Mesajul unui profesor pentru liderii sindicali din Educație: Trebuie să negociați cu cârmuitorii țării, pentru a reda demnitatea, inclusiv sub aspect salarial, dascălului din România. Altfel, nu veți mai fi lideri, pentru că Sindicatul din Învățământ se va face… praf și pulbere

25.289 de vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Un mesaj transmis liderilor sindicali din Educației, cei aflați în aceste zile la negocieri cu Guvernul, a fost trimis pe adresa redacție@edupedu.ro de profesorul Ioan Țiplea, profesor de științe socio-umane la Colegiul Național Mihai Eminescu din Baia Mare. Acesta trage un semnal de alarmă și susține că eșecul negocierilor ar fi similar cu extincția mișcării sindicale în acest sistem.

Profesorul Țiplea remarcă faptul că, după 30 de ani de muncă, are salariul mai mic decât al unui fost elev de-al său, care a intrat recent în administrația publică.

  • Opinia profesorului este esențială pentru școala din România, pentru viitorul ei și al copiilor. Încurajăm și susținem cadrele didactice să-și exprime părerea, să analizeze sistemul actual, să propună soluții la problemele pe care le întâmpină și să popularizeze exemplele de bună-practică. Publicarea opiniilor cadrelor didactice pe Edupedu.ro nu înseamnă automat că publicația susține aceste idei sau propuneri. Trimiteți opiniile pe redactie@edupedu.ro.

Mesajul profesorului Ioan Țiplea: „Predau în învățământul liceal de mai bine de treizeci de ani. Am făcut-o și cred/ sper că o fac din pură pasiune. Am de ani buni gradul didactic I, cel mai mare grad în învățământul preuniversitar. Sunt diriginte, iar sporul de dirigenție nu-i deloc neglijabil. Și, cu toate acestea, salariul meu e jalnic de mic! De altfel, toată lumea știe acest adevăr. Dintre toți bugetarii cu studii superioare, noi, dascălii, suntem cei mai prost plătiți. Mai cârâim/mârâim din când în când. În public și în privat, dar acesta este tristul adevăr: suntem la coada salarizării bugetarilor!

E drept că, pe de altă parte, atât părinții, cât și guvernanții au oareșce dreptate, invocând interesul superior al elevului. La fel de justificat îmi pare a fi și argumentul referitor la presiunea bugetară… asupra iubitei noastre țărișoare! Că nu sunt bani, pentru a ne satisface revendicările.

Fără nici cea mai mică intenție de a provoca dihonie între diferitele categorii de bugetari, mă/vă întreb dacă e drept ca eu să primesc, după peste 30 de ani de muncă, un salariu mai mic decât al unui fost elev de-al meu, care – debutând – lucrează în administrația publică ori în instituțiile de forță ale statului român? Chiar dacă nu are studii superioare!

Bătrân fiind, îmi amintesc bine că în cele trei decenii de democrație, la cele câteva mișcări protestatare răsuflate, noi, dascălii, nu ne-am ales decât cu praful de pe tobă! Am fost lăsați de izbeliște de liderii noștri naționali! Inclusiv de d-nul Ministru Genunche, care-i moroșean de-al meu. Așa că mă încumet/ îndrăznesc să trag un semnal de alarmă și să le reamintesc onorabililor noștri lideri de sindicat că, neîndoielic, trebuie să negocieze cu cârmuitorii țării, pentru a reda demnitatea, inclusiv sub aspect salarial, dascălului din România. Altfel, nu vor mai fi lideri, pentru că Sindicatul din Învățământ se va face… praf și pulbere!”


51 comments
  1. Lamentabile cererile sindicale!
    Într-o unitate școlară nu sunt doar cadrele didactice, mai sunt și auxiliarii și nedidacticii. Despre ei nu se vorbește, de parcă nu există, dar fără ei nu ar funcționa nici o unitate.
    Așa cum ne-am obișnuit deja de ani de zile, cotizăm la niște sindicate rupte de realitate și impotente din toate punctele de vedere. Pe lângă faptul că acest demers este tardiv, este și absolut nerealist. Voi explica în continuare care ar fi trebuit să fie cererile sindicale și de ce ,,șefii la sindicate” și-au trecut sindicatele pe persoană fizică.
    1. Primul lucru pe care ar fi trebuit să-l ceară este respectarea legislației privitoare la costul standard per elev înmatriculat!
    Noi niciodată nu am știut și nu știm bugetul alocat unităților. Autoritățile locale ne cer în fiecare an acel PAAP absolut degeaba. Pentru că, în realitate, nici 10% din ceea ce cer unitățile nu este ulterior susținut prin finanțări concrete.
    Primăriile ar trebui să asigure acel cost standard și să pună la dispoziția unităților fondurile rezultate, astfel încât acestea să-și poată gestiona singure și eficient resursele, în interesul elevilor și pentru dezvoltarea necesară actului educațional.

    2. Observ că nimeni nu a ridicat problema dependenței unităților de toanele unor angajați ai primăriilor.
    Când s-a renunțat la acele centre financiar-contabile, se vorbea despre descentralizare și despre transparență. Ei bine, la acest moment suntem centralizați de-a binelea, iar despre transparență în cheltuirea banului public nici pomeneală. Primăriile încheie contracte în numele unităților, fără ca acestea să fie vreodată consultate în luarea deciziilor. Se merge pe principiul că niște contracte încheiate pentru toate unitățile la grămadă sunt mai ieftine. Însă noi știm din experiență că nu este așa. La Sectorul 4, cel puțin, costurile produselor de curățenie, de birotică și de papetărie, sunt în general de două și de trei ori mai mari decât cele găsite pe piață. Deci scopul încheierii unor astfel de contracte este disimulat într-o favoare a autorităților locale, dar au un vădit caracter oneros.

