Lingviștii David Pesetsky de la MIT, Roberta D’Alessandro de la Universitatea din Utrecht, Adam Ledgeway de la Cambridge și Arhonto Terzi de la Universitatea din Patras – la conferința Institutului de Lingvistică al Academiei Române, miercuri și joi, 22-23 mai

384 de vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro/ Academia Română/ uu.nl/ thebritishacademy.ac.uk/ logoth.upatras.gr
Lingvistul și profesorul David Pesetsky de la Massachussets Institute of Technology (MIT), Statele Unite, va ține o conferință la Academia Română miercuri, 22 mai, invitat să participe începând de joi la programul aniversar al Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române, potrivit unui comunicat transmis Edupedu.ro.

Conferința lui Pesetsky de miercuri, 22 mai, de la ora 14, la Clubul Academicienilor din București al Academiei Române va fi moderată de profesoara și lingvista Rodica Zafiu, membră corespondentă a Academiei Române, conform anunțului.

Conferința lingvistului din SUA, intitulată „Is there an LLM (Large Language Model) challenge for Linguistics?”, referitoare la tipurile de program de inteligență artificială (AI) care pot recunoaște și genera text, printre alte sarcini), este de altfel premergătoare celui de-al IX-lea Simpozion Internațional de Lingvistică, eveniment organizat pe 23-24 mai cu ocazia împlinirii a 75 de ani de la fondarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”.

Al IX-lea Simpozion Internațional de lingvistică organizat la sediul Institutului din clădirea de pe Calea 13 Septembrie, București, îi mai are ca invitați pe filologii Roberta D’Alessandro de la Universitatea din Utrecht, Adam Ledgeway de la Universitatea Cambridge și pe Arhonto Terzi de la Universitatea din Patras, Grecia.

  • „David Pesetsky, unul dintre cei mai citiți și citați lingviști în viață, a predat la Universitatea din California de Sud și la Universitatea Massachusetts Amherst înainte de a se alătura corpului profesoral al MIT în 1988, unde a ocupat și poziția de director al Departamentului de Lingvistică și Filosofie. Pesetsky a fost ales membru al American Association for the Advancement of Science în 2011 și membru al Societății Lingvistice Americane în 2013”, scrie în descrierea din anunțul organizatorilor.

La simpozion, cercetători ai institutului și profesori români vor ține sesiuni de comunicări științifice, pe paliere, joi și vineri, 23 și 24 mai, cum ar fi pentru morfologie și sintaxă, pragmatică, dialectologie etc..

DOCUMENT Programul celui de-al IX-lea Simpozion Internațional de Lingvistică pote fi descărcat de mai jos:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

A crescut numărul elevilor cu 1.200, de la un an la altul, potrivit datelor INS – deși mică, este prima creștere de acest fel de după 2014/ Creșteri au loc la școlile primare și în gimnaziu, scăderi la liceu

În anul școlar 2021-2022 au fost înscriși 3.495.800 de elevi şi studenţi, cu 1200 de elevi mai mulți decât în anul şcolar/universitar precedent, 2020-2021, când populaţia şcolară din sistemul naţional…
Vezi articolul

Ministrul Sebastian Burduja: Faci cercetare fundamentală și cercetezi lucruri pe care omenirea le-a inventat acum 10.000 de ani? Nu e în regulă. Faci însă cercetare de avangardă, care are însă și un transfer tehnologic în piață? Iată exemple pe care trebuie să le încurajăm

Obiectivele cercetărilor care merită să fie sprijinite în România și numărul mare de institute de profil, care formează un sistem foarte fragmentat, criticat de Comisia Europeană, au fost invocate de…
Vezi articolul

VIDEO Marinela Marc, șefa inspectoratului școlar Cluj: Bacalaureatul și programele de examene se schimbă după noile planuri-cadru de liceu, nu trebuie să le privim în comparație cu ce este acum

Reforma curriculară în învățământul preuniversitar este în plină desfășurare, iar noile planuri-cadru reprezintă primul pas în acest proces, a declarat vineri, 14 februarie, Marinela Marc, șefa Inspectoratului Școlar Județean (ISJ)…
Vezi articolul

Elevii ar trebui să dezvolte la școală respectul pentru mediu și să învețe despre efectele schimbărilor climatice, începând cu anul școlar viitor. Strategia națională pentru educația pentru mediu, adoptată de Guvern, va fi transpusă în programa școlară

Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 a fost adoptată de Guvern miercuri. Documentul prevede că elevii de clasele primare, gimnaziu și liceu vor învăța la discipline…
Vezi articolul