Mircea Miclea: E momentul să fie făcute foarte serios Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar trebui discutate și realizat un plan remedial pentru fiecare elev în parte

3.018 vizualizări
Mircea Miclea / Foto: Arhiva personală
Problema de fond ascunsă de numărul foarte mare al elevilor cu medii peste 8.50 este calitatea slabă a predării. “Dacă predau prost, dau note mari ca să ascund că am predat prost”. Declarația vine de la profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației, care a precizat pentru Edupedu.ro că tezele unice pot fi parte a soluției, dar că este momentul ca Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a să fie făcute “foarte serios”.

“Ar fi momentul de-a face foarte serios Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar trebui discutate pentru fiecare elev în parte, realizat un plan remedial pentru fiecare. Dar fără o evaluare riguroasă nu poți face planuri serioase. Dacă nu ai o evaluare serioasă a realității, nu știi unde și cum trebuie să intervii. Acest lucru e clar în puterea Ministerului, dar Ministerul nu o face”, a atras atenția Mircea Miclea, într-un scurt interviu acordat Edupedu.ro.

Întrebat dacă soluția anunțată de ministrul Educației la această problemă a „sistemului de evaluare irelevant”, și anume ridicarea de la 8.50 la 9.50 a pragului de la care elevii vor lua bursă de merit, va rezolva problema de fond, Miclea a afirmat că “nu va rezolva, pentru că se menține cauza: prestația didactică slabă va continua să fie mascată sub o notare foarte generoasă a elevilor. Trebuie remediată cauza. Ceea ce se rezolvă acum prin această decizie [de a ridica la 9.50 pragul pentru bursa de merit – N.Red.] este de a conserva bugetul Ministerului Educației. Este o problemă economică. Dar nu rezolvă cauza: și anume această camuflare a prestației didactice sub note mari”.

“Ce trebuie făcut este o intervenție pentru a îmbunătăți prestația didactică prin metode online sau clasice și prin standarde clare de notare. Lucruri care sunt în lege de mai bine de 10 și de care nu s-au ocupat”, a continuat Mircea Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și fost ministru al Educației.

Citește interviul integral aici: INTERVIU Mircea Miclea critică dur intrarea în online a școlilor cu sub 60% angajați vaccinați: Măsură greșită care penalizează elevul pentru o problemă a profesorului și stimulează practica de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării
Calendar Evaluări Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2022

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a:

  • Scris — Limba română — 10 mai 2022 
  • Scris — Limba maternă — 10 mai 2022 
  • Citit — Limba română — 11 mai 2022 
  • Citit — Limba maternă — 11 mai 2022 
  • Matematică — 12 mai 2022 
  • Scris-Citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 13 mai 2022

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a

  • Limba română — 17 mai 2022 
  • Matematică — 18 mai 2022 
  • Limba maternă — 19 mai 2022

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a:

  • Limbă și comunicare — 25 mai 2022 
  • Matematică și Științe ale naturii — 26 mai 2022
Citește și:
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
VIDEO Evaluările Naționale de la clasele a VIII-a, a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi evaluări standardizate, corectarea va fi digitalizată, anunță ministrul Educației: Avem fișa de proiect cu fonduri europene deja scrisă, va trebui să achiziționăm echipamentele și să formăm cadrele didactice

4 comments
  1. Stimate domn, ce plan remedial se poate realiza atunci când se termină clasa a IV-a ? Ce anume se dorește cu aceasta “evaluare” la sfârșitul clasei a IV-a ? Este ca și cum ai dori sa resuscitezi mortul ! Clasele I-IV sunt fundamentale pentru ceea ce va urma in gimnaziu ! Daca un copil are lacune majore în ceea ce privește noțiunile elementare / de baza, atunci când finalizează clasa a IV-a cu cine va lucra / exersa ca sa le remedieze ?

