Marșul Educației: O fostă jucătoare de tenis merge pe jos peste 1.200 de km și vizitează peste 70 de școli

782 de vizualizări
Raluca Ciulei vizitează nu mai puțin de 70 de școli la pas, în cadrul unui marș pentru educație de peste 1.200 de km, care a început pe 11 mai la Cluj-Napoca și se va încheia pe 9 iunie, în Vama Veche. Nu este pentru prima dată când are această inițiativă. Și anul trecut a făcut la fel. Motivul? Dorește să transmită un mesaj Guvernului, Parlamentului, Ministerului Educației despre gravitatea situației multor copii din România, mai ales a celor din zonele rurale. Marșul acesta face parte din proiectul educațional „Love for Life”, inițiat de Raluca.

„Doresc de asemenea să transmit un mesaj cadrelor didactice, să îi încurajez să fie solidari unii cu ceilalți și să își facă vocea auzită.  Mai vreau să transmit un mesaj oamenilor să se implice mai mult în comunitate, pentru că prin noi toți se produce schimbarea în bine”, spune ea.

Raluca Ciulei a locuit în străinătate vreme de 21 de ani și a fost sportivă de performanță, a jucat tenis. S-a întors acum doi ani pentru că a vrut să schimbe ceva pentru copiii din România. „Am comunicat întotdeauna bine cu ei, ne-am înțeles și am văzut multă suferință și singurătate”, a povestit ea într-un scurt interviu telefonic din drumul său pe care a pornit deja de șase zile.

Urmează să parcurgă pe jos toată distanța de la Cluj-Napoca, la Vama Veche și se va opri în nu mai puțin de 70 de școli pe acest traseu. Este un demers menit să atragă atenție asupra neajunsurilor copiilor din mediile defavorizate. „Multă lume a încercat să mă descurajeze din drumul meu, dar nu am de gând să renunț. Voi aduna mărturii de la fiecare școală, de la copii, despre cum văd ei mediul în care cresc și ce și-ar dori ei de la școală”, a povestit Ciulei pentru EduPedu.ro.

Foto: Raluca Ciulei/Arhiva personală/Facebook

Dintre toate problemele de la școală, pe elevi cel mai mult îi nemulțumește atunci când se comasează clasele din ani diferiți, în zonele unde nu sunt suficienți copii care să formeze o clasă dintr-un an de studiu. Este exact genul de situație în care copiii mai mici, mai nepregătiți sunt lăsați automat în urmă.

„Partea proastă este că nimeni nu mai crede că îi poate ajuta, lumea trăiește cu impresia că acești copii își merită soarta cumva. Nu au timpul sau disponibilitatea de a le preda într-un ritm diferit acestor copii, spre exemplu, astfel încât să nu fie lăsați în urmă. De aici vine analfabetismul funcțional și abandonul școlar, pentru că aproape nimeni nu își face timp să-i ajute pe copiii defavorizați să depășească dificultățile de învățare și de adaptare la școală și la societate”, a spus Ciulei.

Foto: Raluca Ciulei/Arhiva personală/Facebook

Copiii aceștia se simt marginalizați, neînțeleși, deseori luați peste picior de profesori și de colegii lor și sfârșesc prin a renunța la școală, ori în cazuri mai fericite, reușesc să se mobilizeze fiindcă au lângă ei măcar un adult care să-i susțină, să-i încurajeze. Poate fi vorba de un profesor, un părinte, o bunică, un adult din comunitate, dar un model trebuie să existe.

„Cam asta este și povestea Mariei, de la care am pornit cu această inițiativă, dar nu este doar ea, Maria reprezintă copiii defavorizați. În familia Mariei sunt patru frați, iar ea e în clasa a II-a și a reușit să facă problemele de la matematica de clasa a VIII-a. E foarte inteligentă și cumva se mobilizează singură să meargă mai departe la școală fiindcă familia ei este destrămată. Tatăl i-a abandonat, iar mama, deși este iubitoare cu ei, consumă alcool. Problema multor copii ca Maria este că nu au lângă ei, în familie, în comunitate sau la școală un exemplu pe care să-l urmeze. Copiii învață uitându-se și imitând adulții, oamenii din jur. De aceea este foarte important să aibă exemple bune când sunt mici, altfel învață să nu muncească, să bea, să fie violenți pentru că în mediul în care au crescut, asta au văzut”, a explicat Ciulei.

Foto: Raluca Ciulei/Arhiva personală/Facebook

Raluca le arată copiilor, prin exemplul acestui marș și al implicării ei în comunitate, că există și un alt model de adult. „Cel mai mult duc lipsă de iubire, de atenție, de afecțiune. Când nu este nimeni care să ofere un pic din astea, dacă nu în familie, măcar la școală, ce fel de indivizi credeți că va crește societatea noastră? Exemplu pe care îl oferiți unui copil îi poate schimba viața”, a spus cu convingere Ciulei.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Licitația pentru cele 70 de milioane de teste-Covid de salivă se lansează joi, 14 octombrie. Președinta Oficiului Național de Achiziții, Cornelia Nagy: Estimez că licitația se va finaliza în aproximativ două săptămâni

Oficiul Național de Achiziții Centralizate (ONAC) lansează joi, 14 octombrie, licitația pentru cele 70 de milioane de teste de salivă pentru depistarea coronavirusului, care urmează să fie folosite în unitățile…
Vezi articolul

DOCUMENT Profesorii, acuzați de inspectoratul Sectorului 1 că boicotează Bacalaureatul pentru că nu se înscriu la supraveghere, în comisii sau la corectare. Peste 1.000 de cadre didactice, necesare doar în Sectorul 1

Situația resursei umane necesară susținerii examenului de Bacalaureat 2020 este în acest moment dezastruoasă, se arată într-o adresă obținută de Edupedu.ro, trimisă de la Inspectoratul Școlar al Sectorului 1 către…
Vezi articolul

SURSE Divergențe între ministerele Educației și Sănătății în legătură cu regulile din școli, cu 4 zile înainte de revenirea la cursurile fizice / Echipa lui Voiculescu insistă pe distanțare, Cîmpeanu amenință că nu semnează ordinul

Școlile așteaptă semnarea de către miniștrii Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu a ordinului comun cu regulile clare care trebuie respectate din 8 februarie, când o mare parte a copiilor vor…
Vezi articolul