Klaus Iohannis: Proiectul România educată nu este programul meu electoral, nu este un proiect de lege

“România educată nu este un proiect de lege. Nu este un rețetar simplu. România educată nu este o poveste doar politică. România educată nu este programul meu electoral. România educată este România noastră, a tuturor, pentru generațiile care vor veni”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la evenimentul de lansare a Raportului România Educată.

“Căutăm un sistem flexibil, care integrează pe toți. Ambiția mea este ca niciun copil din România să nu rămână în afară. Trebuie să găsim soluții care integrează pe toți. Am avut acum 2 ani un BAC la care au căzut jumătate. Nu ne permitem să pierdem niciun copil în România. Asta îmi doresc eu cu proiectul România educată”, a afirmat Iohannis.

Cele mai importante declarații ale președintelui Klaus Iohannis:

  • Este un moment mult așteptat, mult comentat, este această lansare în dezbatere, un eveniment de la care avem mari așteptări. România educată. Haideți să vorbim despre educație. Sunt întrebări simple la care trebuie să răspundem la început.
  • Avem nevoie de un sistem educațional? Evident, da. Avem nevoie de școli? Evident că da. Dar ce fel de școli? Cum îi pregătim pe dascăli? Ce așteptări avem de la sbolvenții acestor școli?
  • Cium evaluăm performanța unei școli? Dar a unei universități? Ne interesează numărul de absplvenți sau calitatea educației primită sau dacă este în corelare cu piața muncii? Iată că întrebări avem multe.
  • Răspunsurile nu mai sunt atât de simple. La toate aceste întrebări lși multe altele vrea să răspundă proiectul România educată.
  • Până la urmă, lumea mă întreabă de ce mă ocup eu de așa ceva. România educată e un proiect stratregic, vrea să ajute la creionarea, la conceperea unui sistem educațional pentru România secolului XXI, să ajute politicienii să vin cu politici educaționale bune, pe dascăli să reușească să predea în așa fel încât să fie și ei, dar și părinții, dar și angajatorii mulțumiți
  • Pe scurt, România educată este un proiect strategic, care vrea să creioneze bazele sistemului educațional din România pentru secolul XXI, pentru viitor
  • Ce nu este România educată: nu este un proiect de lege. Nu este un rețetar simplu. România educată nu este o poveste doar politică. Nu este programul meu electoral, este România noastră, a tuturor, pentru generațiile care vor veni.
  • Atunci când am devenit proaspăt președinte am început împreună cu echipa mea să ne punem întrebări: pe ce punem accent? Sistemul sanitar: toți vrem să fim bine îngrijiți la nevoie. Evident, sistemul educațional. Infrastructura, economia, finanțele publice, multe domenii. Dar dintre acestea, care este prima prioritate, ce este definitoriu pentru reușita națiunii române? Răspunsul nostru este clar: educația.
  • Noi trebuie să-i pregătim pentru meseriile secolului XXI. Dar care sunt acestea? Dragii mei, dacă vp întreb nu o să știți. Vor apărea nenumărate meserii noi în următoarele decenii, care nici nu sunt definite. Vor dispărea multe dintre meseriile pentru care noi ne-am pregătit.
  • Îi pregătim pentru viitorul României, dar este nevoie de analize, de studii aprofundate, de foarte multă grijă cum concepem acest sistem pentru viitor. Nu este vorba despre o poveste care sună frumos la TV, este vorba despre ce afcem noi cu România
  • Acest rezultat al educației va defini societatea de mâine.
  • Proiectul România educată a fost conceput în prima formă în 2016. Noi, echipa noastră de la administrația prezidențială, am început să cooptăm din ce în ce mai mulți participanți.
  • Am ajuns la un set de concluzii, de propuneri, pe care sigur noi le găsim foarte bune. 65 de organizații participante le găsesc foarte bune. Asta lansăm astăzi: noi lansăm în dezbatere publică rezultatul muncii din ultimii 2 ani
  • Ce vrem: vrem să găsim răspunsul, soluția pentru o educație de calitate pentru toți. Căutăm un sistem flexibil, care integrează pe toți. Ambiția mea este ca nici un copil din România să nu rămână în afară. Trebuie să găsim soluții care integrează pe toți
  • Am avut acum 2 ani un BAC la care au căzut jumătate. Nu ne permitem să pierdem niciun copil în România. Asta îmi doresc eu cu proiectul România educată
  • Foarte importantă critica, dar vă rog: critica constructivă, nu distructivă
  • Evaluarea pe care o folosim noi este cam pe la nivelul anilor ’60. Această evaluare trebuie să genereze un feedback pentru fiecare elev și părinte în parte, pentru corectare și îmbunătățirea performanțelor.
  • Ca să funcționeze, avem nevoie de dascăli dedicați, bine formați, respectați în societate, remunerați corespunzator, o bază materială serioasă, adaptată nevoilor unei școli moderne. Sunt câteva dintre propunerile pe care le facem
  • Astăzi lansăm un pachet complet în dezbatere: și viziune, și strategie pe șapte teme pe care le-am găsit prioritare având în vedere orizontul 2030
  • Urmează minimum 3 luni de dezbateri, cu guvernanți, foști miniștri, sindicate, reprezentanții școlilor, elevilor, profesorilor

Documentul lansat astăzi de liderul de la Cotroceni, numit “România Educată. Raport al Președintelui României, Klaus Iohannis”, prezintă de-a lungul a peste 100 de pagini Viziunea pe educație până în 2030, listează problemele din învățământ și propune o serie de soluții.

Citește și:

 

Total
4
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate
Iulian Cristache

Federația Părinților, după reducerea numărului de ore: Va fi dezastru la Evaluarea Națională și Bacalaureat, dacă nu se modifică și programa școlară și dacă nu se implementează obligatoriu Școala după școală

Reducerea cu 5 a numărului de ore pentru elevii de gimnaziu și liceu, “fără corelarea cu programele școlare și fără un program obligatoriu Școala dupa școală, va duce la un…
Vezi articolul

ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre…
Vezi articolul