Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, consideră doi parlamentari USR: Ce analize stau la baza propunerilor dacă, după Cîmpeanu, bacalaureatul trebuie să aibă doar o probă grilă din toate materiile, iar după Deca, examenul are cinci probe distincte?

1.312 vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
„Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, un studiu de caz despre cum nu se face legislație, cum este ocolită transparența și cum oamenii nepotriviți sunt mandatați să gestioneze educația copiilor și tinerilor”, susțin parlamentarii USR Irineu Darău și Andrei Miftode, într-un comunicat primit de Edupedu.ro. „Ce analize temeinice stau la baza propunerilor actuale dacă, după Cîmpeanu, bacalaureatul trebuie să aibă doar o probă grilă din toate materiile, inclusiv limba română, iar după Deca, examenul are cinci probe distincte?”, scriu aceștia în comunicat.

„Nu cădem în capcana de a intra în detalii tehnice, pe un calup de articole scurse pe surse şi neasumate oficial de nimeni. Facem analize, urmărim reacţiile specialiştilor, părinţilor şi elevilor, dar nu ne putem baza pe versiuni beletristice ale unei legi. Ceea ce ar fi putut fi o lege a educaţiei bazată pe date reale, dezbateri şi import inteligent de soluţii verificate, a devenit, în fapt, legea golfului pe schiuri”, consideră Irineu Darău, Senator USR de Brașov.

„Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, tratat neprofesionist. Varianta „pe surse” diferă de propunerile anteriorului ministru, Cîmpeanu. Tocmai această diferenţă arată că din “România Educată” poate să iasă absolut orice. USR a cerut justificat și insistent retragerea pachetului de legi și dezbateri largi, nu simulate, cu experți și cu societatea civilă”, se precizează în comunicat.

Ce analize temeinice stau la baza propunerilor actuale dacă, după Cîmpeanu, bacalaureatul trebuie să aibă doar o probă grilă din toate materiile, inclusiv limba română, iar după Deca, examenul are cinci probe distincte? De aici exclud limbile străine şi competenţele digitale – intuim cum vor fi acestea verificate. Miniștrii par executanți trimiși să cosmetizeze fructul unui proiect lipsit de viziune, coerență și de soluții concrete, după 7 ani de atenţie şi îngrijorare”, completează Andrei Miftode, Deputat USR de Brașov.

Cei doi parlamentari USR spun că elaborarea acestor legi este profund viciată și enumeră deficiențele majore de până acum:

  • Lipsa transparenţei – demonstrată prin faptul că legile sunt ţinute în secret;
  • Dezbaterile precare – simulate sub Cîmpeanu și complet anulate sub Deca;
  • Prestidigitaţia iresponsabilă – cu articole de lege care influențează generaţii întregi;
  • Echipele de “experți” PSD şi PNL- viciate din start, fiindcă includ acuzați de plagiat, doctoranzi exmatriculați, miniștri demisionari și emitenți de declarații rusofile.

„Avem și altă fumigenă, menită să abată atenția: se vehiculează ideea că noua lege a educaţiei este jalon în PNRR. Vă invităm pe www.monitorpnrr.eu să urmăriţi componenta numărul 15, Educaţie – prima reformă: Elaborarea și adoptarea pachetului legislativ pentru implementarea „România Educată”, cu dată limită, trimestrul III din 2023. Nu există obligația de a înlocui cu totul Legea Educaţiei Naţionale 1/2011! Singurele obiective sunt: constituirea unui grup de lucru, adoptarea unei Hotărări de Guvern și măsuri legislative pentru implementarea României Educate”, adaugă Darău.

Acesta este de părere că se puteau prelua temele recurente din societate și din Parlament: lupta împotriva plagiatelor, depolitizarea învățământului, masa caldă pentru elevi, limitarea numărului de mandate ale rectorilor, mărirea salariilor dascălilor, reducerea numărului de elevi în clase, transportul gratuit pentru elevi, învățământ accesibil pentru toți.

„Europa, prin PNRR, nu ne obligă să creăm haos în educaţie! Este evident că actuala putere preferă formele fără fond și nu are viziunea unei reforme profunde”, afirmă Miftode.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu, despre cabinete de vaccinare în școli: Este nevoie de spaţii care să permită separarea fluxurilor, ştiut fiind faptul că elevii minori se vaccinează în prezenţa unuia dintre părinţi sau tutori legali. Suntem în curs de analiză caz cu caz / „Scenarii de sertar” există pentru începerea școlii

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri seară că pentru a se organiza vaccinarea într-un cabinet medical şcolar este nevoie să fie asigurate „toate acele condiţii de infrastructură”. El a…
Vezi articolul

Ministerul Educației monitorizează activitatea din școli: în peste 100 de școli au fost acțiuni de boicot în a doua zi de școală și la 5 școli din Dolj activitatea a fost complet blocată de proteste. În restul unităților, cursurile s-au desfășurat normal

În peste 100 de școli au fost diferite forme de protest ale profesorilor și în cinci școli din țară, toate în județul Dolj, au fost complet blocate cursurile marți, 9…
Vezi articolul

Tudor Chirilă, către Ligia Deca: Cu Legile Educației cum faceți? Cu modificări pe care le țineți ascunse de ochii cetățenilor care vă plătesc, vi se pare normal să o luați pe scurtătura către Parlament? Am vrea să le citim și noi cu voce tare

Tudor Chirilă cere transparență pentru proiectele de legi ale Educației. Într-un mesaj scris pe pagina de demnitar a Ligiei Deca, artistul o întreabă pe ministră dacă i se pare normal…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor critică autoritățile pentru lipsa transportului gratuit pentru elevi din 19 județe: Elevii se află într-o situație dificilă și derutantă, mai ales dacă provin din medii defavorizate și nu își permit abonamentele de transport

Consiliul Național al Elevilor (CNE) critică autoritățile pentru că elevi din 19 județe nu mai primesc abonamente gratuite de transport pentru a ajunge la școală: „Elevii se află într-o situație…
Vezi articolul