Lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește substanțial rezultatele și comportamentul elevilor și reduce diferențele de învățare – studiu masiv desfășurat în India

26 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Studiile desfășurate în diverse țări, în 2025, au demonstrat clar că lipsa telefoanelor mobile în timpul orelor are rezultate pozitive majore asupra învățării, notează site-ul de specialitate Edutopia într-un sumar al studiilor de impact pe teme educaționale, publicate în lume în ultimul an. Analiza sa se apleacă îndeosebi asupra unui studiu din India, realizat pe un eșantion masiv de aproape 17.000 de elevi, ce a urmărit să afle diferențele produse de prezența sau absența dispozitivelor mobile asupra elevilor, în timpul programului de școală.

Potrivit studiului citat, o parte din eșantionul de elevi au fost nevoiți să renunțe la telefon în timpul orelor, pe parcursul unui semestru, iar cealaltă parte a avut acces la telefoane.

  • Rezultatul: clasele unde elevii nu au avut acces la telefoane au avut rezultate mai bune la învățare, mai ales în rândul elevilor noi și a celor care întâmpină dificultăți educaționale. Interdicția „poate îmbunătăți substanțial notele” și „diminua decalajele în rezultatele” elevilor, potrivit concluziilor studiului, care oferă o legătură de cauzalitate între restricțiile privind telefoanele mobile și note.

În plus, arată aceeași cercetare citată de Edutopia, la clasele fără telefoane au fost raportate mai puține cazuri de comportament perturbator”, „mai puține discuții fără legătură cu materialul școlar între elevi”, precum și legături mai strânse între elevi și profesori. 

Iar copiii din clasele fără telefon au ajuns să sprijine restricțiile, susținând la nivel de grup interdicția privind telefonul, ceea ce semnalează, potrivit sursei citate, „o convergență a performanței academice” și a „receptivității sporite a studenților”.

Edutopia face trimitere la un studiu similar desfășurat în Florida, ce a indicat rezultate pozitive similare în cazul interdicției telefoanelor.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii percep „personalizat”, nu neapărat religios piesele cu nașterea lui Iisus și alte activități de sorginte creștină organizate la grădiniță sau în școală – constatările unei cercetătoare britanice

Diverse cercetări au arătat că părinții apreciază scenetele cu nașterea lui Iisus, organizate de diverse școli și grădinițe înaintea Crăciunului, din diverse considerente – că le amintesc de propria copilărie…
Vezi articolul
Tichete educaționale 2024

“Declarația” guvernului privind salarizarea profesorilor, publicată în Monitorul Oficial – ”soluție” dezgropată de Nicolae Ciucă din epoca Adrian Năstase: cinci ”declarații” emise de guvern și publicate în Monitor acum 20 de ani

O monitorizare realizată de Edupedu.ro a identificat, pe Portalul Legislativ, sute de documente ce conțin în titlu cuvântul “Declarație”, dar dintre acestea doar cinci au fost emise de Guvernul României…
Vezi articolul

„Redefinirea meritului” în rândul elevilor, în varianta ministrului Educației și Cercetării Daniel David – analiză pe clasa a IX-a în București: un elev cu media 9.10 va primi bursă de merit, în timp ce alți elevi cu media 9.95 nu vor primi burse de merit

Șase dintre cei șapte elevi admiși cu media 9.95 la Colegiul Național „Sfântul Sava”, profilul Real, specializarea Științe ale Naturii, nu vor primi bursă de merit, întrucât nu se încadrează…
Vezi articolul