    3. Zilele acestea s-a vorbit exclusiv despre greva profesorilor.
    Nici un cuvințel despre greva celorlalte două categorii asimilate. De ce? Pentru că restul sunt prea puțini prin comparație cu personalul didactic și nu au nici relevanță, nici putere, nici reprezentativitate sindicală reală. De aceea suntem întotdeauna tratați ca a cincea roată la căruță. Discrepanțele sunt evidente.
    Așa cum am mai spus-o și cu alte ocazii, denumirile de ,,personal didactic auxiliar” și ,,nedidactic” sunt mincinoase și creează confuzie. De ce? Să le luăm pe rând.
    Pentru că didacticul auxiliar nu este nici didactic și nici auxiliar! Ci este PERSONAL ADMINISTRATIV. Acesta se ocupă exclusiv de administrarea unităților și ar trebui remunerat ca orice angajat din administrația publică. Așa ar fi firesc, pentru că și noi facem ceea ce fac alți angajați din administrațiile publice locale.
    Denumirea de ,,nedidactic” nu arată/desemnează o categorie socio-profesională. Această denumire arată ceea ce nu este un angajat pe un post de execuție. Deci modificarea acestei denumiri în PERSONAL DE ÎNTREȚINERE este de bun simț, zic eu. Că asta fac acești angajați: întrețin baza materială, paza și protecția, curățenia.

    4. Despre modificarea grilei de salarizare se vorbește vag.
    Grila de salarizare ar trebui în totalitate regândită! Și ar trebui să se facă aceasta nu doar luându-se în considerare rata inflației (care, în paranteză fie spus, este mincinoasă), ci aplicându-se anumiți factori concreți:
    a) numărul de elevi înmatriculați – mai puțini elevi înseamnă mai puțină muncă și mai puțin stres;
    b) suprafața desfășurată a unităților – întreținerea unei suprafețe mai mari înseamnă un volum crescut de muncă;
    c) numărul de clădiri – vezi punctul anterior;
    d) suprafața terenului pe care sunt înființate unitățile – întreținerea curților intră tot în sarcina personalului de execuție.
    La acest moment există anumite discrepanțe și nedreptăți generate tocmai de cele enumerate mai sus. Pentru că diferența dintre un oarecare angajat (din cele două categorii) al unei unități cu 1600 de elevi și două sau trei corpuri de clădire, și un alt angajat pe același post la o unitate cu 800 de elevi și un singur corp de clădire, nu se face prin remunerație ci PRIN MAI MULTĂ MUNCĂ. Așadar, cine muncește mai puțin ia cel puțin același salariu cu cel care muncește mai mult, ba chiar există situații în care îl întrece.
    Aceste anomalii și nedreptăți și discriminări trebuie adresate cu toată responsabilitatea și trebuie de îndată reglementate.

    5. S-a pus pe tapet plata orelor suplimentare.
    Ce nu înțeleg șefii PFA-urilor, denumite pompos ,,sindicate”, este că, dacă s-ar acorda așa ceva, s-ar încălca legislația existentă privitoare la orele de muncă și la repausul săptămânal obligatoriu.
    Pe de altă parte, chiar dacă s-ar și implementa așa ceva, ar fi un non sens și o situație generatoare de alte probleme. Din punctul meu de vedere, o plată suplimentară (considerată compensatorie) nu poate justifica lipsa odihnei, un volum halucinant de muncă și un stres crescut. Când, după 15-20 de ani petrecuți în acest sistem, îți dai seama că te-ai ramolit și te-ai umplut de boli, și că lipsa timpului petrecut cu familia nu se mai întoarce, plata orelor suplimentare devine un moft. În plus, o remunerație corespunzătoare și apropiată de adevăr se poate face în condițiile expuse la punctul anterior.

    6. Cât privește sporurile pentru condiții vătămătoare (sau pentru condiții de muncă), este clar că n-o să le dea nimeni.
    Guvernanții ne repetă la nesfârșit aceeași placă: ba că UE, ba că PNRR, ba că nu li se permite… Pasămite ei nu sunt slujbașii noștri, ci ai unei organizații suprastatale asupra căreia noi nu avem absolut nici un fel de control. Poate că trebuie să le reamintească cineva guvernanților despre zecile de feluri de indemnizații și sporuri și diurne pe care și le acordă (inclusiv oamenilor din subordinea lor). Sau poate că are cineva curajul să aducă în discuție diversele sporuri primite în alte sectoare de activitate.

    7. Despre indemnizația de hrană nu se pomenește pe nicăieri.
    Aceasta trebuie scoasă din salariul de bază și neimpozitată! La acest moment, statul face o dublă impozitare, pentru că alimentele nu sunt scutite de TVA. Deci, după ce că plătim din buzunarele noastre acel TVA, ei mai impozitează încă o dată norma de hrană? Bine, întrebarea e retorică oricum, pentru că statul se folosește de acest șiretlic în general. Ca exemplu concret, după ce-ți oprește impozit pe munca ta (aproximativ jumătate din veniturile tale curg în vistieria statului prin diverse taxe și impozite), statul îți mai ia 19% prin TVA-ul plătit la toate produsele și serviciile. Just, nu?

