LISTA Împreună pentru școala noastră: 30 de școli mobilizează comunitățile pentru a-și autofinanța reparațiile la infrastructură, pe 29 mai / Partenerii Narada dublează suma adunată de școli (P)

1.487 de vizualizări
Foto: Image by katemangostar on Freepik
Prin această serie de evenimente, organizația Narada mobilizează școlile și comunitățile din jurul acestora și le susține inclusiv cu sprijinul partenerilor din mediul privat pentru a-și rezolva singure urgențele. La prima ediție, 25 de școli au strâns aproximativ 100.000 de euro, sumă care a fost dublată de partenerii Narada pentru a ajuta instituțiile să ducă la bun sfârșit îmbunătățirea condițiilor de siguranță pentru elevi.

Pe 29 mai, Narada organizează cel de-al doilea târg „Împreună pentru școala noastră”, pentru a ajuta 30 de unități de învățământ să strângă fondurile necesare reparațiilor de infrastructură care pot afecta siguranța elevilor.

În prezent, numai în 11 județe din România numărul școlilor care au rețele electrice mai vechi de 20 de ani se ridică la 1160, iar dintre acestea, peste 100 reprezintă un real pericol pentru siguranța elevilor. În plus, potrivit declarației fostului ministru al educației, Sorin Cîmpeanu, 1,2 milioane de elevi din România învață în școli cu o infrastructură inadecvată. Pornind de la aceste statistici și constatând nevoile de siguranță în școli ce reies din alertele înscrise pe HartaEdu, Narada acționează prin organizarea celei de-a doua ediții a târgului „Împreună pentru școala noastră”.

Împreună pentru școala noastră: târg Narada pentru finanțare infrastructură școlară

Pe 29 mai, în cadrul târgurilor organizate în fiecare școală, unitățile de învățământ mobilizează comunitățile pentru a participa și a cumpăra produsele puse în vânzare. Banii adunați vor fi și de această data supuși unui mecanism de dublare, susținut de partenerii Narada, Bergerat Monnoyeur și Ipso Agricultură, și vor fi folosiți pentru finanțarea unor alerte de tipul schimbarea pardoselii și a acoperișului într-o școală, instalarea unui sistem de securitate, reabilitatea instalației electrice, construirea unui teren de sport sau a unor spații de învățare și de joacă pentru copii.

„Cuvântul cheie din ADN-ul misiunii noastre este mobilizarea. Anul trecut, când am pus prima dată pe masă ideea organizării unui târg școlar, mulți au zâmbit și nu ne-au dat sorți de izbândă. Poate că cea mai mare binecuvântare a noastră, pentru care suntem extrem de recunoscători, este faptul că tot timpul am întâlnit oameni curajoși, capabili să mute munții din loc atunci când își propun să facă un lucru bine. Acesta este și cazul profesorilor cu care am lucrat. S-au mobilizat exemplar și au mobilizat la rândul lor comunitățile, astfel încât au reușit până azi să-și finanțeze alertele cu banii strânși la târg. De exemplu, Liceul cu program sportiv din Alba Iulia a reușit să strângă într-o singură zi 10 mii de euro. Au încheiat un contract pentru un teren de sport sintetic și au făcut mai departe demersuri la primărie pentru a primi finanțare ca să-l acopere. Cu astfel de oameni lucrăm noi, ceea ce mi se pare extraordinar! Și îmi doresc ca și anul acesta să menținem energia mobilizării și implicării astfel încât să reușim să facem mai multe lucruri împreună în comunitate,” declară Raluca Jianu, CEO Narada.

Raluca mai precizează că nu putem vorbi despre învățământ modern și competențe digitale atâta vreme cât încă există școli în România ale căror tavane stau să cadă sau care au ars în întregime din cauza unei instalații electrice mult prea vechi și nereabilitate vreodată. Și mai ales că, într-un sistem de învățământ slab finanțat, cu nevoi foarte mari, toate aceste situații pun în pericol siguranța copiilor la școală, un mediu care ar trebui să fie prin definiție sigur, primitor și un adevărat mecanism de dezvoltare și evoluție spre viitor. Una dintre soluțiile identificate de Narada este ca școlile să învețe lecții foarte importante de sustenabilitate și autonomie precum leadership și fundraising, abilități extrem de importante într-o societate în care #EokSafacemNoi.

