Marea Britanie a introdus o nouă evaluare a copiilor de 4-5 ani, la începutul școlii. Educatorul bifează pe o tabletă răspunsurile copilului, care îi arată, spune sau face diverse lucruri

Școlile primare din Marea Britanie pilotează din această toamnă, în mod voluntar, evaluarea de bază a recepției (RBA), anunță Guvernul englez. Este un nou tip de evaluare proiectată pentru a fi realizată în primele săptămâni ale anului de primire (vârsta 4-5 ani), pentru a oferi o imagine a aptitudinilor pe care le au copiii care ajung la școală. Următoarea evaluare este la 6 ani în sistemul de învățământ britanic, dar va fi eliminată în următorii ani.

Evaluarea acoperă matematica și alfabetizarea, comunicarea și limbajul. Copiii sunt rugați să finalizeze diferite sarcini și activități și să dea răspunsuri verbale într-o sesiune unu la unu cu un profesor sau asistent didactic, sesiune care durează în jur de 20 de minute.

După acest an de pilotare, evaluarea va deveni obligatorie în tot sistemul de învățământ britanic din septembrie 2020. Rezultatele acestei evaluări vor sta la baza unui nou mod de a măsura progresul înregistrat de școlile primare cu elevii lor. Scorurile vor fi înregistrate în baza de date națională a elevilor și utilizate pentru a putea măsura evoluția la nivelul cohortelor și la nivelul școlilor la sfârșitul ciclului primar, care în Regat se încheie la 11 ani.

Până acum, prima evaluare a elevilor avea loc la finalul etapei 1, adică la vârsta de 7 ani. Dezavantajul acestei evaluări este că nu acordă școlilor credit pentru valoarea pe care o adaugă în primii trei ani de școlarizare începând cu vârsta de 4 ani. Introducerea evaluării de bază la vârsta de 4-5 ani înseamnă că, în timp, copiii nu vor mai trebui să aibă evaluarea de la 7 ani, trecând direct la următoarea evaluare, cea de la 11 ani, susțin specialiștii departamentului pentru Educație de la Londra.

Evaluarea de bază îi va ajuta pe părinți să vadă cum îi ajută școala pe copiii lor și de asemenea îi va ajuta pe profesori să înțeleagă mai bine nevoile clasei. Evaluarea nu va fi folosită pentru etichetarea sau clasificarea copiilor. De asemenea, școlile nu vor primi note și nici nu vor fi clasificate. Ceea ce fac elevii la evaluarea inițială nu va conta mai departe, în parcursul lor școlar. Evaluarea este folosită pentru a crea o unitate de măsură a dezvoltării copiilor și a vedea cum acea cohortă, acel grup de copii de aceași vârstă progresează.

Evaluarea are loc la șase săptămâni de la începutul școlii, asta pentru a înțelege mult mai bine care este nivelul cu care copilul intră în școală. Sarcinile pe care învățătorul le va da copilului sunt foarte asemănătoare cu cele pe care părinții deja le fac acasă, așa că nu este nevoie de vreo pregătire specială. Învățătorul poate să oprească evaluarea în orice moment, deci trebuie să fie neapărat un proces continuu. Dacă copilul nu mai atent sau e agitat, învățătorul poate să oprească evaluarea și revine la ea mai târziu. Copilul nici n-ar trebui să știe că e subiectul unei evaluări, potrivit precizărilor oficialilor britanici.

FOTO: Gov.uk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Eroare ştiinţifică grosolană în manualul de Ştiinţe ale Naturii pentru clasa a IV-a: Anotimpurile ar fi formate din cauza depărtării Pământului de Soare şi a mişcării de revoluţie. Ce spune Observatorul Astronomic din Bucureşti

În două manuale de Ştiinţele Naturii pentru clasa a IV-a, ambele ale aceleiaşi edituri, dar scrise de autori diferiţi, apare o eroare ştiinţifică importantă, semnalată de cititorii Edupedu.ro. În manuale…
Vezi articolul

Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019: Instituția care face subiectele anunță că nu schimbă structura cerințelor. Modele de subiecte

Subiectele pentru Evaluările Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019 “au aceeași structură cu cea din 2018”, a anunțat pentru Edupedu.ro instituția din subordinea Ministerului…
Vezi articolul