    8. În ultima vreme s-au întețit atacurile la adresa mentalității colective, prin impunerea unei dictaturi a minorităților asupra dreptului la conștiință.
    Sindicatele tac, suspect de culpabile, în privința implementării educației de gen în școli. Majoritatea nici nu sesizează pericolul real în care se află educația, odată intrată pe această pantă periculoasă. Unii vor spune că nu-i interesează, sau că nu-i afectează pe ei în mod direct. Însă trebuie ca cineva să aibă curajul de a se opune acestor demersuri. Virulența unor ONG-uri sau a unor persoane fizice în această materie creează o stare de frică la nivel instituțional, cu atât mai mult cu cât se fac presiuni externe pentru acceptarea acestei ideologii.
    Pe lângă faptul că noi suntem un popor eminamente creștin, educat în spirit contrar corectitudinii politice, avem datoria de a apăra generațiile viitoare de ingerințele unei minorități insignifiante în viețile unei majorități covârșitoare.
    Odată acceptată această ideologie în școli, nu doar elevii vor fi afectați. Fiecare angajat în parte va trebui să se facă părtaș, într-o mai mică sau mai mare măsură, programelor de reeducare prin sexualizare și prin modificare a paradigmelor sociale. De fapt, primii afectați vor fi tocmai angajații, pentru că aceștia vor trebui să implementeze măsurile dictate de dictatura minorităților.

    9. În altă ordine de idei, multă lume nu vede pădurea din cauza copacilor.
    Nu totul se reduce la salarizare! Crearea de condiții decente de muncă este mai importantă decât banii. De aceea, trebuie regândită strategia de ocupare a locurilor de muncă prin implicarea autorităților în procedurile specifice – în sensul de a găsi în cel mai scurt timp posibil persoane abilitate pentru posturile de execuție. Nu este firesc să aștepți cu lunile (și uneori cu anii) până se acoperă deficitul de personal. Procedurile trebuie mult simplificate, astfel încât să încurajeze ocuparea posturilor în maxim câteva săptămâni.
    În plus, chestia cu blocarea posturilor este cel puțin aberantă, dacă nu de noaptea minții. Concret, când o îngrijitoare este incapacitată pentru o vreme, sau pleacă din sistem, sarcinile acesteia trebuie preluate de ceilalți angajați. Și aici începe nebunia, pentru că surplusul de sarcini și de răspunderi redistribuite NU SE PLĂTESC. O soluție ar putea fi remunerarea prin împărțire egală a salariului respectiv categoriilor de personal rămas activ și care preia sarcinile.
    Sigur, se pune întrebarea ce se întâmplă cu persoanele incapacitate din cauza unei boli sau suferințe? Noi știm că pe postul ocupat de o astfel de persoană nu poate fi plătit nimeni, adică cineva care îi ține locul. Tocmai de aceea spun că este aberant, pentru că întreținerea curățeniei și igiena într-un mediu școlar ar trebui să fie prioritară, făcând parte din așa numita sănătate publică. Până la urmă ce contează, sau ce urmărim toți: un salariu în plus, sau standarde ridicate la nivel de curățenie?
    Și tot aici ar trebui discutată problematica îngrijitoarelor versus bone. O bonă, care îngrijește un singur copil, mănâncă la familia respectivă, se plimbă cu copilul etc, primește un salariu mediu net între 3 și 4 mii de lei. O îngrijitoare la o unitate cu 1600 de elevi, care practic face cam aceleași lucruri ca o bonă, primește un salariu de mizerie. Deci este de bun simț și logic ca salariul îngrijitoarelor să crească cel puțin la nivelul mediu al unei bone, zic eu.

    10. Despre programul EDUSAL nici o vorbuliță.
    Mulți uită că acesta este unealta concepută de sistem pentru a fura la propriu din banii amărâților angajați pe posturile de execuție. Cred că trebuie renunțat la el și schimbat cu unul mult mai maleabil, mai prietenos și mai corect.

    Dacă vrem reformă reală, atunci trebuie spuse lucrurile exact așa cum sunt în realitate. Și trebuie să avem curaj. Până acum s-au făcut schimbări majore prin programele școlare și prin structura anilor școlari. Mai toate guvernările și miniștrii s-au ocupat de orice altceva decât de aceste probleme enumerate mai sus. Însă acestea nu sunt singurele. Reforma în sistemul de învățământ nu se face în disprețul angajaților săi!

  2. Deja lucrurile miroase urat. Adică greva asta pute. De 20 de ani învățământul a produs și produce a alfa eti funcționali, unii cu diplome de…doctori în diferite domenii. învățământul este cel care a produs actuala clasa politica. Doamnelor și domnilor profesori unde ați fost anii aceștia? V-a co venit situația ? De 30 de ani aceeași asa ziși lideri sinducali. Lideri care nu fac altceva de decit jocuri politice manipulind mai mult sau mai putin ” membrii” sindicali. INTREBAREA MEA ESTE: CUI FOLOSESTE TOARA MASCARADA ASTA ? PE CINE DERANJEAZA SINTAGM ROMANIA EDUCATA ?. PE ANALFABETI. SI, REGREY DAR SI PRINYRE DVSTRA DAOMNELOR SI DOMNILOR PROFWSORI AI INVATATPRI SUNT DESTUI ANALFABETI FUNCTIONALI.

    1. Distinse Domnule Jack, dacă ați fi citit cu mai mare atenție Manifestul pe care l-am scris/publicat, ați fi ajuns la altă concluzie. Eu am scris în vara anului trecut in Contributors despre Romania ne/educata. Din ceea ce mai citesc, învățământul pute a hoit/cadavru în descompunere aproape peste tot în Occident. Începând cu tara marelui locuri cu.