Listă: 30 de școli care au nevoie, de această dată, de susținerea comunității și a mediul privat
  • Școala Gimnazială din Copăceni, Jud. Vâlcea, înscrisă pentru achiziționarea de jaluzele pentru sălile de clasă,
  • Școala Gimnazială Nr. 206, București, achiziționarea de aparate de aer condiționat,
  • Grădinița cu Program Prelungit Nr.8 Sighetu Marmației, Jud. Maramureș, amenajarea curții grădiniței,
  • Școala Primară „Horia Stamatin”, Bogdănești, Jud. Vaslui,  schimbarea acoperișului,
  • Școala Gimnazială Giurgița, Jud. Dolj, amenajarea unui spațiu de învățare outdoor pentru elevi,
  • Școala Gimnazială Nr. 3 Lupeni, Jud. Hundedoara, amenajarea unui spațiu de învățare outdoor pentru elevi,
  • Școala Gimnazială Gângiova, Jud. Dolj, amenajarea unui spațiu de joacă afară pentru preșcolari,
  • Liceul „Simion Stolnicu” Comarnic, Jud. Prahova, reamenajarea sălii de sport,
  • Școala Gimnazială Talea, Jud. Prahova, schimbarea pardoselii din sălile de clasă,
  • Şcoala Gimnazială „Preda Buzescu” Vlădaia, Jud. Mehedinți, pentru un sistem de securitate pentru școală,
  • Liceul Teoretic „Brâncoveanu Vodă” Urlați, Jud. Prahova, pentru înlocuirea pardoselii din holurile școlii,
  • Grădinița Program Prelungit Nr.1 din Aleșd, Jud. Bihor, pentru schimbarea parchetului,
  • Liceul de Artă Sibiu, Jud. Sibiu, pentru achiziționarea unui radio școlar,
  • Școala Gimnazială „Răducanu Rosetti” Căiuți, Jud. Bacău, achiziționarea/schimbarea ferestrelor,
  • Liceul Tehnologic „Alexandru Vlahuță” Podu Turcului, Jud. Bacău, achiziționarea de mobilier și cărți pentru bibliotecă,
  • Școala Gimnazială „Aurel Teodorescu” Stejari, Jud. Gorj, pentru schimbarea pardoselilor din sălile de clasă,
  • Grădinița cu program prelungit „Curcubeul Copilăriei” din Craiova, Jud. Dolj, pentru oglindă logopedică inteligentă pentru cabinetul de logopedie,
  • Liceul Tehnologic “Jacques M.Elias” Sascut, Jud. Bacău, pentru amenajarea sălii de sport,
  • Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia, Jud. Alba, pentru modernizarea bibliotecii,
  • Școala Gimnazială „Elena Cuza” Iași, Jud. Iași, pentru achiziționarea unei stații radio pentru urgențe,
  • Școala Gimnazială „Nae A. Ghica” Rucăr, Jud. Argeș, pentru amenajarea curții școlii,
  • Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” Moreni, Jud. Dâmbovița, pentru reabilitarea și extinderea instalației electrice și reabilitare acoperiș,
  • Școala Gimnazială Dârza, Jud. Dâmbovița, pentru reorganizarea și dotarea spațiilor,
  • Școala Gimnazială Crevedia, Jud. Dâmbovița, pentru reorganizarea și dotarea spațiilor din aer liber,
  • Școala Gimnazială Sălcioara, Jud. Ialomița, pentru reorganizarea și dotarea spațiilor,
  • Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Ploiești, Jud. Prahova, pentru amenajare clasă în aer liber,
  • Școala Gimnazială „Ion Mareș” Vulcana-Băi, Jud. Dâmbovița, pentru construirea unui teren de badminton,
  • Liceul Tehnologic Nucet, Jud. Dâmbovița, refacerea rețelei electrice,
  • Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște, Jud. Dâmbovița, reabilitarea și extinderea instalației electrice,
  • Școala Gimnazială nr. 1 Chirnogi, jud Călărași, pentru reamenajarea și dotarea bibliotecii.

Rezultatele pozitive ale acestor inițiative Narada s-au văzut încă de la prima ediție a târgului „Împreună pentru școala noastră”, din cadrul campaniei „Salvează o școală”. Desfășurată cu puțin înainte de Crăciun, în 25 de școli din întreaga țară, seria de târguri a fost un real succes, școlile reușind să strângă aproximativ 100 de mii de euro, bani dublați de partenerii Narada pentru ca rezultatul să fie condiții de siguranță mai bune pentru elevii din România. Acesta este doar unul dintre exemplele prin care, anul trecut, Narada a intervenit în școlile din România, creând impact în viețile a peste 50 de mii de copii, ajutând la rezolvarea a aproape 200 de alerte înscrise pe platforma sa, HartaEdu, și investind peste 3 milioane de lei în educație.

Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co-fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din România. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregăteasca pentru succesul în viață și în carieră.

Cu o echipa multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.

Citește și:
Fonduri de 50.000 de euro alocate de Narada pentru rezolvarea urgenţelor şcolilor din România care înscriu alerte pe HartaEdu.ro / Start campanie de susținere a inițiatorilor alertelor, perioada 2-16 mai 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Matematica din clasele I-IV, mai grea ca pe vremea părinților? Claudia Chiru, învățătoare: Informațiile sunt aceleași, mai grea este formarea profesorilor. Inspectorii, metodiștii vin să sancționeze și să umilească

Profesorii, lăsați de izbeliște după ce au ieșit de pe băncile facultății. O spune Institutul de Științe ale Educației, care avertizează că jumătate dintre profesori nu au fost nici măcat…
Vezi articolul

INTERVIU Radu Gologan avertizează că 5% din elevii de la Olimpiada online au copiat, unii ajutați de părinți: Nu trebuie să existe milă pentru furt / Sprijinul părinților pentru fraudare este mai mare, cu cât copiii sunt mai mici

“Copilul educat din clasele mici în acest sistem [n. red. al fraudei] este un mare pericol pentru viitorul acestei țări”, atrage atenția, într-un interviu pentru Edupedu.ro, profesorul Radu Gologan, președintele Societății…
Vezi articolul