoritatea incidentelor s-au produs la începutul carierei. Consecinţe: un impact negativ asupra parcursului ştiinţific, 52% dintre victime au spus că au ”evitat anumiţi membri ai personalului”, iar 25% s-au simţit ”în pericol la locul de muncă”.

Un procent de 64% dintre oamenii de ştiinţă participanţi la sondaj (femei şi bărbaţi) regretă insuficienţa acţiunilor pentru lupta împotriva hărţuirii sexuale la locul de muncă, potrivit Agerpres.

”Această anchetă confirmă că domeniul ştiinţific nu s-a reformat suficient după mişcarea #MeToo”, a comentat pentru AFP Alexandra Palt, directoarea generală a Fundaţiei L’Oréal.

Fundaţia, care susţine alături de UNESCO carierele femeilor din domeniul ştiinţific la nivel global, face un apel către instituţii pentru ”a-şi asuma responsabilitatea şi a schimba comportamentele”. Fundaţia încurajează o ”politică zero toleranţă” şi un ”angajament bugetar”.

”Este nevoie de un dispozitiv de semnalare internă eficient şi transparent”, a precizat Alexandra Palt.

Doar 33% dintre cercetătorii ştiinţifici sunt femei la nivel global şi mai puţin de 4% sunt recompensate cu premiul Nobel, aminteşte Fundaţia. ”Dacă dorim să valorificăm pe deplin potenţialul femeilor în cercetare e necesar ca acestea să se simtă în siguranţă„, a mai spus Alexandra Palt.

Studiul a fost realizat de Institutul Ipsos prin metoda consultării în perioada 26 iulie – 16 septembrie 2022, mai transmite Agerpres.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala gimnazială nr. 11 din Buzău, prima școală verde din țară, finalizată încă din 2020 din fonduri europene și locale, vizitată azi de președintele Iohannis / Școala colectează deșeuri pe 8 fracții, apa pluvială pentru rețeaua publică și produce energie solară mai mult decât consumă

În contextul în care pe 5 iunie a fost Ziua Învățătorului și Ziua Mediului, șeful statului a vizitat prima școală circulară sau verde 100 % din România, la doi ani…
Vezi articolul

Primăria Timișoara cere în instanță recuperarea unei clădiri în care a funcționat o grădiniță / Acuză noii proprietari de folosirea de acte false / Fritz: ”E un jaf sistematic care s-a întâmplat în istoria recentă a Timișoarei”

Primăria Municipiului Timişoara a depus o acţiune în instanţă împotriva actualilor proprietari ai unui imobil din zona centrală a oraşului, acuzând folosirea de către aceștia de acte false, a anunţat,…
Vezi articolul
Daniel Funeriu, Vasile Dincu, Mihaela Nabar si Dacian Dolean la Conferinta Reforma digitala a educatiei, marti 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Daniel Funeriu, Vasile Dîncu, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean discută marți, 8 iunie, de la 16:50, despre reforma digitală în educație, îngrijorări sociologice, digitalizarea școlii de la sat și exemple de bune-practici din SUA

Ce rezultate ar fi întors școala românească, dacă reforma digitală începea în 2011? Care sunt paradoxurile digitalizării forțate a educației și îngrijorările din perspectiva sociologului? Cum arată un conținut educațional…
Vezi articolul