  3. Domnule anonim, elevul care ajunge la patron cu 2300 kei salariu, NU are 30 ani vechime, studii superioare si grade maximele. Adauga si 600 lei bonuri de masa plus sume virate de patron la negru si vezi care este salariul real. Cum poti compara un cadru didactic cu un muncitori necalificat? Bine, la fel sunt tratati si de catre guvernanti profesorii…li se ofera ajutoare sociale, nu salarii decente.

  4. Domnul profesor bătrân, zice el, nu spune ce salariu are, doar ca e mic. Dansul poate considera și 7000 un salariu mic. Ce performante are nu ne spune ca nu poate, cât s- a zbătut . Dar despre elevul dansului care va termina și va ajunge la patron cu 2300 pe luna și care va avea copil și care va trebui sa plătească meditații din acest salariu de ce nu spune. Se iau la întrecere ăștia de la stat, dar competenta 0.

    1. Domnule anonim, elevul care ajunge la patron cu 2300 kei salariu, NU are 30 ani vechime, studii superioare si grade maximele. Adauga si 600 lei bonuri de masa plus sume virate de patron la negru si vezi care este salariul real. Cum poti compara un cadru didactic cu un muncitori necalificat? Bine, la fel sunt tratati si de catre guvernanti profesorii…li se ofera ajutoare sociale, nu salarii decente.

    2. Stimate anonim, după cum trebui să știți, salariile sunt secrete. Oricum, al meu e cu ceva mai mare decât cel mediu pe economie. Cat privește performanțele mele, aș puncta două lucruri: cele profesionale, și nu-s puține, le stiu cei autorizați, iar despre cele publicistice, va puteti documenta de pe net si din reviste le de cultură românești.

      1. Mai lăsați-o dracu de secretomanie. Mai cunoaștem și noi ce salarii aveți. Eu zic că e prea bine la cît stați acasă.

      2. bună ziua, nu va declarați veniturile pt ca sunt mai mari decât spuneți, pt ca nu va adunați toate sporurile și beneficiile. nu calculați câte ore munciți pe luna/ an. faceți greva doar pt bani, nu cereți nicio schimbare a sistemului pt ca va convine de minune cum este. va convine timpul liber când de fapt ar trebui sa fiți la școală, va convin pregătirile…
        sa va fie rușine, de 30 de ani doar bani cereți, n
        imic altceva!

        1. Distinse Domn Manu, am mai raspuns pe această temă. Mă somați să îmi declar veniturile. Presupun ca nu pe această Platformă. Fiscul le cunoaște. Iar Greva nu e doar pentru pentru bani,așa cum ne reproșati, ci pentru recunoașterea publica a demnității de dascăli.⁷⁷

  5. Cum se spune in popor” multa vorba, sărăcia omului”.
    Greva, salarii, profesori, sindicat, politicieni, sistem, bla bla bla si bla bla bla.
    Sa nu ma înțelegeți greșit, sunt perfect de acord cu greva, cu salarii mărite si bonusuri si prime si tot ce mai vor profesorii si învățătorii. Cat mai mult cu atât mai bine pentru toată lumea. Dar cat domnilor/ doamnelor? 10- 15-20% cat de mult? Dar nici asta nu mai contează! Făcând o paranteza la situația profesorilor, aduc în discuție o chestiune asemănătoare; salariile doctorilor sau marit enorm! A schimbat acest lucru metehnele din sistem? Mergi cumva la spital și nu dai spaga? Si.au inchis doctorii buzunarele? Raspuns, NU!
    Revenind la subiect, Da sunt de acord cu marire, sunt de acord sa aveti respectul pe care îl au dascălii din Japonia ( înmormântați cu onoruri militare, asa am citit și eu)Dar, merg pe premisa ca in sistem trebuie făcut un triaj exemplar, după care sa se facă aceste măriri. Invatamantu asa cum susțin mințile luminate din sistemul nostru educațional, este la pământ și toți știm asta dar, domnilor/ doamnelor din sistem, unde ati fost in ultimii 20 de ani????
    Aceasta este întrebarea!!!
    Dacă vedeți, daca ati văzut, voi cei care ne învățați copii, ca învățământul merge in jos, ce ati facut ca sa schimbați.
    Greva aceasta trebuia sa vina pe fondul distrugerii învățământului nu pentru lipsa banilor. Degeaba iei bani daca nu cui sa.i predai, degeaba merg eu, om de rand la serviciu daca nu am cu ce sa lucrez, pentru ca la sf de luna, ma întreba ce am produs în urma muncii mele.
    Dvs domnilor/ doamnelor dascăli, in ultimii 20 de ani, ce ati produs???
    Raspuns; Analfabeți functionali!

    Succes va doresc, si sunt alături de voi și in strada, daca este cazul.

    1. Înțeleg că tu ai vrea să conduci Ferrari, dar ai bani doar de căruță. Când vei avea bani de Ferrari, îl vei obține.

    2. Daca învățământul românesc a produs doar analfabeți funcționali, atunci de unde sunt studenții care învață în facultățile din tara? Dar studenții români care studiază la facultăți din alte tari, de cine au fost pregătiți? A spus un incompetent despre analfabeții funcționali, ca să lovească în cadrele didactice, și acum repeta unii ca niște papagali. E drept că sunt elevi cu deficit de învățare, dar profesorii lucrează cu “materialul clientului’.

