Mesajul președintelui Klaus Iohannis, la Forumul Mondial al Tineretului: “Trebuie să înțelegem rolul tinerelor generații în modelarea dezvoltării societăților”

513 vizualizări
Klaus Iohannis / Foto: captură – Youtube.com
Preşedintele României, Klaus Iohannis, a transmis luni, 10 ianuarie, un mesaj video în cadrul celei de-a patra ediţii a Forumului Mondial al Tineretului, în care a subliniat rolul tinerilor în modelarea dezvoltării societăţilor şi în identificarea soluţiilor privind provocările actuale în contextul pandemiei de Coronavirus, potrivit unui comunicat de presă al Administrației Prezidențiale.

Forumul Mondial al Tineretului a devenit un element important al mișcării internaționale de tineret, oferind tinerilor o platformă importantă de implicare civică, în condițiile în care generațiile tinere, ca și noi toți, se confruntă cu consecințele pandemiei.

Auzim adesea că tineretul reprezintă viitorul nostru. Trebuie să înțelegem pe deplin rolul esențial al tinerelor generații în modelarea dezvoltării societăților noastre și în găsirea de soluții la provocările actuale.

Pentru a face față acestor provocări, Guvernul României pregătește o nouă Strategie Națională pentru Tineret 2022-2027, axată pe emanciparea tinerilor, educație, creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în rândul tinerilor și participarea activă a acestora la viața economică, socială, culturală și politică.

De asemenea, România a susținut Strategia Uniunii Europene pentru Tineret 2019-2027 și participarea activă a tinerilor la Conferința privind Viitorul Europei, având ca puncte de plecare teme prioritare pe care tinerii doresc ca Uniunea Europeană să se concentreze, și anume: (1) educația și competențele, în principal competențele digitale, (2) protecția mediului și lupta împotriva schimbărilor climatice, (3) ocuparea forței de muncă și (4) gestionarea migrației.

România își va aduce, totodată, contribuția la Anul European al Tineretului 2022, cu proiecte concrete și dezbateri publice menite să le ofere tinerilor o perspectivă post-pandemică atât de necesară.

Doresc să subliniez rolul major al tinerilor în eforturile de construire și menținere a păcii, ca un drept și un imperativ democratic menite să facă societățile noastre mai incluzive. România apreciază reziliența tinerilor în înfruntarea conflictelor și a violenței.

Tinerii luptă pentru pace și ar trebui să li se ofere oportunități semnificative de a juca un rol în acest domeniu. Acest lucru necesită sisteme politice incluzive, educație de calitate la nivel primar, secundar și terțiar, inclusiv în adăposturile pentru refugiați și strămutați, precum și oportunități de angajare demne“, a spus șeful statului.

Mesajul VIDEO, mai jos:

2 comments
  1. Sigur asa e !cand domnia voastra si cei de la guvernare veti intelege acest aspect o sa dati educatiei 6 %din pib !cand se va intampla asta ,toata lumea o sa inteleaga rolul acestor tineri !pana atunci prietene manjiti tot ce puteti manji nu pentru interes, ci din interes !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educaţiei, despre cei 3.456 de elevi din clasa a VIII-a apăruţi în “sistem” între Simulare şi Evaluarea Naţională: “Datele pe care le prezintă MEN sunt de la directorii şcolilor”

Aplicaţia informatică a Ministerului Educaţiei afişa pe 28 iunie 2019 un număr de elevi înscrişi în clasa a VIII-a cu 3.456 mai mare decât cel care figura în aceeaşi aplicaţie…
Vezi articolul

Ligia Deca își îndeplinește un vis: va vorbi la un eveniment de tip TED. Ministra Educației, membră PNL, este anunțată la o conferință independentă TEDx organizată de o persoană cu care a lucrat, unde accesul e contra cost și unde trebuie evitat conținutul politic

“De mult mi-am dorit să fiu și eu în poziția să fac un filmuleț TED”, spunea la sfârșitul lui 2022, la o conferință filmată pe teme de educație, ministrul Ligia…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul