Mihai Codreanu, doctorand la Stanford: Ca să faci cercetare relevantă trebuie să te uiți în afara lumii academice / Asta îmi place foarte mult aici – au această conexiune cu sectorul privat

5.659 de vizualizări
Mihai Codreanu / Foto: Economedia.ro
Mihai Codreanu a făcut școala în România până la 18 ani și a reușit apoi să ajungă să studieze la instituții de prestigiu în afara țării. El are un masterat la Oxford și un doctorat în derulare, în Economie, la Stanford, în Statele Unite, unde e implicat în proiecte de cercetare. Acesta a povestit pentru cum arată un parcurs de doctorat în SUA, dar și despre diferențele majore dintre sistemele de învățământ din Europa și din “raiul” antreprenorilor din State, scrie Economedia.ro.

Până la 18 ani, Mihai a făcut școala în România, la Iași, iar dezbaterile l-au făcut pasionat de economie. Tânărul și-a luat licența în economie la Universitatea din Manchester și, înainte de a se alătura echipei Stanford, a terminat un program de masterat la Universitatea Oxford.

Cum arată un doctorat la o universitate de top din SUA

Acum, el e student la doctorat în Economie, în anul trei, la Universitatea Stanford din California, și ne explică ce înseamnă aceste studii post-universitare la o instituție de top din Statele Unite. Temele sale principale de doctorat sunt inovația, dinamica firmelor, antreprenoriatul și dezvoltarea capitalului.

“Eu sunt acum ceea ce se numește un “PhD candidate”, candidat la doctorat. De obicei, majoritatea programelor doctorale au două părți – în prima parte ești un student și în a doua parte ești un candidat. În primii doi ani, practic ești student și te concentrezi pe a-ți dezvolta abilități pentru a rezolva probleme și a face cercetare în următorii ani. Asta înseamnă că în primul an noi facem niște tematici principale, pe care toată lumea trebuie să le știe. Sunt teme de microeconomie, de macroeconomie și de econometrie.

De obicei, toată lumea face aceste cursuri și diferențele nu sunt super mari între facultăți, nu sunt la fel de mari cum sunt în alte domenii. Asta înseamnă practic că fiecare economist va avea o înțelegere bună despre aceste domenii, care sunt foarte importante și pe care toată lumea ar trebui să le știe. În anul doi, ai mai multă capacitate de alegere, deci toată lumea poate să își aleagă ce cursuri vrea să își ia, iar asta înseamnă că fiecare poate să se dezvolte pe partea pe care e interesat să facă cercetare în viitor”, spune Mihai. De exemplu, el a făcut cursuri de piața muncii, economie publică, cursuri de organizație industrială, de finanțe, de istorie economică.

Citește articolul integral pe Economedia.ro.
Citește și:
Anca Vasiliu, cercetătoare premiată de Academia Franceză pentru Filosofie în 2022: A face doctorat în Franța este un lux / În momentul în care îl începi, știi că ai în fața ta cel puțin 10 ani de muncă / Dacă plagiezi, ești exclus și nu te mai poți prezenta niciodată cu o lucrare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Orban, despre recomandarea Avocatului Poporului ca elevii cu peste 37,3 ºC să fie lăsați să dea acum examenul: Avocatul Poporului are niște atitudini care o transformă în dușmanul poporului / Elevii vor merge în sesiunea specială

Avocatul Poporului are niște atitudini, în ultima vreme, care o transformă în dușmanul poporului, a declarat Ludovic Orban într-o conferință de presă susținută la Universitatea București, în ziua comemorării Mineriadei…
Vezi articolul

Apel către autorități: Personalul medical din școli, trimis “în prima linie de prevenire și combatere” a epidemiei Covid-19, trebuie să primească instruire și echipamente de protecție – Comisia de Medicină Școlară

Personalul medical din cabinetele medicale și stomatologice din școli și universități, detajat de autorități la direcțiile de sănătate publică prin ordinul direct al primului ministru, este în prima linie de…
Vezi articolul

Transformarea meritului în mită electorală, rețeta Deca-Iohannis pentru reforma Educației din România: bursele de merit de 450 de lei vor fi primite în acest an școlar și de primii opt elevi din cea mai bună clasă de a IX-a de la Colegiul „Sf Sava“, cu ultima medie 9,97, și de primii opt de la Liceul „Pallady“, cu medii între 6,72 și 5,10

Legea care a fost prezentată de președintele Klaus Iohannis și de ministrul Educației Ligia Deca drept „reformatoare“ pentru învățământul din România se pregătește să intre în vigoare, iar odată cu…
Vezi articolul

PROIECT Diplomele studenților care termină facultatea din 2025 vor avea cod QR, la fel și diplomele de doctor din 2024 / Berezovski, Ministerul Educației: Va arăta parcursul academic integral al absolventului

Începând cu anul 2025, diploma de absolvire a programelor universitare – licență, masterat, de inginer, arhitect și altele urmează să conțină ca element distinctiv un cod QR, prevede un proiect…
Vezi articolul