    3. La asa subminare pe față, nu mulțumim. Poți sta acasă.
      Ce am produs noi? Cu regulile tâmpite și din ce în ce mai cretine nu se va mai produce nimic, nici ce vedeți acum. Știți ce presiuni vin de sus sa se renunțe la grevă? Ce amenințări și joc de glezne?
      Asta fac managerii noștri de ani de zile care sunt puși de oamenii aleși de voi, majoritatea.
      Acum as putea sa întreb și eu ce ați produs voi prin alegerile voastre? Avem conducătorii de calitate? Și materialul genetic și cei 7 ani de acasă cui ii aparțin? Ne spălăm pe mâini?
      Ce sa zic. Dacă nu ai bani te apuci și faci ce faci. Sărăcia încurajează infracționalitatea, lasănd salariile mici veți avea din ce în ce mai mulți profesori șpăgari și puși pe completat veniturile din alte resurse. Vor veni doar oameni care nici sa între în clasa nu vor vrea, vor sta în cancelarie și vor trece spre sfârșitul orei sa salute elevii în ultimele 20 minute din ora, cum am văzut ca fac unii. De ce fac asta? Sunt din ce în ce mai abuzati(de societate, copii, părinți, șefi etc) si demoralizati și atunci fiecare e pentru pielea lui.
      Cat despre doctori:am fost la doctor, aveam programare, s-a băgat în fata mea o mămică fără programare și după ea am întrat eu. Ce credeți? Sub niște hârtiuțe se vedea o parte dintr-o bancnotă de 50 de Ron. Voi vreți corupție, faceți orice pentru ea. Societatea are o problemă. Înțeles?

  6. Halal negociere din partea sindicatelor! Parlamentarii, primarii și angajații din administrație pot să-și mărească salariile cum doresc, dar profesorii primesc carduri pe care trebuie sa le justifice. Nu sunt departe de asistații sociali. Aceștia primesc 1500, iar dascălii 2500. Felicitări, domnilor lideri de sindicat!

  7. Asa o fi.Dupa tonul categoric,n-ar fi exclus să aveți…dreptate. Inflația e generată de revendicările dascălilor. Cu alte cuvinte, suntem…Asistați Social!Adică niste cerșetori jalnici și mizerabili!

  8. Distinse Domnule, fiind că e la modă tema Analfabetismului Funcțional, am certitudinea că nu ati priceput nimic din textul scris de mine. Eu nu am invocat nici o clipă dascălii care m–au educat iar în ceea ce privește “scoala ” pe care a. facut’–o , nu îmi este nici o clipă rusine de ea.Am avut dascăli admirabili, cărora le voi arata toată prețuirea și recunoștința mea!Datorită lor sunt ceea ce sunt! Cât privește celelalte aluzii absolut mizerabile, va invita un Examen Sincer al propriei d-voastră Constiinte!

  9. Oare de ce mereu se aduce in discuție performanța cadrelor didactice? Pentru a putea performa un profesor are nevoie de o bază materială adecvată, de parteneriat solid cu părinții și nu în ultimul rand de copii dornici sa se autodepășească. Dacă modelele tinerilor din ziua de azi nu au pus mare preț pe educație iar mass-media si social-media promovează mai mereu nonvalorile cum ar putea un copil sa aleagă școala in detrimentul unui câștig cât mai facil? Se vorbește cat de puțin muncesc profesorii, este o abordare incorectă, un profesor trebuie sa corecteze teste, trebuie sa se documenteze pentru lecții, trebuie sa întocmească diferite grafice, planificări, planuri remediale si alte mii de hârtii.

    1. Pentru a-i discredita pe profesori trebuie să le atribui tot felul de defecte: ca sunt prosti, betivi, pedofili etc. Asta tine de recuzita propagandistica a politicienilor nostri. Oamenii prind din aer aceste idei propagandistice si le propaga mai departe pe internet amplificand astfel propaganda. Procedeul e foarte simplu și a fost folosit de toate regimurile care se susțin prin dezinformare. Să luăm ca exemplu doar regimul nazist care a reușit astfel să inoculeze în mintea poporului german ideea antisemită. La ora actuală procedeul acesta are un și mai mare succes având în vedere faptul că internetul e un mediu perfect de răspândire a ideilor de tot felul. Prin urmare, nu cred că e necesar să încercăm să demonstrăm aici lucrul absolut evident și de bun simț că dascălii nu sunt în marea lor majoritate idioți, leneși sau bețivi. E suficient să demontăm mecanismele acestei propagande și să ne gândim ce ar avea de câștigat cineva care lansează în spațiul public asemenea idei. Iar răspunsul cred că e foarte simplu. Întorcând poporul împotriva profesorilor, s-ar putea ca la un moment dat presiunea asupra lor să fie suficient de mare, iar greva să înceteze. Vor fi politicienii noștri șmecheri, dar nici dascălii nu sunt chiar atât de idioți încât să nu le priceapă manevra. De altfel greva aceasta nu mai e acum doar un instrument pentru a forța clasa politică să mărească salariile unei anumite categorii profesionale, ci mult mai mult. Poate acum ne vom da cu toții examenul și îi vom învăța pe acești șmecheri care ne guvernează că nu pot să-și bată joc de populație la nesfârșit. E vremea să alegem între cei ce ne învață și cei ce ne îndobitocesc. Cel puțin asta e părerea mea.

