Lista celor 57 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial. Cei mai mulți studenți care pot deveni profesori – la Babeș-Bolyai, Universitatea din București și „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

6.815 vizualizări
57 de universități vor organiza în anul universitar 2024-2025  programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. În anul universitar trecut, pe listă au fost 56 de instituții de învățământ superior acreditate.

Universitatea „Sapientia” are un centru nou la Sfântu Gheorghe în 2024-2025, care nu apare în 2023-2024, nicio instituție din lista de anul trecut nu a fost eliminată, astfel că numărul total a ajuns la 57.

 Diferențe în numărul maxim de studenți școlarizați:

  • Universitatea Politehnica Timișoara va avea în plus 100 de studenți
    • 2023-2024: 350 studenți​
    • 2024-2025: 450 studenți​
  • Universitatea Națională de Apărare „Carol I” va avea cu 20 de studenți mai puțin
    • 2023-2024: 90 studenți​
    • 2024-2025: 70 studenți​

„Programele de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), organizate de către instituțiile de învățământ superior acreditate care nu sunt cuprinse în anexa la prezentul ordin intră în lichidare, în sensul că se asigură școlarizarea studenților înscriși în anii universitari precedenți, dar nu se organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2024-2025.

În anul universitar 2024—2025 pot organiza probele din cadrul examenelor pentru obținerea gradelor didactice II și I, pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, instituțiile de învățământ superior acreditate cuprinse în anexa la prezentul ordin, care sunt și centre de perfecționare/formare continuă în condițiile legii”, potrivit ordinului de ministru.

Universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați:

  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
  • Universitatea din București – 3.000;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
  • Universitatea din Craiova – 1.500;
  • Universitatea din Oradea – 1.500;
  • Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
  • Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
  • Academia de Studii Economice din București – 1.000;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
LISTA instituțiilor de învățământ superior acreditate care organizează Programul de formare psihopedagogică, în anul universitar 2024-2025
Condițiile de ocupare a funcțiilor didactice din Legea învățământului preuniversitar, articolul 176:

Pentru ocuparea funcțiilor didactice de profesor în învățământul gimnazial, liceal și terțiar nonuniversitar, profesor de instruire practică, profesor documentarist, respectiv profesor corepetitor, cel puțin una din următoarele condiții:

(i) absolvirea cu examen de licență în profilul postului, modulul de formare psihopedagogică totalizând 30 de credite ECTS și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an;

(ii) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență din domeniul Științe ale educației și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an, pentru posturile asociate domeniului Științe ale educației;

(iii) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență în profilul postului și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an și jumătate;

(iv) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență didactică cu dublă specializare în profilul postului;

DOCUMENT Ordin pentru aprobarea listei instituțiilor de învățământ superior acreditate care organizează, în anul universitar 2024—2025, Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II)
Citește și:
Lista celor 56 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectele consolidate ale legilor Educației vor fi publicate săptămâna viitoare, anunță ministrul Cîmpeanu: Avem un mare hop și mari emoții la Ministerul de Finanțe și Ministerul Muncii / Acestea reprezintă avizul pentru creșterile de 40% ale salariilor profesorilor și pentru bugetul educației de 15% din Bugetul General Consolidat

Cele două proiecte consolidate ale legilor Educației, respectiv Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior, ar putea fi publicate săptămâna viitoare, după cum a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la…
Vezi articolul

Vasile Mihăilă, director de liceu în Constanța: Școlile își vor pierde treptat monopolul în furnizarea de competențe, conținuturi. Vedem cum copiii primesc burse din ce în ce mai ușor, au deja masă caldă – și atunci școala trebuie să devină un hub cu integrare socială și psihologi

Școlile își vor pierde treptat monopolul în furnizarea de competențe, conținuturi, iar directorii de școli trebuie să fie pregătiți să transforme unitățile de învățământ pe care le conduc în huburi…
Vezi articolul

EXCLUSIV Multe școli de stat încă nu știu să înscrie copii refugiați din Ucraina / Sorin Ion, Ministerul Educației: Părinții pot merge la cea mai apropiată unitate de învățământ cu o cerere. Urmează să fie aprobată și trimisă școlilor o procedură

Părinții copiilor din Ucraina care vor să își trimită copiii la o școală de stat din România, pot face acest lucru „la cea mai apropiată unitate de învățământ“, unde trebuie…
Vezi articolul

Cătălina Curceanu: Putem să avem bani, putem să avem orice, dar dacă nu avem tineri instruiți, totul rămâne în urmă. E greu să-ți imaginezi că, apoi, ai miniștri, guverne care înțeleg importanța educației și a investiției în știință, în cercetare

Fără tineri instruiți rămânem în urmă – este semnalul tras de Cătălina Curceanu, director de cercetare la Institutul Național de Fizică Nucleară din Italia, filiala din Frascati, care susține că…
Vezi articolul