Liceele pot aplica pentru al doilea laborator inteligent, dacă numărul de elevi înscriși în anul școlar 2022 – 2023 este de minimum 500. Lista întrebărilor frecvente și răspunsurile privind apelul pentru dotarea cu laboratoare inteligente de 60.000 de euro, publicată de Ministerul Educației

734 de vizualizări
Foto: © Hopsalka | Dreamstime.com
Ministerul Educației a publicat lista întrebărilor frecvente despre apelul PNRR „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, pentru a veni în ajutorul colegiilor, liceelor, liceelor tehnologice, școlilor profesionale, inclusiv cele cu clase de învățământ dual, precum și palatelor și cluburilor copiilor cu personalitate juridică care vor să depună proiecte.

Totodată, în cadrul prezentului apel, cel puțin 120 de unități de învățământ secundar superior (colegii, licee, licee tehnologice, școli profesionale, inclusiv cele cu clase de învățământ dual) vor putea beneficia de un al doilea laborator inteligent dacă numărul de elevi înscriși în anul școlar 2022 – 2023 este de minimum 500, precizează Ministerul Educației. În acest caz, finanțarea pentru al doilea laborator inteligent se va acorda pe baza scorului rezultat din următorii indicatori (în ordine descrescătoare):

  • 50% – numărul de elevi (liceal) înscriși;
  • 25% – media la examenul de bacalaureat pe liceu în ultimii 3 ani;
  • 25% – rata de promovare la examenul de bacalaureat (din numărul de candidați înscriși) în ultimii 3 ani;

În cadrul apelului vor fi finanțate următoarele tipuri de activități, potrivit Ministerul Educației:

  1. achiziționarea de echipamente tehnologice (inclusiv mobilier ergonomic adaptat și integrat specific) pentru dezvoltarea unor laboratoare inteligente digitale, conform OME nr. 3497/2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice, cu modificările ulterioare;
  2. achiziționarea de conținut educațional, care va acoperi domenii din programa școlară și de software/licență cu specific educațional care să asigure distribuirea centralizată, în rețeaua locală, a materialelor didactice pe dispozitive;
  3. conectarea dispozitivelor din laboratorul inteligent la rețeaua de comunicații a unității de învățământ;
  4. instruirea cadrelor didactice pentru utilizarea echipamentelor aferente conceptului de laborator inteligent digital integrat.

Cererile de finanțare aferente acestui apel de proiecte se vor putea depune prin platforma electronică dedicată PNRR, cu respectarea perioadei de depunere: 23 decembrie 2022 – 1 martie 2023.

Cele mai frecvente întrebări și răspunsuri privind apelul pentru „Dotarea cu laboratoare inteligente, publicate de Ministerul Educației 
  1. Cine depune proiectele pentru laboratoare inteligente? Centralizează tot UAT-urile sau depune fiecare unitate de învățământ?

Răspuns ME: Pentru prezentul apel, unitățile de învățământ secundar superior, de stat sau particulare acreditate (colegii, licee, licee tehnologice, școli profesionale, inclusiv cele cu clase de învățământ dual), precum și palatele și cluburile copiilor cu personalitate juridică vor depune proiectele (cererile de finanțare)

  1. Cine este eligibil pentru al doilea laborator inteligent?

Răspuns ME: Pentru al doilea laborator inteligent sunt eligibile DOAR UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT descrise în cadrul apelului. Așadar, palatele și cluburile copiilor nu sunt eligibile pentru al doilea laborator inteligent.

  1. Pentru unitățile de învățământ unde sunt mai multe specializări vocaționale, pot fi finanțate mai multe laboratoare inteligente sau doar unul singur, care cuprinde tot ce există în școală? 

Răspuns ME: Prezentul apel finanțează un singur laborator inteligent, însă, dacă îndepliniți condiția de eligibilitate pentru al doilea, respectiv peste 500 de elevi înscriși în ciclul liceal, puteți opta și pentru al doilea.

  1. Ce este și cum se poate folosi semnătura electronică?

Răspuns ME: Semnătura electronică reprezintă corespondentul unei semnături olografe în mediul digital, prin intermediul căreia poate dovedi autenticitatea unor documente electronice, precum facturi, cereri, contracte sau formulare. Aceasta se poate folosi prin intermediul aplicațiilor digitale certificate de autoritățile competente și are ca scop asigurarea identității și a integrității semnatarului.

  1. Ce este mandatarul?

Răspuns ME: Mandatarul este un individ împuternicit printr-un act notarial de către un alt individ, cunoscut sub denumirea de „mandatant”, pentru a exercita anumite sarcini în numele său, fiind îndatorat să execute mandatul pe perioada stipulată și să răspundă în cazul neexercitării lui.

  1. Ce tip de mobilier se poate achiziționa în cadrul apelului pentru laboratorul inteligent?

Răspuns ME: Se poate achiziționa în mod exclusiv mobilier școlar colaborativ și mobilier necesar echipamentelor tehnologice din cadrul laboratorului.

  1. Se pot cumpăra echipamente și mobilier care să fie amplasate în două spații distincte?

Răspuns ME: Nu, un laborator inteligent presupune un singur spațiu, dotat corespunzător.

DOCUMENT Descarcă lista completă cu întrebări și răspunsuri privind apelul pentru „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”:

Foto: © Hopsalka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: Școlile pot verifica în continuare veniturile părinților prin PatrimVen pentru bursele sociale 2025-2026, chiar dacă nu mai este menționat în metodologie

Școlile pot verifica în continuare veniturile părinților prin PatrimVen pentru bursele sociale din anul școlar 2025-2026. Metodologia nu restricționează școlile să verifice prin PatrimVen, deși în cuprinsul HG 732/2025 nu…
Vezi articolul

INTERVIU Cercetătoarea Alina Dolea: Migranții ajung să dezvolte o anumită sensibilitate cu privire la modul în care România e percepută. Experiența „între aici și acolo, nici aici, nici acolo” contribuie la sentimentul de însingurare, teren propice pentru teme precum cele ale AUR

Partidul AUR s-a clasat pe locul treilea în diaspora, cu aproape 25% din voturi, imediat după USR Plus și PNL, potrivit rezultatelor parțiale. Cum a fost posibil ca diaspora românească,…
Vezi articolul

Noul inspector școlar general al Inspectoratului Școlar al Județului Iași este Rodica Leontieș, inspector de resurse umane al instituției în ultimii 19 ani / Nu este membră a niciunui partid politic

Inspectorul de resurse umane al Inspectoratului Școlar Județean Iași, Rodica Leontieș, profesoară de matematică la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași, este noul inspector școlar general din Iași,…
Vezi articolul

Orarul școlar să fie organizat în așa fel încât pentru un „bloc” de ore elevii să poată merge la ce cursuri aleg din oferta școlii, cu alți colegi din alte clase – regulă nouă în ROFUIP 2024 / CDEOȘ ar intra în vigoare odată cu noile planuri-cadru, în septembrie 2025

Regulamentrul de funcționare a școlilor propus de Ministerul Educației, aflat în dezbatere publică, vine cu o schimbare majoră față de cel actual: organizarea cursurilor la care clasele se pot amesteca.…
Vezi articolul