  10. Dau timpul inapoi și revăd figurile profesorilor mei de liceu de acum 15 ani. Căți dintre ei ar merita salarii majorate? Ar revendica astăzi 7000 lei.
    Cei mai multi blazați prea devreme, cu o plictiseala letargică la ore. Luați de copiati de la pagina x pana la y. Prea ades meschini in găndire invidioși și mercantili fara frica de judecata copiilor, adeseori violenți in limbaj pentru a pune la punct mucoșii, nu aveau vocatie pentru job, dar erau repede dispuși să clameze lacrimogen sacrificiile și misiunea de apostolat ca dascăl. Ce e mă’ta și tact’o. De aici ușor devenea un zbir pe care l îmblănzeau mici beneficii: bani, alimente un mic trafic de influența, orice mic gheșeft personal, sau GHINION vreo meditatie.
    Și cate altele. Sper să fiți cat de curănd înlocuiți de AI, pandemia a arătat că se poate. Examene și o selecție la sănge astfel ca puținii rămasi sa fie platiti regește iar turma să treacă la munca de care au fugit intrănd in invățămănt.

    1. Or fi/sunt și dascălii descriși de D-voastră. însă nr. lor,așa cum am scris în acest text-manifest nu cred ca e f. mare.Cei mai mulți sunt dedicați și foarte bine pregătiți.

    2. Dumneavoastră vorbiți de cei care v-au educat,…
      Nu știu câtă ” școală” aveți,dar de educat într-adevăr nu v-au educat!!!!!
      Cât despre “…bani, alimente (?), gheșeft…” trebuia să vorbiți atunci instituțiilor abilitate,nu după ce ” ați trecut pârleazul”!!!!!!
      PS: despre copiere la bac,nu ne spuneți nimic?

      1. Distinse Domnule, fiind că e la modă tema Analfabetismului Funcțional, am certitudinea că nu ati priceput nimic din textul scris de mine. Eu nu am invocat nici o clipă dascălii care m–au educat iar în ceea ce privește “scoala ” pe care a. facut’–o , nu îmi este nici o clipă rusine de ea.Am avut dascăli admirabili, cărora le voi arata toată prețuirea și recunoștința mea!Datorită lor sunt ceea ce sunt! Cât privește celelalte aluzii absolut mizerabile, va invita un Examen Sincer al propriei d-voastră Constiinte!

    3. Nu poti avea putini profesori daca ai materii multe. mai ales multe si inutile.

      Scoala roamneasca e setata cred ca din ordin extern pe mult si prost. Si elevii refuza efectiv.

      Intai trebuie reduse materiile fara importanta si nefolositoare, unele nu au nici profesori deja, chimie fizica de exemplu. Noile planuri cadru si legile noi prevad asta. Asta e primul pas, apoi conectezi scoala la piata muncii si apoi cresti norma celor performanti. Intre timp mai reduci sau scoti si mai mult din materiile inutile unor profile.

      Cum sa trimiti pe profesorul ala in primii ani ineficient 18 ore la clasa iar pe ala cu vechime si grade 1 si 2 sa-l trimiti doar 16 ore pe salar triplu?? Pai tocmai ala performant si bun trebuie sa fie la clasa si sa faca treaba.

      Normal ca le e greu unor profesori si protesteaza cand ei predau obligati de programa si curicule niste aberatii nefolositoare de materii si continuturi pe care elevii le refuza, iar orele lor sunt niste mizerii in care sunt numai certuri si incidente. Faci 2-3 ore d-alea pe zi si esti terminat. iti vine sa ceri apoi 10000 de lei salar.

      Si ti se mai zice ca n-ai nici vocatie. Care-i vocatia de fapt? sa-i tii in note de 2 si 3 pe elevi non stop ca sa stie de frica?

      Ia sa ai numai materii placute elevilor si dorite de ei si alese de ei sa aiba interes de ele si sa vezi ca duci lejer 25-27 ore pe un salar cat de cat si mergi cu drag la ora, elevii lafel. Orele sunt parte din viata ta si a elevilor, deci n-ar trebui sa fie niste prostii chinuitoare sau stresante. Dar cum sa faci asta cand predai materii inutile clasei respective? sau inutile unora din clasa. Clase heterogene, iarasi o mare problema. Aia cu centratul per elev e o ipocrizie.

      Si sunt prea multe drepturi date elevilor, trebuie sa te porti cu ei cu manusi sa nu-i jignesti sa nu-i julesti, parca ar fi niste baloane de sapun si sa ai grija sa nu le atingi si s anu le spargi.

      Salariile mari cerute acum sunt rezultatul legilor prin care elevii domina deja pe profesori, iar profesorii au devenit neautoritari cum ati vazut si la brebu in prahova si la alte scoli incidente probleme certuri conflicte

    4. Probabil ca, pe alocuri, s-ar putea sa aveti oarecare dreptate, insa va asigur ca eu si colegii mei n-am recurs niciodata la ceea ce spuneti si sugerati dvs. in comentariu. E ofensator pentru dascalii dedicati! Si nu sunt putini!

  11. Întrebați i pe liderii de sindicat de ce au acceptat Legea 253 și titularizarea la nivel de școală, astfel încât acum să nu mai vorbească despre cadre didactice slab pregătite și, implicit cursuri de formare care reprezintă o sursă de venit pentru unii, iar pentru alții – trei, cinci sau cincisprezece credite, fără valoare, pe care le plătești din propriul salariu….?!
    De ce nu are toată lumea acces la proiecte Erasmus….?
    Ce dotări doresc să facă în școli :bănci noi și parchet…, fotolii sau jilțuri că în pandemie fiecare și-a făcut rost de dispozitiv cum a putut, iar Federația nu s-a deranjat cu nimic…!?
    Inflația a crescut de mai bine de un an de zile, iar acum vin cu Grevă?!
    Cine se gândește la generația de elevi care termină liceul și nu știe unde s-apuce?!
    Sindicatele cunosc faptul că pentru a susține diverse probe eliminatorii în vederea admiterii…. nu există nicio urmă de interes că elevii/candidații trebuie să plătească din,, bani proprii cazarea”?
    Care dintre sindicaliști cunoaște faptul că niște manuale sunt depășite și pur și simplu se trimit în școli că nu există altă ofertă?! Până și gradațiile de merit rămân pentru mine un subiect deschis ……!
    Și câte și mai câte se-ntamplă în această țară! În foarte multe orașe din țară străzile sunt ca după război și tot așa e de 30 de ani! Mai vrem Grevă, dar nu se va rezolva nicio doleantă, a fost Revoluție și nu ne-am ales cu nimic!?
    E trist, e trist, e foarte trist……..!!!!!!!!!!!