  2. Desigur predarea proasta e singura explicatie pt nivelul slab de pregatire al elevilor si notele umflate…. Asta inseamna judecata trunchiata. Mai pui si in aceeasi oala pe toti.
    Am observat ca de cele mai multe ori profesorii sunt cei incriminati pt neajunsurile inv. romanesc iar elevii sunt mereu pusi intr-o lumina buna. Ei bine, daca dovedesti ca profesorii sunt slab pregatiti, cum poti remedia situatia? Sau doar dai un diagnostic? Iar daca diagnosticul e gresit, nu cumva perpetuezi aceeasi stare de fapt precara? De multe ori vorbesc despre inv. persoane din afara sistemului, care nu se confrunta zilnic cu realitatea scolara, a.i. suntem bombardati de tot felul de “analize” nerealiste! Am mai spus-o, elevii sunt primii vinovati, nimeni nu mai acorda timp invataturii, exista tot felul de activitati moderne, studiul devenind desuet pt elevii nostri, iar cumintenia invataturii nu se mai potriveste cu valorile unei societati bazate pe darzenie si smecherie de cartier. Chiar nu se vede?? Daca nu ar fi asa, cum se explica rezultatele proaste la toate examenele, dat fiind biblioteca de soft educational, multitudinea de resurse educationale online, abundenta de informatie la tot pasul (pe care noi, profesorii traditionali, nu o aveam la dispozitie in perioada scolaritatii)?
    Iar niste elevi ‘badarani’ si superficiali pun presiune pe profesori sa li se umfle notele, fie printr-un limbaj virulent si ireverentios (pe romaneste, tupeu si grosolanie), fie prin revolta de grup (stresul si umilirea profesorilor au devenit la ordinea zilei). Ca sa ii dau dreptate si dlui Miclea… da, la asemenea elevi nici predare de calitate nu se mai poate face (nu mai ai cu cine, poate de dragul de a vorbi singur:).
    Invatamantul e defect: nu numai calitatea umana este deficitara, badarania romaneasca, nedisciplinarea animalitatii descatusate, inflatia tehnolgiei, ci si ethosul social specific, mentalitatea potrivnica educatiei, sistemul permisiv, prost administrat (ministrul actual nu are nicio idee radicala sau viziune, ci doar masuri organizatorice precum structura anului scolar). Elevii de azi nu mai acorda nicio importanta studiului – este o mentalitate de grup -, vor doar “mura in gura” (de aici si meditatiile). Solutii ar fi; ma intreb insa daca nu cumva scoala s-a mutat pe calculator (performanta nu se mai poate realiza decat individual) iar scoala fizica a ramas doar o socializare si o masura de ocupare a timpului pana la perioada in care salvarea e armata (la baieti). Am ajuns la o etapa “avansata”: prostii conduc si nu stiu ca o fac prost!

  3. Numai idei pestrițe aveți. La o clasa de 30+ cine sa facă pentru fiecare elev în parte?Avem resursa umană pentru toată treaba asta sau eu centre, eu dau cu capul? Și de salariile alea care sunt date ilegal de mici nu vad sa zică cineva ceva. Avem facturi, avem cheltuieli, totul s-a scumpit. Ma mai interesează pe mine aiurelile voastre când eu nu ma ajung cu banii.

  4. Bine ca e prestatia didactice proasta si se ridica notele doar pt burse. Probabil ca dansul ridica notele studenților, daca gândește asa. La clasa mea din acest an niciun elev nu are peste 9.50 pe primul semestru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Se pregătește un tip de schimbare inacceptabilă” ce va duce la lipsă de seriozitate privind finanțarea educației, segregarea elevilor, protecție totală pentru plagiatori – analiza universitarului clujean Claudiu Turcuș pe tema proiectelor de lege

“Noile proiecte de legi ale Educației din 2022 ne arată, din păcate, că singurul consens pare a fi acela că se pregătește un tip de schimbare inacceptabilă”, scrie, într-o analiză…
Vezi articolul

Numărul elevilor a atins cel mai mic nivel din ultimul deceniu în anul școlar 2022-2023 / Ruralul a „pierdut” o treime din efectivele de elevi de gimnaziu pe care le avea acum 10 ani / Numărul profesorilor crește de câțiva ani, dar rămâne sub nivelul din 2012-2015 – Raport al Ministerului Educației

România a avut, în anul școlar 2022-2023, cel mai mic număr de elevi din ultimul deceniu, pierzând aproape 9% din totalul efectivelor de elevi față de anul de referință 2014-2015,…
Vezi articolul

Peste 320 de mii de copii au abandonat școala în generațiile care au terminat clasa a VIII-a în ultimii 10 ani, un număr echivalent cu populația Clujului / În mediul rural o cincime dintr-o generație „se pierde” în primii 8 ani de școală

Peste 14% dintre generațiile elevi care au ajuns în clasa a VIII-a, în ultimii 10 ani – perioada 2010-2020 – au abandonat școala, potrivit rapoartelor anuale privind starea învățământului, ale…
Vezi articolul