    .

    1. Confuzi obligațiile guvernului / ministerului cu cele pe care ai impresia că ar trebui să le aibă sindicatele.

    2. Nu sunt profesor, insa ma minunez ce scrieti invinuind profesorii, sindicatele, pentru orice …
      Sunt curioasa daca sunteti cadru didactic, pare ca sunteti in tema cu problemele invatamantului, gen titularizare, cursuri de perfectionare platite, acces la gradatii de merit sau proiecte Erasmus.
      Vad multa frustrare personala si invidie, cred ca e specifica sistemului si de aici si lipsa de unitate.
      Aceste dureri/doleante care au condus la greva nu sunt ale tuturor din invatamant? Unde incape atata dezbinare? Lipsa de unitate va conduce la esec, asa cum am tot vazut in anii trecuti atatea greve incheiate cu un rezultat de ras, chiar penibil…

    3. M-am titularizat prin legea 253 după ani de dat examene de titularizare la care am avut de fiecare data notă bună, ghinionul meu fiind că pe disciplina mea există o singură oră pe săptămână. Acum fac naveta in patru școli, după această titularizare cu nota 9,90, iar asta nu mă împiedică să fiu dedicat meseriei mele și în consecință apreciat pentru ceea ce fac. Generalizările de genul acesteia făcute de dvs. nu fac bine nimănui, nu aduceți in față cazurile izolate de care probabil v-ați lovit făcând din ele regulă și exemplu negativ!

  12. Si invatamantul e tot o gaura neagra.

    Multe materii inutile.

    Nu mai cereti bani ca se face inflatie si degeaba ii luati.

    Profesori nu sunt din cauza mizeriei din invatamant si ca unii sunt tinuti cu doar 16 ore.
    Ia sa urce norma, mai ales la cei cu performanta.

    Sa faca 20-25 ore pe saptamana nu 16 ore, cum sa nu fie criza de cadre cand pe cei existenti ii tii cu 16 ore pe saptamana.

    1. Asa o fi.Dupa tonul categoric,n-ar fi exclus să aveți…dreptate. Inflația e generată de revendicările dascălilor. Cu alte cuvinte, suntem…Asistați Social!Adică niste cerșetori jalnici și mizerabili!

    2. Foarte inteligent comentariu! Să le dăm cât mai multe ore: 30-40 să zicem. Să-i plătim la fel, poate că la un moment dat cei mai deștepți se vor gândi că nu mai e rentabil să rămână în sistem și vor pleca. Iată un exemplu tipic de propagandă care a avut succes. Doamna Veiozina lucrează din greu, presupun, o grămadă de ore pe săptămână și e nemulțumită că alții lucrează mai puține ore și nu produc nimic, ba mai mult, predau o mulțime de materii inutile: matematică, limba română, fizică sau istorie. La ce ne trebuie acestea? Avem nevoie de mașini, tractoare, televizoare și biscuiți. Da, numai că avem nevoie și de oameni care să știe să le producă. Iar aceștia trebuie să învețe de la cineva. Dar poate că învață la locul de muncă. Numai că oamenii nu au nevoie doar de tractoare și mașini. În timpul liber se uită la televizor, folosesc curent electric sau se joacă pe telefon. Deci e nevoie și de unii care să poată vorbi la televizor, să știe cum să construiască un sistem de producere și distribuție a curentului electric și să poată crea jocuri pe telefon. Iar asta nu se învață la locul de muncă, ci în tot felul de școli.

      Eu zic să închidem toate școlile și să trăim ca în paleolitic, sau să le privatizăm și să facă școală doar cei care au bani.

  13. Are dreptate. Dacă nu va fi ceva mulțumitor, eu ies din sindicat. Și sigur nu voi fi singurul!

    1. Categoric. Nu poti plati un serviciu care nu produce randament. Sa cotizez ca sa ce? Toti care stam in sindicate stam pentru greve sau pentru obtinut beneficii nedate etc. Nu sta nimeni de dragul figurii lui Hancescu.

      1. putem spune( noi, societatea civila neafiliata in vreun fel sistemului) acelasi lucru si despre serviciul prestat de profesori. de ce sa cotizam la stat pt a fi platite salariile unor oameni care nu dau randament?
        da, stiu, toti cei din sistem considera ca sunt perfecti si ca randamentul lor e exemplar insa va reamintesc ca nu e necesar sa ne spuneti Dvs. cum functioneaza sistemul de invatamant si cat de bine isi fac treaba dascalii.
        toti am trecut prin acest sistem si l-am cunoscut si din interior si din exterior (ca elevi, parinti, colaboratori etc) si ne-am pierdut numai pe bancile lui vreo 20 de ani din viata, am vazut si bune si rele si mediocre, iar daca va spunem ca cei mai multi dintre Dvs. merita sa aiba salariile reduse si chiar sa fie eliminati din sistem inseamna ca asa este.
        mizeria colcaie in educatia romaneasca, o stim absolut toti insa putini, din pacate, au curajul sa spuna ceea ce e evident.

        1. Poate că dumneavoastră v-ați pierdut vremea 20 de ani pe băncile școlii, dar aceasta nu înseamnă că toți și-au pierdut-o. Eu, de exemplu nu mi-am pierdut vremea și de aceea nu mă plâng. De altfel, dacă nu ești capabil să profiți de oportunitățile pe care ți le oferă școala, ai să ajungi la un moment dat să te plângi, însă va fi prea târziu.

          OK, sistemul merge prost. Dar atunci ce e de făcut? De exemplu să nu mai cotizăm? Să desființăm sistemul de stat? Însă școală s-a făcut în toate timpurile și în mod sigur se vor găsi unii isteți care să-și înființeze propriile școli, însă nu pentru oricine, ci doar pentru cei ce își vor putea permite să facă școală. Va fi bine pentru unii, dar va fi dezastru pentru toți ceilalți. Dar poate că ar fi mai bine așa. Măcar nu s-ar plânge lumea din cauza școlii.

          Și până la urmă oamenii lucrează pentru cât sunt plătiți. Dacă îi plătești prost, au să facă treabă de proastă calitate și chiar nu poți să-i învinuiești pentru asta. Toată povestea cu misiunea dascălului e pură propagandă. Nimeni nu vorbește despre misiunea strungarului sau misiunea mecanicului auto, chiar dacă o societate nu poate funcționa fără strungari sau mecanici. La fel cum e tot propagandă ideea că învățământul ar fi prioritate națională. Altfel i s-ar aloca 6% din buget. Ideea e că avem nevoie de învățământ și că ar trebui să-l plătim atât cât e nevoie ca el să meargă cum trebuie. Nici mai mult, dar nici mai puțin. Dacă unii consideră că sunt suficienți banii pe care îi introducem în sistem, îi invit să se uite la rezultate. Nimic din ceea ce e bun nu e gratuit.

      2. Probabil preferați să nu mai existe școli publice și deci să nu mai trebuiască să cotizați. E perfect! Să plătească cei ce vor să facă școală. Dumneavoastră ați avea suficienți bani pentru așa ceva? Că altfel… rămâneți fără. Să facem la fel și cu sănătatea. Să meargă la medic doar cei ce au bani. Dacă tot vrem capitalism adevărat, să fie capitalism!

        1. invatamantul de stat obligatoriu a fost o creatie a comunismului, una pe care eu am considerat-o mereu o masura extraordinara pt vremurile respective, a fost perfecta la momentul ei insa vremurile s-au mai schimbat intre timp si tranzitia spre sisteme educationale si de sanatate private nu trebuie sa fie o sperietoare … si da, eu cred ca spre asta trebuie sa ne indreptam.
          sistemul de stat si-a atins limitele si din pacate nu mai promoveaza meritocratia.
          eu sunt primul care as mari salariile profesorilor care merita la 5000 euro+ bonusuri de performanta la fel cum i-as zbura in suturi din sistem, din pacate, pe cei mai multi.
          sistemul de educatie nu trebuie sa fie un sistem de protectie sociala pt indivizi care nu vor sa performeze ci trebuie sa retina in interiorul lui doar indivizi exceptionali care pot fi exemple de profesionalism si conduita pt elevi.
          nici un profesor nu a cerut la greva introducerea unui sistem de evaluare reala a performantei ci o simpla majorare generala a salariilor pe motiv ca alti bugetari au salarii mai mare … daca alti mediocri au salarii mai mari (militie locala, sri, sie, armata, administratii locale, politruci, policieni si restul inutililor speciali) nu inseamna ca trebuie marite la profesori ci mai degraba ca trebuie taiate la cei mentionati.

  14. E o minciuna ca nu sunt bani!
    Dar ptr pensii speciale sunt bani!
    Ptr nu stiu ce submarine expirate pe care le arunci alatii si noi le vom lua pe 2 miliarde de euro sunt bani!
    Alta propunere: eliminati scutirile de impozit in IT si constructii!

    1. Pentru cresteri ce au fost acordate pana acum in acest an, au fost bani!
      Pentru sporuri nesimtite sunt bani!

    2. Sunt pensionar, fost profesor. Nu cedați u milimetru la nici o revendicare. De puterea voastră de a rezista depinde nu numai viitorul familiilor voastre ci și al României. Nu lăsați România pe mâna mediocrilor. Vă rugăm nu cedați. Aveți milă de copii voștri, de nepoți noștri. Nu acceptați sfatul mediocrii de la Cotroceni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Schimbări majore la gimnaziu, în noile planuri-cadru pregătite de Ministerul Educației: fără note din toamnă la Religie, Muzică, Desen și Sport, eliminarea materiilor Educație tehnologică și Dezvoltare personală / Varianta 2: Dispare Limba latină, sunt tăiate ore de la Limba modernă, Fizică, Chimie, Biologie, Geografie și Istorie

Tăieri de ore și eliminări de materii pentru clasele V-VIII sunt pregătite în prezent de Ministerul Educației, care este obligat ca din 14 septembrie să pună în aplicare legea care…
Vezi articolul

OFICIAL 170 de elevi și studenți olimpici vor putea primi burse de cercetare și premii de mii de lei pentru medaliile de la competițiile internaționale științifice, prin programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, de la 1 ianuarie 2023

Guvernul a aprobat o hotărâre de guvern (HG), marți seară, prin care se oficializează programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), după cum informează executivul într-un comunicat de…
Vezi articolul